کد خبر 1005197
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
ژان ایو لودریان نمایه

وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه گفته که اوضاع در جنوب یمن برای اولین بار در چند ماه گذشته شاهد «نشانه‌های مثبتی» بوده است.

به گزارش مشرق، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه دوشنبه گفت برای اولین بار در چند ماه گذشته «‌نشانه‌های مثبتی» در اوضاع جنوب یمن دیده می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

سلاح فرانسوی‌ها عامل کشتار غیرنظامیان یمن +عکس

فرانسه خواستار نشست فوری ضدداعش شد

لودریان که در دانشگاه «سوربون» فرانسه صحبت می‌کرد همچنین گفت که عربستان سعودی برای صلح احتمالی در یمن آمادگی نشان داده است. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه هم بعد از دیدار با همتای اماراتی خود گفت که فرانسه آماده همکاری با امارات متحده عربی برای کاستن از تنش‌های ایجاد شده بعد از حمله به تأسیسات نفتی در خلیج فارس است. 

منابع سعودی بامداد روز جمعه گذشته اعلام کردند که با نظارت دولت ریاض، دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) سرانجام به توافق دست یافته‌اند.

در این راستا فرماندهی ائتلاف سعودی روز یکشنبه (دیروز) اعلام کرد که استقرار مجدد نیروها در عدن به نحوی که تحت کنترل ریاض باشند، به پایان رسیده است.

درگیری‌ها میان عناصر دولت منصور هادی و شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب (حامی امارات) از ماه آگوست گذشته شدت یافت؛ زمانی که درگیری‌های شدید میان نیروهای اماراتی و دولت مستعفی در استان‌های جنوبی یمن رخ داد و در نهایت نیروهای وابسته به امارات کنترل عدن را در دست گرفتند.

بیش از یک ماه است که عربستان سعودی میزبان مذاکرات غیرمستقیم میان دولت مستعفی و نیروهای وابسته به امارات برای رسیدن به توافق در این زمینه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس