.

اولین سناریو که ردپای منافقین را در ظاهر و البته هدایت سرویس‌های اطلاعاتی دشمن را در پشت پرده دارد، در آلبانی رقم خورد.

به گزارش مشرق؛ دستگیری روح‌الله زم جعبه سیاه جنگ رسانه‌ای دشمن، ضربه مهلکی به گروه‌های معاند و ضد انقلاب و همچنین سرویس‌های اطلاعاتی دشمن وارد نمود. در روزهای بعد از دستگیری زم، رسانه های ضد انقلاب برای بدست‌گیری و مدیریت جریان خبری حاصل از این اتفاق تلاش زیادی کردند که البته به نتیجه نرسید. همانطور که انتظار می رفت بعد از آنکه تلاش‌ها برای مدیریت جریان خبری و تأثیرگذاری بر آثار این اقدام مؤثر واقع نشد، سناریوسازی‌های دشمنان با هدف پایان دادن به صدرنشینی خبر دستگیری زم آغاز شد.

اولین سناریو که ردپای منافقین را در ظاهر و البته هدایت سرویس‌های اطلاعاتی دشمن را در پشت پرده دارد، در آلبانی رقم خورد. اول آبان پلیس آلبانی اعلام کرد یک شبکه شبه نظامی ایرانی را که قصد انجام عملیات علیه گروهک منافقین داشته‌اند، خنثی و دستگیری کرده است!

در همین رابطه یک چارت از اعضای این شبکه به اصطلاح شبه نظامی و خرابکار هم منتشر شد که نفرات آن خود قابل تأمل است. اول از همه تصویری از سر شبکه و یا مسئول عملیات با یک نام مستعار منتشر شده است که به ادعای رسانه‌های ضدانقلاب فارسی زبان، این فرد از مدیران ارشد امنیتی در نیروی قدس سپاه بوده و از تهران این عملیات را مدیریت می‌کرده است. یک جستجوی ساده اینترنتی نشان می‌دهد که تصویر منتشر شده توسط رسانه‌های ضدانقلاب احتمالاً متعلق به فردی به نام «سید مرتضی کاظمی دینان» است که یک پژوهشگر دانشگاهی در حوزه بین الملل و با سوابق صرفاً علمی و پژوهشی است.

 اینکه چگونه پلیس آلبانی به این نتیجه رسیده صاحب این عکس که فعالیت‌های آشکار رسانه‌ای دارد، از افسران ارشد امنیتی و هادی این عملیات در آلبانی است! خود نشانگر طراحی ضعیف این سناریوی تبلیغاتی علیه ایران است.

نفر دیگر چارت منتشر شده توسط رسانه‌های ضد انقلاب عبدالسلام تورگوت از اتباع کُرد ترکیه است که با یک جستجو یا استعلام از اطلاعات آشکار و قابل دسترسی پلیس بین الملل مشخص می‌شود که این فرد با سابقه قاچاق مواد مخدر تحت پیگرد بین‌المللی است.

تورگوت یکبار به دلیل قاچاق ۲ تُن مواد مخدر در آلبانی دستگیر شده و در نهایت نیز با پرداخت رشوه سنگین به قاضی آزاد شده است. به دنبال این اتفاق و با توجه به اینکه آلمان یکی از مقاصد قاچاق مواد مخدر توسط این فرد بوده است، پلیس آلمان وی را در فهرست تحت تعقیب بین‌المللی قرار داده است. عبدالسلام در اواخر سال ۱۳۹۶ نیز در یکی از کشورهای استقلال یافته شوروی سابق بازداشت شده و تا اواخر سال ۱۳۹۷ در بازداشت به سر برده است. حال باید از طراح این سناریوی سخیف و غیر عقلانی پرسید که چگونه این فرد در فاصله کمتر از یکماه از آزادی‌اش دوباره در آلبانی، آنهم به سفارش ایران! قصد خرابکاری علیه منافقین را داشته است!؟

در مورد تورگوت که همچنان حکم تعقیب بین‌المللی‌اش در پلیس بین‌الملل برقرار است می‌توان گفت که اگر ادعای پلیس آلبانی در مورد عضویت این فرد در گروهی شبه نظامی با هدف عملیات علیه منافقین را بپذیریم، باید نتیجه بگیریم که نیروی قدس سپاه ایران از یک فرد دارای حکم تعقیب بین‌المللی برای عملیات استفاده کرده است! این در حالی است که سرویس‌های اطلاعاتی در طراحی و اجرای چنین عملیات‌هایی به شکلی طبیعی و عقلانی همواره مراقبت‌های دقیقی برای حفظ هویت تیم‌های عملیاتی خود دارند و هیچ‌گاه از فردی تحت تعقیب که در هر کشوری به طور طبیعی سریعاً مورد توجه قرار می‌گیرد و ممکن است حتی در مسیر تردد به کشور مقصد عملیات بازداشت شود، استفاده نمی‌کنند.

علیرضا نقاش‌زاده نفر دیگر چارت ادعایی منتشر شده در رسانه‌های ضد انقلاب، یکی از اعضای سابق گروهک منافقین است. وی بیش از ۱۰ سال پیش در پادگان اشرف به دلیل مناسبات فرقه‌ای و زندگی سخت این تشکیلات از گروهک منافقین جداشده است. خانواده نقاش زاده (در حدود ۱۰ نفر) در عضویت منافقین هستند. نقاش زاده بعد از جدایی به دلیل مخالفت با نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گاه به ایران مراجعت نکرده و برای زندگی به اروپا و اتریش رفته است. همچنین وی در طول این سال‌ها نیز برخلاف بسیاری دیگر از اعضای جداشده از فرقه رجوی، علیه این گروهک نیز فعالیت نداشته و فقط با هدف رهایی مادرش از تشکیلات منافقین تلاش می‌کرده و به آلبانی رفت و آمد داشته که در نهایت نیز به جدایی مادرش از این فرقه منجر گردیده است.

عبدالخالق ملک‌زاده نیز که یکی دیگر از نفرات دستگیر شده توسط پلیس آلبانی پیش از این طلبه مسجد مکی زاهدان بوده که بعد از مدتی از مسجد مکی جدا و از این فضا نیز فاصله گرفته و به تجارت روی آورده است. این فرد هیچ سابقه‌ امنیتی، خرابکاری، بزه یا حتی فعالیت سیاسی نداشته و ندارد و سفرهای وی به کشورهای اروپایی صرفاً برای خرید و فروش و تجارت بوده است.

نکته جالب دیگر در خصوص ادعای اخیر پلیس آلبانی، فاصله زمانی دستگیری این نفرات با اعلام آن است. دستگیری‌های صورت گرفته در فروردین ۱۳۹۷ بوده و اکنون سوال اینجاست که چرا بعد از یکسال و هشت ماه  و دقیقاً همزمان با دستگیری روح‌الله زم و ایجاد موج رسانه‌ای در این رابطه اعلام شده است؟ بعد از نزدیک به دوسال از دستگیری که احتمالاً تحقیقات پرونده در جریان بوده، چرا همه مستندات ارائه شده فقط چند عکس اشتباه و تار به همراه چند اسم از آدم‌های کاملاً بی‌ارتباط به یکدیگر و همچنین بی‌ربط با چنین عملیاتی است!؟

سازمان منافقین نیز که در این ماجرا به عنوان هدف عملیات معرفی شده چرا صرفاً به انتشار یک خبر بسنده کرده است؟ جواب روشن است! این گروهک که برای جزئی‌ترین مسائل مربوط به ایران شوی تبلیغاتی راه می‌اندازد و از همه عوامل فعال خود در فضای سایبری برای هیاهو بهره می‌برد، به دلیل عدم وجود هیچ سند و مدرکی یا ارتباط منطقی و عقلانی برای این ادعا، بیش از یک خبر چیزی برای ارائه نداشته است.

‌در انتها دو نکته دیگر نیز قابل تأمل و بررسی است؛ اولاً سابقه عملیات‌ها و اقدامات سپاه پاسداران که نمونه اخیر آن دستگیری روح‌الله زم بوده، هیچ شباهتی به این سناریوی فشل و عقب‌مانده‌ ندارد.

ثانیاً منافقین اکنون در فاصله چند هزار کیلومتری از حریم امنیتی ایران در آلبانی در شکل یک فرقه رو به احتضار حتی از پس حفظ اعضای پیر و از کار افتاده خود بر نمی آیند و هر روز خبر فرار یکی از این اعضا یا مرگ مشکوک ناراضیان منتشر می‌شود. اساساً فرقه رجوی در حال حاضر نه توان عملیاتی و نه قدرت مؤثری برای اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران دارد که بر فرض محال بخواهد هدف یک طراحی عملیاتی از سوی ایران قرار گیرد.

در مجموع کاملاً روشن است این سناریو که  به نظر می‌رسد پلیس آلبانی نیز فقط مأمور به اجرای آن بوده، با هدف تحت تأثیر قرار دادن اقدام اخیر جمهوری اسلامی در دستگیری مؤسس و گرداننده آمد نیوز صورت گرفته است و به دلیل ضعف و سستی مستندات، علی‌رغم پوشش گسترده رسانه‌های معاند و ضد انقلاب، نتوانسته مولد موج خبری و فشار بر جمهوری اسلامی ایران باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    یه موشک خرمشر حروم این کرم های منافق کنید
    • ناصر IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      واقعا گل گفتی سر جنگی قوی بزارن تا یک جا برن زیر خاک . کثافتهای منفور و بدبخت .
    • محمد CA ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
      5 0
      جایگاه ابدی رجوی ملعون و دار و دسته‌اش در قعر جهنم سوزان است. آنها به راستی بندگان شیطان هستند.
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
      5 1
      حیف یک موشک.پیرپاتالها خودشان دارند می میرند
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    سوسک های کثیف منافقین ، وطن فروش هایی که دیروز نوکر صدام بودن ، امروز برده سعودی......مرگ بر منافقین پف...ز!
  • علی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    تمام این فعالیتهای منافقین واسه اینکه بگن ما هم هستیم. وگرنه این منافقین سالمند بدون کمک حتی نمی تونند ایزی لایفشونو !! عوض کنند. اصلا اینا در حدی نیستند که نیروهای امنیتی ایران بهشون فکر کنند . ا
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    این پدرسوخته ها قبلا هم از این کارها کردن، دیگه نخ نما شده
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    0 0
    منافقین واربانشان همچون موش های کوری هستن وبنا به مصلحت هردفعه ازیک سوراخ وارد وازسوراخ دیگرخارج میشن!!ازهمه جا رانده ودرمانده ها!!
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    0 0
    درود بردلیرمردان سپاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس