کد خبر 1004639
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
علیپور

هت‌تریک علی علیپور هفتمین هت‌تریک پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است و این تیم به همراه استقلال و ذوب‌آهن در ادوار این مسابقات رکورددار است.

به گزارش مشرق، علی علیپور در دیدار با شاهین بوشهر پس از 735 دقیقه موفق به گلزنی شد. این گلزنی مقدمه‌ای شد به هت‌تریک این بازیکن. علی علیپور در این بازی توانست نخستین هت‌تریک دوران بازیگری خود را ثبت کند تا هم بهترین گلزن پرسپولیس درادوار لیگ برتر لقب گیرد و هم هفتمین هت‌تریک تاریخ پرسپولیس را رقم زند. از لیگ دوازدهم تاکنون بازیکنی از پرسپولیس در یک بازی 3 گل نزده بود. در تاریخ لیگ برتر 6 بازیکن برای پرسپولیس هت‌تریک کردند که این تیم از این نظر رکورددار است. به بهانه هت‌تریک علیپور سایر هت‌تریک‌های این باشگاه مرور شده است.

لیگ سوم: پرسپولیس- پگاه (علی دایی)
پرسپولیس در لیگ سوم تیم پرستاره‌ای تشکیل داد و پس از کنار گذاشتن علی پروین، وینگو بگوویچ سرمربی این تیم شد و به دنبال شروع مقتدر در لیگ بود. پرسپولیس در هفته نخست باید برابر پگاه قرار می‌گرفت و علی دایی در اولین بازی خود در بازگشت به ایران 4 گل زد که این بیشترین تعداد گلی است که یک بازیکن پرسپولیس در یک دیدار لیگ به ثمر رسانده است. پرسپولیس در آن بازی به برتری 8 بر 2 دست یافت.
 

لیگ هشتم: پرسپولیس- ابومسلم ( علی کریمی)
دیدار پرسپولیس با ابومسلم در لیگ هشتم یکی از دیدنی‌ترین بازیهای تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. در این بازی علی کریمی یک تنه نتوانست مانع از شکست سرخپوشان شود. این بازیکن که به تازگی به فوتبال ایران بازگشته بود در این بازی 3 گل زد ولی دروازه پرسپولیس 4 بار باز شد تا شاگردان افشین قطبی بازنده این دیدار شوند.
 

بیشتر بخوانید:

علیپور: شادی گل‌هایم دلی بود

لیگ یازدهم: پرسپولیس – صنعت نفت آبادان (جواد کاظمیان)
لیگ یازدهم پرهت‌تریک‌ترین فصل تاریخ پرسپولیس است و 3 بار بازیکنان این تیم موفق به زدن 3 گل در یک بازی شدند که این بار نوبت جواد کاظمیان بود که در بازگشت به پرسپولیس در بازی با صنعت نفت 3 گل بزند. پرسپولیس لیگ یازدهم را بسیار بد آغاز کرده بود و برای نخستین بار تا هفته پنجم بردی نداشت تا اینکه در استادیوم آزادی و با هت‌تریک کاظمیان با نتیجه 3 بر یک صنعت نفت را شکست داد. 


لیگ یازدهم: پرسپولیس- استقلال ( ایمون زاید)
در دربی برگشت لیگ یازدهم، یکی از به یادماندنی‌ترین هت‌تریک‌های تاریخ لیگ برتر رقم خورد و پرسپولیس در شرایطی که با یک بازیکن کمتر دو گل از رقیب دیرینه خود عقب‌ بود در ده دقیقه پایانی، شکست را با یک پیروزی شیرین عوض کرد و این بازگشت تاریخی با هت‌تریک به یادماندنی ایمون زاید مهاجم لیبیایی که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود ثبت شد.

لیگ یازدهم: پرسپولیس- راه‌آهن (ایمون زاید)
ایمون زاید در حضور کوتاه مدت خود در پرسپولیس 3 بار هت‌تریک کرد ( دو بار در لیگ و یک بار در آسیا) یکی از این هت‌تریک‌ها مقابل راه‌آهن در هفته ماقبل پایانی بود ولی هت‌تریک آقای هت‌تریک این بار مانع شکست پرسپولیس نشد و راه‌آهن با 3 گل بهادر عبدی و تنها گل حسین کاظمی با نتیجه 4 بر 3 مقابل پرسپولیس به پیروزی رسید.
 

لیگ دوازدهم: پرسپولیس – پیکان ( کریم انصاری‌فرد)
آخرین هت‌تریک پرسپولیس تا پیش از بازی با شاهین بوشهر، به لیگ دوازدهم باز می‌گردد که در روزهای آخر حضور مانوئل ژوزه به روی نیمکت پرسپولیس، سرخپوشان در یک دیدار پر گل، پیکان را با نتیجه 6 بر صفر شکست دادند که 3 گل از این 6 گل را کریم انصاری‌فرد را به ثمر رساند.

همانطور که اشاره شد استقلال و ذوب‌آهن هم 7 هت‌تریک را در تاریخ لیگ برتر از خود به جای گذاشتند. غلامرضا عنایتی با 3 هت‌تریک رکورددار هت‌تریک با پیراهن یک تیم است به جز آن آرش برهانی، مجتبی جباری، سیاوش اکبرپور و محسن کریمی زدن 3 گل در یک بازی برای استقلال را تجربه کرده‌اند.
برای ذوب‌آهن هم مرتضی تبریزی و مهدی رجب زاده هر کدام 2 بار و محمدرضا خلعتبری، کاوه رضایی و داسیلوا هر کدام یک بار در یک بازی 3 گل زدند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس