انصارالله

همزمان با آرامش نسبی ایجاد شده در جبهه غربی در چهارشنبه گذشته شاهد بازگشت تعدادی از فرماندهان برجسته نظامی به صنعا و اظهار ندامت از همراهی با ائتلاف سعودی و اماراتی بودیم.

سرویس جهان مشرق - بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی یمن طی روزهای اخیر به مذاکرات پنهان بین انصار الله و رژیم سعودی در مسقط پایتخت عمان پرداختند. این در حالی است که هیچ کدام از طرفین صنعا و ریاض این موضوع را تایید یا انکار نکرده اند، از شواهد امر چنین بر می آید که در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات، تجاوز به یمن پس از پنج سال و نابودی تمام زیر ساخت های آن متوقف می شود.

از جمله اتفاقاتی که می توان بی ربط به موضوع فوق ندانست ایجاد پنج پست مراقبتی توسط کمیته نظارت بر آتش بس در حدیده است که علی رغم تلاش نماینده سازمان ملل در امور یمن پس از توافق سوئد در اواخر سال گذشته انجام نگرفته بود.

همزمان با آرامش نسبی ایجاد شده در جبهه غربی در چهارشنبه گذشته شاهد بازگشت تعدادی از فرماندهان برجسته نظامی به صنعا و اظهار ندامت از همراهی با ائتلاف سعودی و اماراتی بودیم.

در جبهات مرزی شمالی نیز پیروزی هایی توسط نیروهای ارتش و کمیته مردمی در ادامه عملیات نصر من الله بدست آمد. به گفته یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن این نیرو ها توانستند در چهارشنبه و پنج شنبه گذشته ضربات مهلکی را به متجاوزان در جبهه های مرزی وارد کنند که طی آن ده ها نفر از نیرو های دشمن کشته، مجروح و اسیر شدند. در همین راستا نیرو های متجاوز بیشتر از پنجاه حمله هوایی به این جبهه ها داشتند.

در جنوب یمن مذاکرات بین دولت منصور هادی و شورای انتقالی ادامه دارد و با وجود اینکه هیچ نشانه ای دال بر رسیدن به توافق میان آنها مشاهده نمی شود، عادل الجبیر در بیانیه ای در روز پنج شنبه از انعقاد توافق قریب الوقوع بین دولت منصور هادی و شورای انتقالی خبر داد. این در حالی است که همچنان هرج و مرج در جنوب ادامه دارد و درگیری بین نیروهای القاعده و داعش رو به افزایش است. بنا به اخبار واصله این دو گروهک ترورریستی با استفاده از هرج و مرج حاکم بر استان عدن طی روزهای گذشته اقدام به انتقال تجهیزات و نیرو های تحت امر خود به استان عدن نموده اند که بنا به گفته منابع میدانی در نوع خود بی سابقه است.

همزمان در استان حضرموت شاهد فعالیت  و تلاش احمد المیسری وزیر کشور دولت منصور هادی بود، وی بهمراه یک نیروی نظامی بزرگ و ساز و برگ جنگی مدرنی که سعودی ها در اختیارش قرار داده اند خود را برای بازپس گیری عدن آماده می کند. از جمله اقدامات وی طی هفته گذشته ملاقات با شخصیت های مهم نظامی و اجتماعی در سیئون جهت جلب همراهی و همکاری مردم این استان (حضرموت) بوده است.

بنا به گفته وی نیرویی متشکل از  ۵۰۰ نفر برای حفظ امنیت در حضرموت استخدام و آموزش داده شده اند و هرگونه ایجاد نا امنی و شورش را بشدت سرکوب خواهند کرد. این همزمانی ایجاد این آمادگی با خروج نیروهای اماراتی از ازجنوب یمن عزم جدی منصور هادی را برای کنار گذاشتن نیروهای انتقالی جنوبی ازمناطق تحت سیطره خود  نشان می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • شهرام FI ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    20 5
    نه صلح سعوی میخورد به درد ملت یمن نه مهر آنها.
  • عزت FI ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    15 1
    توبه گرگ مرگ است و اظهار ندامت خائنین و مزدوران فقط بدرد پدرشان میخورد نه ملت یمن!دست این فرماندهان به خون ملت یمن آغشته است و فقط تیرباران آنها چاره کار است!
  • هادی IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    15 0
    سلام بارها شده بعد از تایپ نظر و وارد کردن کد امنیتی پیغام این میاد که کد امنیتی اشتباه وارد شده در صورتی که اطمینان دارم کد را درست وارد کردم احتمالا بخاطر مسیل امنیتی باشه لطف کنید پیغام رو عوض کنید مثلا بگه کد را دوباره وارد کنید چون بعضی مواقع من اطمینان دارم کد را صحیح وارد میکنم
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      3 4
      این چیزا به مغز مشرقیا نمیرسه. اینا در حد دو بهم زدن و کتک کاری و گیر دادن هستند.
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      1 0
      درست میگی این اشتباه برنامه نویسی است که در لود شدن اول صفحه پیش میاد اما بعد از اینکه کد رفرش میشه درست میشه
    • DE ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      2 0
      مشرق که خودش جواب نمیده من جواب آقا هادی رو میدم.اون کدی که باید وارد کنی یه زمان مشخص داره یعنی اگه مطلب بلندی بخوای تایپ کنی کدی که برات اومده منقضی میشه و مینویسه کد اشتباه و کد جدیدی نشون داده میشه.لازم نیست دوباره مطلبت رو تایپ کنی یا که صفحه رو رفرش کنی همون کد جدید رو بنویس و مطلبت ارسال میشه.
  • مهدی IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    3 1
    توافق سعودی- یمنی غیر ممکن و توافق یمنی- یمنی ممکن هست! چون سعودی و امارات دست خالی نمیخوان از یمن خارج بشن!
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 5
    بیچاره یمنی ها کشورهایی مثل لبنان و عراق و .... اقتصادشون به فرطه نابودی افتاد من موندم یمن که از قبل هم فقیر بود چه بلایی سرش خواهد آمد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس