اردوغان نمایه

رئیس جمهور ترکیه مجددا نسبت به انجام یک عملیات نظامی محتمل در شمال سوریه در روزهای آینده هشدار داد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در شنبه بعد از ظهر به وقت تهران نسبت به انجام یک حمله دیگر در شمال سوریه هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: شما که عامل کشتار ۵۰ میلیون نفرید ما را نصیحت نکنید

رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: «اگر در پایان این ۱۵۰ ساعت منطقه از وجود تروریسم پاکسازی نشود، ما مجددا از جانب خود اقدام کرده و منطقه را از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌کنیم.»

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین هشدار داد در صورتی که اروپایی‌ها با طرح ترکیه برای بازگشت آورگان سوری موافقت نکنند، آن‌گاه ترکیه چاره‌ای جز آن نخواهد داشت که مرزهایش را باز کند تا آوارگان به سوی اروپا حرکت کنند.

رئیس‌جمهور ترکیه  چندی قبل به عملیات ارتش این کشور در شمال سوریه پرداخت و مدعی شد که هدف از این عملیات، مبارزه با تروریسم است.

او اولویت ارتش ترکیه و عناصر همسو با این کشور را تسلط بر شهر «منبج» دانست و ادعا کرد که ترکیه در پی خروج «گروههای تروریستی» از این شهر و بازگشت غیرنظامیان است.

اردوغان تأکید کرد که با آمریکا بر سر منطقه «منبج» مشکلی ندارد و خروج آمریکا از شمال سوریه یک اقدام «مثبت» بود.

طی روزهای گذشته رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه بعد از دیداری چند ساعته در شهر سوچی به توافقی در خصوص شمال سوریه دست پیدا کردند.

 رجب طیب اردوغان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه سه‌شنبه گذشته اعلام کردند به توافقی در خصوص شمال سوریه دست پیدا کرده‌اند.

 یکی از مفاد این توافق تعهد دو طرف بر حفظ اتحاد سیاسی و تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه بود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس