کد خبر 1004531
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
ابگرفتگی

باران بارید. خیابان ها قفل شد. سیلاب کف معابر را پوشاند. مسؤولان شهری می گویند که غافلگیر نشده‌اند. کافیست یک سربالایی پیدا کنید و بنشینید به تماشا که چطور یک ماشین هم نمی‌تواند به سادگی راه را طی کند.

به گزارش مشرق، باران‌های پاییزی چند روزیست چشم تهران و تهرانی ها رو روشن کرده، آن هم چه بارانی.

آسمان شبانه‌روز در حال باریدن است و این هوای بارانی جان می‌دهد برای صفحات مجازی و عکس باران پشت پنجره و شعری عارفانه و عاشقانه هم تنگش! از اینستا گرفته تا توئیتر!

بیشتر بخوانید:

اما از این موضوعات که بگذریم اصلا ماجرا چیز دیگری است، واقعیت هوای بارانی پایتخت در خیابان هاست و خیلی هم رمانتیک و جذاب به نظر نمی رسد، سیلاب کف خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، پیاده‌روها، ترافیک ماشین‌ها که کیپ تا کیپ هم ایستاده‌اند. کافیست یک سربالایی پیدا کنید و بنشینید به تماشا که چطور یک ماشین هم نمی‌تواند به سادگی راه را طی کند.

البته تصور نکنید کسی نمی‌دانسته قرار است از آسمان باران که نه، سیل ببارد، نه به شکرانه سازمان آب و هواشناسی و پیش‌بینی‌هایش از خرد و کلان پایتخت مطلع بودند و شهروندان از بارانی و کلاه تا چتر و پوت خود را مجهز کرده‌اند، فقط این وسط می‌مانند مسؤولان مربوطه که گویا حقیقتاً غافلگیر شده‌اند حالا آنها مانده‌اند و یک پایتخت باران زده!

بسیاری از خیابان ها را آب گرفت. تاکسی طبق معمول نایاب و گران شد و حتی تاکسی های اینترنتی هم قیمت ها را بالا برده و به سختی خدمات می دادند.

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در این باره، گفت: از شهریور سال گذشته تلاش‌های خوبی توسط شهرداری تهران در بخش لایروبی انهار صورت گرفته است و کل انهار، مسیل‌های رودخانه‌ها لایروبی شده، به همین دلیل در عید امسال با توجه به بارش‌های شدید مشکلی نداشته‌ایم.

وی با تأکید بر این موضوع که باید مدام این موضوعات را رصد و پیگیری کنیم،‌گفت: خود بنده دیروز که در مسیر بودم دیدم که کارگران در حال جمع آوری شن‌هایی هستند که توسط باران آمده و در انهار ریخته شده است. مراقبت از انهار در دستور کار است.

رصد مداوم روددره‌ها/نباید لحظه ای غفلت کرد

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که حتی دوربین‌های سیار در برخی نقاط مستقر می‌شود و در اتاق بحران هم مرتباً روددره‌ها رصد می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم  حادثه‌ای رخ ندهد، اگر لحظه‌ای غفلت کنیم، مشکلاتی پیش می‌آید.

وی با تأکید بر این موضوع که دوستان تلاش می‌کنند که مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود،‌گفت: اما در برخی نقاط مشکلاتی وجود داشت که در حال رفع آن هستیم. 

مشکل ترافیک بارانی فرهنگی است

میرلوحی به موضوع ترافیک در روزهای بارانی اشاره کرد و گفت: یک بخشی از این مشکل موضوع فرهنگ است باید فرهنگ‌سازی کنیم تا در این روز شهروندان به همنوعان خود کمک کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: برخی همشهریان به دلیل تجربیاتی که دارند در روزهای بارانی از خودروی شخصی استفاده می‌کنند و همین امر باعث بروز ترافیک می‌شود. باید شهروندان در این روز به همنوعان خود کمک کنند و همچنین شهرداری هم باید این اطمینان را بدهد که حمل‌ونقل عمومی در دسترس شهروندان است.

تشکیل کمپینی با عنوان همراهی با مردم در روزهای بارانی

وی با بیان اینکه در این روز تاکسی‌ها گران و حتی خودروهای اینترنتی هم گران می‌شوند، گفت: در این روز باید تاکسی‌ها بدانند که نباید گران کنند و باید فرهنگ‌سازی کنیم و همچنین کمپینی با موضوع همراهی با مردم در روزهای بارانی تشکیل دهیم.

مشکلات هندسی و آبگرفتگی تهران

از شب گذشته اداره هواشناسی اعلام کرده است میزان بارش باران بالاست و هشدارهای لازم در این زمینه داده شده است. حجم دبی آب در تهران بسیار بالا رفته و صبح امروز در برخی نقاط مخصوصا جاهایی که مشکلات هندسی وجود دارد آب گرفتگی داشتیم.

آب گرفتگی نداریم اما عدم کشش انهار وجود دارد

علی‌اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این باره گفت: حجم باران بسیار بالاست. خود بنده در حال حاضر در منطقه21 هستم. حجم بارش زیاد است و در بسیاری از نقاط تجمع آب داریم. آب گرفتگی نداریم اما عدم کشش انهار وجود دارد که تا 5 دقیقه رفع می‌شود.

آبگرفتگی جدی در مرکز شهر نداشتیم

وی با بیان اینکه بنده از مرکز شهر به سمت منطقه 21 آمده‌ام، گفت: آب گرفتگی جدی در مرکز شهر  وجود نداشت اما تجمع آب داشتیم.

رفع مشکلات فنی بعد از بارندگی

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر این موضوع که در چند نقطه حجم آب بسیار زیاد بوده است، گفت‌بعد از اتمام بارندگی مشکلات فنی این نقاط را برطرف می‌کنیم.

عطایی به گشت زنی معاون فنی عمرانی هم اشاره کرد و گفت:‌اگر تجمع آبی در نقاط وجود دارد بعد از بارش‌ها مشکلات این بخش ها را برطرف می‌کنیم. ببینید در حال حاضر خود بنده بعد از پل ایستاده‌ام و مثل کاسه در برخی نقاط آب جمع شده است. اما تاکید می‌کنم آب گرفتگی نیست بلکه عدم کشش انهار است ان هم به دلیل بالا بودن حجم آب.

البته برخی مسؤولان شهری معتقدند آب گرفتگی نبوده و مشکل خاضی نداشته ایم.

محمدهادی حیدرزاده مشاور معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این باره گفت: آب گرفتگی در تهران به خاطر انهار نبود بلکه به خاطر گودی آسفالت یا شیب آسفالت بوده است.

وی با تاکید بر این موضوع که  انهار را لایروبی کردیم، گفت: در برخی معابر سواره رو شیب به سمت مرکز بوده و آب جمع شده است.

حیدرزاده گفت: تاکنون گزارش آب گرفتگی انهار نداشتیم اما دبی آب بالاست.

مرخصی همه لغو شد

مشاور معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه چند روزی است ماموران خدمات شهری و تمام مسئولین در حالت آماده باش هستند، گفت:‌مرخصی‌تمام افراد از جمله شهرداران مناطق هم لغو شده و تا پایان بارندگی کسی به مرخصی نمی‌رود.

وی به مشکل هندسی برخی معابر تهران اشاره کرد و گفت:‌حجم دبی آب بالا بوده و در برخی نقاط گودال ایجاد شده است.

تجمع آب در میدان آزادی/رفع مشکل با پمپاژهای آتش نشانی

حیدرزاده به تجمع آب در میدان آزادی اشاره کرد و گفت: با پمپاژهای آتش نشانی مشکل حل شده است.

به گفته حیدرزاده از مرداد سال گذشته تمامی انهار تهران را لایروبی کردیم.

یکی از مشکلات جدی شهروندان در روزهای بارانی ترافیک سنگین معابر است و البته برخی معتقدند که اتفاق جدیدی هم در تهران نیفتاده که بخواهد ترافیک را کم کند.

اتفاق جدیدی در تهران نیفتاده که مشکلات حل شود

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران در خصوص ترافیک صبح امروز در تهران گفت: اتفاق جدیدی در تهران نیفتاده که مشکلات حل شود قبلاً هم اشاره کردم تا زمانی که حمل‌ونقل عمومی و مدهای مختلف درست نشود این مشکل وجود دارد و مردم از خودروی شخصی برای تردد استفاده می کنند.

روزانه 20 میلیون سفر در تهران انجام می شود

وی با تأکید بر این موضوع که هر ساله تعداد زیادی خودرو به شهر اضافه می‌شود، گفت: خودروها اضافه می‌شوند و طبیعی است که ترافیک بیشتر شود و همچنین  روزانه 18 تا 20 میلیون سفر در تهران صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: در روزهای بارانی سرعت وسایل نقلیه کاهش می‌یابد به همین دلیل ترافیک پس می‌زند.

بر اساس این گزارش، همزمان با بارش باران تهران قفل می شود در بسیاری از معابر آبگرفتگی رخ می دهد البته این بار مسؤولان معتقدند آبگرفتگی به دلیل آنها نبوده بلکه مشکلات هندسی داشته ایم. این مشکل هر ساله  به قوت خود به اشکال مختلف باقی است و البته مسؤولان وعده رفع مشکلات را داده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ناشناس IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    43 6
    قربون مدیران امضایی برم که با یک نیمه اشک آسمان غافلگیر می شن
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    90 13
    الان زمان قالیباف بود لاشخورهای افسادطلب هشتگ قالیباف استعفا را ترند می کرند ولی الان دسته جمعی کور شدند
  • رضایی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    59 5
    باسلام تمام این مشکلات راشهرداری ایجاد میکند اگرآخرهرماه جوی هالایروبی شود ومسئولین به جای اینکه دراتاق های دربسته نشسته باشند سرکشی نمایند هیچ وقت درفصل باراندگی آب درسطح خیابان وکوچه ها جاری نمیشود .
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    61 9
    اي واي بر اسيري كزياد رفته باشد در دام مانده باشد صياد رفته باشد شهر بي صاحب يعني تهران شهري كه فقط مديران شهري بي لياقتش موجب آزار مردمند
  • سید رضا IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    48 8
    شهرداری اشرافی اصلاح طلب !!
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    23 2
    مشکل باران است که از اصل غافلگیری استفاده می کند و همیشه هم موفق است .
  • شهریار خادم الفقرا IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    8 6
    با سلام تنها گزینه اعلام شده به این آقایان میتوان گفت که مدیران خواب و بی لیا قت که هرسال در این زمان این مشکلات بوجود می اید که واقعا" جای تاسف دارد برای همه موارد .
  • سعید IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    28 1
    بخدا هر کدوم از مدیران ما تو چین بودن تا الان صد دفه اعدام شده بودن. بخدا بی کفایتی و نالایقی هم حدی داره.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    20 6
    مشکل ملت بی‌فرهنگ هستند که اشغال می‌ریزند و کانال ها رو پر می‌کنن
  • مصطفی IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    14 7
    قبلا مساله ساده تر بود : یک مشکل وجود داشت اونهم قالیباف بود راه حل هم یکی بود استعفای قالیباف الان همه مقصرند خیلی پیچیده شده
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    0 0
    این اب بیشعور چرا یه جا جمع میشه که مدیران مظلوم و نجومی بگیر ما ناراحت بشوند نمیفهمدکه ممکنه بزنند ما رو مثل برستو و گنجشک بکشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس