عبدالله دوم شاه اردن.

برخی منابع سیاسی رژیم صهیونیستی فاش کردند که شاه اردن در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر این رژیم درباره الحاق دره اردن به فلسطین اشغالی، موضوع اخراج سفیر آن از اردن را بررسی کرده است.

به گزارش مشرق، برخی منابع سیاسی عالی‌رتبه در امان و تل‌آویو گفتند که «عبدالله دوم» شاه اردن موضوع اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن یا کاهش سطح روابط دو طرف در واکنش به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم مبنی بر الحاق دره اردن به فلسطین اشغالی را بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید:

اردن خواستار تلاش واقعی جنبش غیرمتعهدها برای پایان اشغالگری اسرائیل شد

«باراک رافید» گزارشگر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یکی از مسئولان امنیتی این رژیم گزارش کرد که شاه اردن پس از مشورت با مشاوران و نزدیکان خود ضمن بررسی موضوع اخراج سفیر اسرائیل از امان، تصمیم گرفت که سخنان نتانیاهو در آستانه انتخابات پارلمانی اخیر اسرائیل را نادیده بگیرد چرا که هر اقدامی در این راستا خدمت به مبارزات انتخاباتی نتانیاهو خواهد بود.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، این مسئول اسرائیلی همچنین گفت که دیوان پادشاهی اردن از سخنان نتانیاهو درباره الحاق دره اردن و شمال بحرالمیت به فلسطین اشغالی غافلگیر شد.

نتانیاهو پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که ۱۷ ماه سپتامبر برگزار شد، اعلام کرد که در صورت پیروزی دره اردن و شمال بحرالمیت را به فلسطین اشغالی الحاق می‌کند که این سخنان وی با واکنش شدید مقامات اردنی مواجه شد و در همین ارتباط «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن تأکید کرد که نتانیاهو با این سخنان خود توافقنامه صلح بین امان و تل‌آویو را در معرض خطر قرار داده است.

روابط اردن و رژیم صهیونیستی در چند سال اخیر شاهد تنش است و پیش از این نیز مقامات صهیونیست از بی‌اعتنایی شاه اردن به درخواست مسئولان صهیونیست برای دیدار با او درباره تمدید اجاره اراضی الباقوره و الغمر خبر دادند. 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره به نقل از «عیدان گرینپاو» رئیس شورای محلی منطقه دره اردن نوشت که چند ماه قبل قرار بود توافقی درباره الغمر حاصل شود اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است، تصمیم گرفتیم به شاه اردن مراجعه کرده و از او بخواهیم شخصا مداخله کند و در تلاش برای پیدا کردن راه‌حل از شاه اردن درخواست ملاقات کردیم اما با وجود اینکه از حدود دو هفته پیش نامه را ارسال کرده‌ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    1 1
    این فرد خود سفیانی است . باید منتظر قیامش باشیم
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    این یابو خیلی هار شده دیگه . باید بادش رو خابوند
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    آفرین . خوب از در همچین مواردی اردنی ها رو حمایت کرد و پشت گرمی به آنها داد ، معامله دروغین قرن را به خسارت واقعی برای صهیونیستها مبدل کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس