فؤاد سنیوره

نخست‌وزیر پیشین لبنان همزمان با اعتراضات در کشورش با یک روزنامه سعودی علیه حزب‌الله و دولت سعد الحریری مصاحبه کرد.

به گزارش مشرق، «فؤاد سنیوره» نخست‌وزیر پیشین لبنان و وابسته به جریان «۱۴ مارس»  همزمان با اعتراضات در کشورش با روزنامه سعودی «عکاظ» درباره آخرین اتفاقات لبنان صحبت کرد.

بیشتر بخوانید:

حمایت ریاض و ابوظبی از معترضان لبنانی +عکس

هشدار عضو حزب‌الله درباره بهره‌برداری از اعتراضات لبنان

وی در این مصاحبه علیه دولت و حزب‌الله سخن راند و گفت، دولت فعلی با نخست‌وزیری «سعد الحریری» نتوانسته ثبات را برقرار کند زیرا در کسب اعتماد شهروندان ناموفق بوده و تا وقتی این اعتماد در کار نباشد ثبات اقتصادی محقق نمی‌شود؛ ثباتی که با دولت «تکنوکرات» به دست خواهد آمد.

فؤاد السنیوره در حالی از مدیریت لبنان در سال‌های گذشته انتقاد می‌کند که خودش از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ قدرت را در مقام نخست‌وزیری در دست داشته است یا چهار بار وزیر (دارایی) بوده است.

وی در ادامه مانند همیشه به انتقاد از حزب‌الله پرداخت و گفت: حزب‌الله قادر است که کنترل لبنان را به دست بگیرد اما نخواهد توانست قرص نانی به آنها بدهد زیرا دنبال ارائه مدل ایرانی است؛ مدلی که دستاورد اقتصادی مطلوب را محقق نخواهد کرد. [سید] حسن نصرالله طوری رفتار می‌کند گویا رهبر لبنان است. وی در سخنرانی دو روز پیش خود گفت که با استعفای دولت موافق نیست؛ تلاش کرد آرام به نظر بیاید اما سلسله تهدیدها و هشدارهایی را بیان کرد.

سنیوره در ادامه از تظاهرات‌کنندگان لبنان خواست که به زعم وی وحدت، استقلال و مسالمت آمیز بودن تظاهرات را حفظ کنند.

وی از «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان هم خواست، دولتی تشکیل دهد که بتواند کسب اعتماد کند. سنیوره ادامه داد، معترضان می‌خواهند به کار خود بازگردند اما آنها همچنین می‌خواهند که رفتار دولت را دنبال کنند تا مطمئن شوند دولت جدید این امر را به شایستگی بر عهده می‌گیرد.

سنیوره در پایان گفت، تظاهرات‌کنندگان شاهد آن هستند که اصلاحات تصویب شده دولت از پانزده سال پیش تا کنون هنوز وارد فاز اجرایی نشده است.

در حالی که سند اصلاحی الحریری هفته گذشته در هیأت دولت تصویب شده اما بسیاری از شخصیت‌های وابسته به ۱۴ مارس همچنان خواستار انحلال دولت فعلی و تشکیل دولت جدید هستند.

برخی از آنها مانند «ولید جنبلاط» رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» (سوسیالیست ترقی خواه) هم بر برکناری برخی وزرا از جمله «جبران باسیل» وزیر خارجه و رئیس «التیار الوطنی الحر» اصرار دارند.

تظاهرات لبنان از ۲۵ مهر به دلایل اقتصادی و وضع مالیات آغاز شد و معترضان می‌گویند طبقه سیاسی فعلی در رأس این کشور باید بروند و مفسدان باید محاکمه شوند.

امروز وبگاه لبنانی «العهد» نوشت، سفارت‌های امارات و عربستان در لبنان حامی مالی تظاهرات‌کنندگان لبنانی هستند و علاوه بر پرداخت روزانه ۱۰۰ دلار به هر معترض، برای آنها غذای گرم،چادر، وسایل صوتی و غیره آماده می‌کنند

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    3 8
    حرف حق زده.دمش گرم
  • پارسا IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    0 1
    ساده اندیشی است کسی فکر کند عربستان عقب مانده سعودی و حامیان او حرف حق زده باشند. کسانی که از دنیا فقط پول و نوکری امریکا را می فهمند.آل نکبت است این آل سعود . و سنیوره هم ابلهی است که نوکری رو خوب از اربابانش یاد گرفته
  • عبدالله راد IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 0
    سیدحسن نصرالله قوی ترین مردلبنان است .به امیدروزی که حزب الله قدرت ودولت لبنان رابدست گیرد.انشاالله نزدیک است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس