پرویز ختک

پرویز ختک، وزیر دفاع و رئیس کمیته مذاکراتی دولت پاکستان با احزاب مخالف اعلام کرد دولت این کشور و احزاب مخالف در زمینه برگزاری تظاهراتی در اسلام آباد به توافق رسیدند.

به گزارش مشرق، پرویز ختک، وزیر دفاع و رئیس کمیته مذاکراتی دولت پاکستان با احزاب مخالف در نشست خبری اعلام کرد دولت و احزاب مخالف در زمینه برگزاری تظاهرات در اسلام آباد، پایتخت این کشور به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید:

استقبال فرانسه از میانجی‌گری‌ پاکستان بین عربستان و ایران

وی افزود: در مذاکراتی که با اعضای کمیته رهبر (مشتمل بر رهبران احزاب مخالف دولت) برگزار شد طرفین پذیرفتند که هیچ‌گونه خللی در برگزاری تظاهرات احزاب مخالف در پایتخت ایجاد نخواهد شد و دولت مسیر برگزاری این تظاهرات را بر طرفداران احزاب مخالف نخواهد بست.

پرویز ختک گفت: در این توافق نامه مکتوب، احزاب مخالف پذیرفتند که نشست خود را در نزدیکی یکشنبه بازار شهر اسلام آباد در منطقه h ۹ برگزار کند و به سوی منطقه قرمز اسلام آباد حرکت نکند. در قبال آن دولت نیز پذیرفته است که هیچ گونه مانعی در مسیر این راهپیمایی ایجاد نکند.

وی افزود: احزاب مخالف چه راهپیمایی و یا چه تحصن برگزار کنند، دولت از آنان می‌خواهد که نشست آنان صلح آمیز باشد، زیرا اعلام مخالفت یک حق دموکراتیک بوده و دولت هیچ گونه مخالفتی با آن ندارد.

وی اظهارامیدواری کرد حزب جمعیت علمای اسلام شاخه ف به توافق نامه‌ای که با دولت به امضا رساند پایبند باشد.

این در حالی است که با توجه به تصمیم حزب جمعیت علمای اسلام شاخه ف برای برگزاری راهپیمایی ضددولتی به سوی پایتخت، دولت پاکستان تمامی مسیرهای منتهی به پایتخت را کانتینر گذاری کرده و قصد بستن تمامی مسیرهای ورودی به اسلام آباد را دارد. این حزب قرار است راهپیمایی خود را از ۲۷ اکتبر آغاز و تا ۳۱ اکتبر وارد اسلام‌آباد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس