دنیزلی

مصطفی دنیزلی در دیدار تراکتور با صنعت نفت صدمین حضور خود به عنوان سرمربی در لیگ برتر ایران تجربه کرد.

به گزارش مشرق، هرچند که دیدار با صنعت نفت با خاطره خوشی برای دنیزلی همراه نبود و این مربی در دومین حضور خود در آبادان، باز هم با دست خالی این شهر را ترک کرد و نخستین شکست فصل را تجربه نمود اما دنیزلی در این بازی به حدنصاب ۱۰۰ مربیگری در لیگ برتر رسید که پیش از آن تنها ۴ سرمربی خارجی به آن رسیده بودند. به بهانه رسیدن به این رکورد عملکرد مربیان خارجی که به این عدد رسیده‌اند مرور شده است.

لوکا بوناچیچ – ۱۸۰ بازی
بوناچیچ پرسابقه‌ترین مربی خارجی است که در لیگ برتر مربیگری کرده است. این مربی ۹ فصل در ایران حضور داشته و مجموعاً ۶ تیم را هدایت کرده است. فولاد خوزستان، استقلال اهواز، سپاهان، ذوب‌آهن، مس کرمان و گسترش فولاد تبریز تیم‌هایی هستند که این مربی کراوات در چندین مقطع مربیگری کرده است. لوکا در ۱۸۰ بازی ۲۶۴ امتیاز بدست آورده است و میانگین ۱.۴۷ امتیاز در هر بازی به نام خود ثبت کرده است.


وینگو بگوویچ – ۱۵۲ بازی
وینگو بگوویچ نزدیک به دو دهه در فوتبال ایران فعالیت داشته که البته بیشتر آن در لیگ یک بوده است. بگوویچ در لیگ برتر۶ فصل مربیگری کرده و هدایت فولاد خوزستان، پرسپولیس، پاس همدان و گل‌گهر سیرجان را بر عهده داشت. این مربی در هفته پنجم این فصل با نماینده سیرجان قطع همکاری کرد. وینگو در ۱۵۲ بازی مربیگری خود ۲۱۰ امتیاز کسب کرد و میانگین ۱.۳۸ امتیاز در هر بازی از خود به جای گذاشت.

بیشتر بخوانید:

نخستین شکست تراکتور در لیگ برتر رقم خورد


زلاتکو کرانچار- ۱۴۰ بازی
کرانچار اولین بار در لیگ نهم و برای هدایت پرسپولیس وارد فوتبال ایران شد ولی این مربی نتوانست فصل را در پرسپولیس به پایان برساند. کرانچار در لیگ یازدهم از اواسط فصل هدایت سپاهان را بر عهده گرفت و تبدیل به نخستین مربی‌ای شد که در میانه فصل تیم را تحویل گرفته و به قهرمانی می‌رسد. کرانچار در ۲ مقطع و به مدت ۶ فصل سرمربی سپاهان بود و ۲۱۰ امتیاز در این تیم کسب کرد و تاکنون هیچ مربی ای در سپاهان بیش از این سرمربی امتیاز کسب نکرده است. او میانگین ۱.۷۳ امتیاز در هر بازی در لیگ برتر به نام خود ثبت کرده است.


برانکو ایوانکوویچ- ۱۲۶ بازی
برانکو ایوانکوویچ با ۳ قهرمانی پرافتخارترین مربی خارجی تاریخ لیگ برتر است. پروفسور از اواسط لیگ چهاردهم تا پایان لیگ هجدهم سرمربی پرسپولیس بود او در شرایطی سرمربی پرسپولیس شد که این تیم چندین دوره قهرمان نشده ولی برانکو توانست سرخپوشان را به ۳ قهرمانی پیاپی برساند و در ۱۲۶ بازی ۲۵۶ امتیاز کسب کرد تا با میانگین ۲.۰۳ امتیاز در هر بازی موفق‌ترین مربی تاریخ مسابقات شود. او تنها مربی است که توانسته بیش از ۲ امتیاز در هر بازی بدست آورد.


مصطفی دنیزلی- ۱۰۰ بازی
دنیزلی تنها مربی خارجی عضو باشگاه صدتایی‌هاست که در حال در لیگ برتر فعالیت می‌کند. این مربی در نیم فصل دوم لیگ چهارم سرمربی پاس شد و تا پایان لیگ پنجم سرمربی این تیم بود. دنیزلی در لیگ ششم سرمربی پرسپولیس شد. ناکامی این سرمربی در فتح جام برای پرسپولیس  باعث دوری این مربی به مدت ۵ فصل از فوتبال ایران شد. دنیزلی در لیگ یازدهم در نیم فصل دوم در پرسپولیس حضور داشت و پس از آن در این فصل برای هدایت تراکتور به فوتبال ایران برگشت. این مربی در مدت حضور در ایران به طور متوسط ۱.۷۴ امتیاز در هر بازی بدست آورده است.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس