پروانه سلحشوری

سلحشوری این مصاحبه را با شماره‌ی ۱۰۲ نشریه‌ای موسوم به «خط صلح» صورت داده که وابسته به تشکیلاتی به نام «مجموعه فعالان حقوق بشر ایران» است.

سرویس سیاست مشرق - به نظر می‌رسد که هر چه به فضای انتخابات دوره یازدهم مجلس نزدیک‌تر می شویم، «رادیکالیسم»، به عنوان یک دستور کار سیاسی، در اعمال و گفتار دولتمردان و سیاستمداران همسو با دولت نمود و جلوه بیشتری پیدا می کند.

این رادیکالیسم در وجه نخست، در گفتار و رفتار شخص رییس ‌جمهور متبلور شده است و برای نمونه، سخنان ایشان در جلسه هیات دولت (۱ آبان) تا حدی نشان از همان رادیکالیسمی دارد که در حال و هوای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، اوج آن را در سخنرانی انتخاباتی روحانی در همدان(۱۸ اردیبهشت ۹۶) شاهد بودیم.

متأسفانه فرار دولت از پاسخگویی، اصرار و ابرام بلاوجه و غیرمنطقی بر تکرار مکرّر سیاست‌های اشتباه، فرافکنی و اتهام‌زنی به منتقدان و به کارگیری دوباره تاکتیک‌های «دوقطبی‌سازی» با اهداف انتخاباتی، مجموعا تبدیل به یک راهبرد سازمان‌یافته و مشترک میان دولت و جریان‌های حامی شده است و آن‌گونه که از قراین برمی‌آید، در هفته‌های آتی و با نزدیک‌تر شدن موعد انتخابات، شاهد اظهارات و اقدامات ساختارشکن بیشتری از سوی چهره‌های دولتی و حامی دولت خواهیم بود.

در یکی از اخرین مصادیق، «پروانه سلحشوری»، نماینده فراکسیون امید در مجلس، که بر شدت و غلظت اظهارات ساختار شکن خود در ماه‌های اخیر افزوده است، با نشریه‌ای وابسته به یکی از مجموعه‌های ضدانقلاب مصاحبه کرده و تلویحا قوه قضاییه را زیر سوال برده است.

مصاحبه «علیم یارمحمدی»، دیگر نماینده فراکسیون امید با همین شماره نشریه «خط صلح»

سلحشوری این مصاحبه را با شماره‌ی ۱۰۲ نشریه‌ای موسوم به «خط صلح» صورت داده که وابسته به تشکیلاتی به نام «مجموعه فعالان حقوق بشر ایران» است. این تشکیلات که از دهه هشتاد آغاز به کار کرده، با پول و حمایت تندروترین محافل و اندیشکده‌های دست‌راستی غربی که به شدت ضدایرانی هستند، فعالیت می کند و یکی از منابع اصلی پرونده‌سازی «حقوق بشری» برای جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی است.

این تشکیلات روابط تنگاتنگی با تشکیلات موسوم به «شورای ملی مقاومت» (ساختار سیاسی سازمان منافقین) دارد و در پرونده‌سازی علیه ایران، عمدتا از منابع سازمان نفاق استفاده می کند. یکی دیگر از منابع حمایت و تغذیه این تشکیلات، شبکه‌ی وابسته به فرقه ضاله بهاییت در داخل و خارج از کشور است. از قضاء، کسی این مصاحبه را با سلحشوری صورت داده، که اخبار و گزارش‌های زیادی از پیوندهای او با فرقه رجوی، از زمان فعالیت در ایران وجود دارد.

رسانه‌های وابسته به تشکیلات «مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران»

«علی کلائی»، مصاحبه‌کننده، عضو خبرگزاری وابسته به «مجموعه فعالان حقوق بشر» موسوم به هرانا، سابقه چندین بار بازداشت و محکومیت در دهه ۸۰ و ۹۰ را به واسطه‌ی ارتباطات خود با سازمان‌های ضدانقلاب از جمله سازمان نفاق در کارنامه دارد. کلائی از چهره‌هایی است که به صورت سازمانی برای پرونده‌سازی ذیل عنوان «حقوق بشر» علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کند.

بخشی از مطالب علی کلایی که در دفاع از سازمان تروریستی نفاق نوشته شده است
پوشش اخبار مربوط به کلایی در سایت سازمان منافقین

البته خانم سلحشوری، در این مصاحبه به طرز واضح و آشکاری تلاش کرد تا خود را تعدیل کند و با وجود سوال‌های جهت‌دار و مغرضانه مصاحبه‌کننده، بعضا تلاش کرد سخنان منصفانه در تشریح اوضاع بزند، اما حرف بر سر این است که ایشان به عنوان یک نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، باید بداند که وقتی به عنوان یک مقام رسمی با یک رسانه سخن می گوید، به آن رسانه رسمیت و مشروعیت بخشیده است. کما این که، علی‌رغم تلاش سلحشوری برای این که نسبتا منصفانه سخن بگوید و در دام غرض‌ورزی و خصومت موجود در سوالات مصاحبه‌کننده نیافتد، لیکن در نهایت رسانه مزبور، استفاده(یا سوء استفاده) تشکیلاتی خود را از حرف‌های یک نماینده مجلس جمهوری اسلامی می کند و تیتری مغرضانه به این قرار برای این مصاحبه انتخاب می کند: «در مجلس نمی توانیم از قوه قضائیه پاسخگویی بطلبیم»

واقعیت آن است که این «رسانه»ها نه رسانه، که بازوهای تبلیغاتی متخاصم‌ترین بخش دشمنان ملت ایران هستند که با حمایت همه‌جانبه و هدایت محافل صهیونیستی در اروپا و آمریکا، به دنبال پرونده سازی و اتهام تراشی با هدف اِعمال تحریم‌های جدید، ضبط اموال متعلق به ملت ایران و در تنگنا و مضیقه هر چه بیشتر قرار دادن مردم آزاده‌ی ایران هستند. امثال سلحشوری، که به واسطه‌ی اعتماد نظام و مردم ایران، جایگاه رسمی در جمهوری اسلامی به دست آورده‌اند، با مصاحبه با این نوع «بوق»های تبلیغاتی، با مشروعیت‌بخشی به آن‌ها، صرفا آب به آسیاب محافل ضدایرانی برای بروز دادن هر چه بشتر تخاصم خود با ملت ایران می ریزند، حتی اگر به زعم خود حرف‌های «منطقی» و «منصفانه» بزنند.

تلاش سازمانی تشکیلات حقوق بشری برای پرونده سازی برای ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    45 22
    خدایا جواب افساد طلبان را بده.
    • سید IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
      28 4
      بی دلیل نیست که همه می گویند اصلاح طلبان تهوع آورند!
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    46 21
    پرده ها داره کنار میره و مشخص میشه چه کسانی و چه تفکری از اقدامات ضدفساد قوه قضائیه و مخصوصاً جناب رئیسی به هراس افتادند
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
      25 3
      با منفی دادن مشخصه بی منطقی داره ازتون پیشی میگیره احتمالا همان فساد هستید یا طرفدار فساد که منفی دادید. این همه شخص پرست نباشید.
  • NL ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    30 17
    چرا؟ چون میدونن دور بعد نمیتونن نماینده بشن چه از نظر مردم چه شورای نگهبان، پس رادیکال تر میشن تا حداقل تو بخش حزبی خودشون بتونن باقی بمونن
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    32 18
    نمی دونم این جریان نفوذ تا کجا ریشه داره، اما وقتش رسیده برای همیشه این نسل رو به تاریخ واگذار کنیم. الان 6 سال هست یک قدم برای منافع ایران از این جماعت برداشته نشده.!! اقای رئیسی برادر من تا جون دارم هستم برو جلو رفیق.. وقتش رسیده پایان وطن فروشی که به اسم اصلاح طلبی فعالیت می کنه رو اعلام کنیم. دیگه اصلاح طلب اصول گرا معنی نداره. انقلابی_ انقلابی نما.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    34 15
    چرا نماینده مجلس ایران به رسانه‌های ضدایرانی رسمیت می‌دهد؟ پاسخ: رسانه‌های ضدایرانی به برخی نمایندگان مجلس ایران رسمیت داده اند.
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    21 17
    از همون مصاحبه ی اولش با خبرنگار ایتالیایی معلوم بود پشت چهره ی این خانم به ظاهر محترم چی خوابیده
  • NL ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    14 16
    من را بکشنند هم دیگر رای نمی دهم، این همه رای دادم چی شد، آخرش بدبختم کردند.
    • محدثه IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
      37 25
      اتفاقا برعکس شما من و دوستانم به هرکسی که در 6 سال گذشته رای دادیم و از قضا رای هم نیاورد!، بهترین عملکرد را در مسئولیت های دیگه داشته. بنابراین ما همچنان به تکلیف مان عمل میکنیم...
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
      16 1
      جناب 8:06 ! دوستان آلبانی نشین متوجه شدن چی نوشتی...
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    37 20
    به قول امام نگذارید مملکت به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. شمار سکولارهای در بدنه‌ی حکومت من را یاد دولت زمان قاجار و عثمانی می‌اندازد که راه را برای جنایات آتاتورک و رضاخان هموار کردند.
  • ناشناس IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    24 17
    اتفاقا من رای میدم تا امثال این منافقان دیگر رای نیاورند انقلابی یعنی امید وامید یعنی اقا صاحب الزمان ع.
  • جلیل IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    26 14
    واقعا" وجود بعضی ها که بر سر سفره انقلاب و نظام فربه شده اند ، چنان غده سرطانی شده است .
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    24 13
    اینها مهره هایی هستند که طبق زمان باید حرفهایی رو بزنن البته باید مردم هوشیار باشند و دیگه گول این مزخرفات رو نخورند .
  • DE ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    17 4
    چرا نماینده مجلس ایران به رسانه‌های ضدایرانی رسمیت می‌دهد؟ // بخاطر اینکه بتواند جنجال و داد قال رسانه ها را راه بیاندازد و سر زبانها باشد. زندگی لاکچری و هالیوودی میطلبد که به هر بهانه مطرح شوی زیرا سواد درست و حسابی و درک و فهم که از مسائل ندارند پوپولیستی و ماکیاولیستی به این پست ها رسیده اند.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    9 4
    پرده ای در کار نیست صدای منافقین از حلقوم جریان افساد طلب می شنویم اما نهادها و سازمان ها ی مسئول خود را با خواب زده اند.
  • سید رضا IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    9 4
    مردم ! انتخابات نزدیک است ! باز گول شعارهای پوچ و فریبنده رو نخورین و به امثال اینها ، که فقط دنبال منافع خودشون هستن و دلشون برای کشور و مردم نمی سوزه ، ! بصیرت ! بصیرت !!
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    30 3
    صددر صد شاید ایشون هم با نمایندگی در مجلس و حقوقهای فراوان خودش و خانواده اش را بسته و می خواهد برودا نور آب و شبکه برای خودش بسازداول از همه هم کشف حجاب بکنه؟ ماننددیگران که فرار کردن بر ضد انقلاب اسلام واق واق کردند .
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    22 3
    لعنت خدا بر چنین نمایندگانی که خیانت میکنن به خون شهدا
  • رحیم IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    9 1
    اشرف سلحشوری بگید بهتره
  • جلیل IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    3 1
    یا رب مباد که گدا معتبر شود .
  • رضایی IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    10 4
    جای بسیار تاسف دارد که اینچنین مزدوردان غربگرا می توانند بی مهابا در مملکت اسلامی با چهره نفاق جولان بدهند
  • BE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    8 3
    این همه شیرزن با شرافت داره این مملکت ، این ... شده نماینده
  • میرزائی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    6 3
    چند سال دیگه میشه مریم رجوی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس