کد خبر 1004746
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰
پلیس آلمان

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که در سه سال اخیر در آلمان تقریباً از هر هشت زن و از هر ۲۰ مرد یک نفر با سخنان، حرکات یا لمس مورد آزار یا مزاحمت جنسی در محیط کار قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، تقریبا از هر ۱۱ آلمانی یک نفر در سه سال اخیر در محیط کار خود از مزاحمت جنسی آزار دیده است. این را نتایج یک پژوهش که از سوی "اداره فدرال ضد تبعیض" انجام و حال منتشر شده نشان می‌دهد.

۱۳ درصد زنان و پنج درصد مردانی که به سوالاتی در این زمینه پاسخ داده‌اند، گفته‌اند که با سخنان یا شوخی‌ها، حرکات نامناسب یا لمس شدن و دیگر انواع رفتارها برای آنها مزاحمت جنسی در محیط کار ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید:

بی توجهی بی‌بی‌سی به آزار جنسی در مدارس انگلستان

کودکان ۸ ساله انگلیسی قربانی سو استفاده جنسی

آزار جنسی؛ امری شایع در محیط کار اهالی نیویورک

این پژوهش نشان می‌دهد که آزار جنسی در محیط کار به شکل لفظی از همه بیشتر رایج است. از هر سه نفر، دو نفر از این نوع مزاحمت سخن گفته‌اند. ۴۴ درصد از نوع نگاه‌ها و حرکات شکایت کرده‌اند و تقریبا ۳۳ درصد نیز از مزاحمت جنسی به شکل لمس سخن گفته‌اند.

به نوشته دویچه وله، پژوهش نشان می‌دهد که در اغلب موارد این گونه مزاحمت‌ها نه یک بار که به دفعات تکرار شده‌اند و میزان مزاحمت جنسی در برخی مشاغل نیز بیشتر است. این رفتار عمدتا از سوی مردان صورت می‌گیرد. هم‌چنین رابطه کاری کسانی که مزاحمت جنسی دیده‌اند با افرادی که آنها را آزار داده‌اند، در این پژوهش بررسی شده است.

بیش از نیمی از کسانی که مورد سوال قرار گرفته‌اند، گفته‌اند که از سوی افرادی خارج از ارتباط کاری یعنی از سوی مشتری، بیمار یا مراجعه کنندگان مورد مزاحمت جنسی قرار گرفته‌اند. به دنبال این گروه همکاران و روسا قرار دارند.

فرانسیسکا گیفای، وزیر امور زنان در آلمان می‌گوید این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که مزاحمت جنسی در محیط کار یک مشکل گسترده و رایج است.

بنابر گزارش آژانس ضد تبعیض فدرال آلمان، در این تحقیق با هزار و ۵۳۱ فرد شاغل مصاحبه شده است

به نوشته یورونیوز، افرادی که مورد آزار واقع شده‌اند گفته‌اند مرتکبان اغلب از شبکه‌های اجتماعی یا تلفن‌های هوشمند برای ارسال تصاویر جنسی و پیام‌های رکیک استفاده می‌کرده‌اند.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    10 7
    خود کشورهای توصیه کننده ۲۰۳۰ قربانی عملی اجرای ۲۰۳۰ شدند
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    8 2
    آلمان کجاست؟
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
      12 0
      جزیره‌ای در شرق آفریقا
  • DE ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    9 6
    یک گداخونه نژادپرست در شرق اروپا
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    3 1
    ضرورت حجاب در کل جهان... خود این خانمها به قیافه هایی چجوری بگم، میان توی کوچه و خیابان، بعضی از این مردها هم که طاقت مقاومت ندارند، از زبان و دست و پاشون میزنه بیرون دیگه! ضرورت حجاب آقا جان...
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    اینجا هم همینه ولی آماری گرفته نمیشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس