کد خبر 1004675
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
فلسطین

وزیر خارجه کویت بااشاره به اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی برای تغییر واقعیت‌ها در اراضی اشغالی، تأکید کرد: ناتوانی جامعه جهانی در حل عادلانه مسئله فلسطین به تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه تبدیل شده.

به گزارش مشرق، «صباح خالد الحمد الصباح» وزیر خارجه کویت امروز شنبه در اجلاس سازمان کشورهای غیرمتعهد در باکو پایتخت آذربایجان گفت که ناتوانی جامعه جهانی در پیدا کردن راه‌حل دائمی و فراگیر برای مسئله فلسطین، بیش از هر زمان دیگری به تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

تأکید کویت بر ضرورت مؤاخذه رژیم صهیونیستی

البناء: آمریکا می‌داند تعلل در خروج از منطقه فروپاشی آن را نزدیک‌تر می‌کند

وی تشریح کرد که سیاست‌ها، تدابیر و اقدامات یکجانبه اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر که با هدف تغییر واقعیت‌ها در اراضی اشغالی انجام می‌شود، نقض آشکار قطعنامه‌ها و مرجعیت‌های بین‌المللی است و هر راه‌حلی که خواسته‌های ملت فلسطین را برآورده نکند، هرگز موفق نخواهد بود.

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، الصباح تأکید کرد که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و راه‌حل مسالمت‌آمیز تنها راه‌حل است و کویت بر حمایت کامل از تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تأکید کرده و از تشکیل کمیته قانون اساسی استقبال می‌کند.

وی بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت آن تأکید کرد.

وزیر خارجه کویت همچنین با اشاره به میزبانی کشورش از جلسات گفت‌وگوهای صلح یمن تحت نظارت سازمان ملل ضمن امیدواری برای اجرای کامل توافقنامه استکهلم، گفت که کویت علاقه‌مند به میزبانی برای برگزاری دور جدید مذاکرات یمن برای پایان دادن به بحران این کشور است.

الصباح در خصوص اوضاع لیبی نیز بر حمایت کویت از فرستاده سازمان ملل برای برگزاری کنفرانسی در برلین در اواخر ماه جاری و جمع‌آوری طرف‌هایی لیبیایی در میز گفت‌وگو تأکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس