کد خبر 1004803
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
دارو نمایه

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در واکنش به شایعات کمبود دارو در کشور گفت: در حال حاضر هیچ کمبود دارویی نداشته و ایران در تولید دارو به خودکفایی کامل رسیده است.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در واکنش به شایعات کمبود دارو در کشور اظهار داشت: در حال حاضر هیچ کمبود دارویی در کشور نداریم.

وی افزود: این اطمنیان خاطر را به مردم می‌دهیم که اکثر داروهای ضروری بیش از شش ماه و بعضاً بیش از یک‌سال ذخیره‌سازی شده است.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: آنچه گاهی مردم احساس کمبود دارو کرده مربوط به داروهایی بوده که به خودکفایی رسیده و تولید داخلی‌مان صددرصد است و قاعدتاً اجازه ورود داروی خارجی را نمی‌دهیم.

حریرچی گفت: دانشمندان بومی انواع داروهای اصل و باکیفیت را تولید کرده و مردم می‌توانند نیازهای خود را برآورده کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    1 0
    یک شبه ره صد ساله طی کردیم! هیچ کشوری ادعای تولید تمام داروها را نداره. همونهایی هم که تولید کردید کلی عوارض جانبی داره یا کلا بی اثره
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    2 0
    اگر نزدیکان خودت ان شا ا.. نیاز به داروهای شیمی درمانی یا بیماریهای خاص داشتند فقط از داروی ایرانی استفاده کن!
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    1 0
    چرا انقدر گران؟!
  • فرزاد کرمی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    معاونت محترم تمام روز بیست و دوم مهر برای یک قوطی ۱۰۰تایی ریبوفلاوین داروخانه های داخل و اطراف بیمارستان های فیروزگر و حضرت رسول و حضرت علی اصغرو گشتم. نهایتا تونستم با نیم ساعت معطلی تو داروخانه ۱۳ آبان تهیه ش کنم. ریبوفلاوین داروی ضدسرطان نیست که کمیاب بشه. روی قوطی که نوشته محصول شرکت جی ام پی آمریکاس. دروغ نگوئیم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس