سامانه

سامانه ۱۱۸ از سال ۴۰ تاکنون پاسخگوی تماس مشتریان حقیقی و حقوقی است و روزانه ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تماس را از سراسر کشور پاسخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، سامانه ۱۱۸، یکی از پرکاربردترین  شماره های سه رقمی کشور است که هر کدام از ما تا به حال حداقل یک بار از خدمات آن استفاده کرده ایم. اما اینکه این سامانه چیست و روزانه چند تماس گیرنده دارد و هنوز با وجود فراگیری اینترنت و امکان جستجو کردن شماره های مختلف در فضای مجازی، زنگ خور دارد یا خیر مجموعه سوالاتی بود که باعث شد به سراغ شرکت مخابرات ایران برویم.

محمد رضا بیت خام مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: سامانه ۱۱۸، سال ۱۳۴۰ آغاز به کار کرد. این سامانه در ابتدا فقط اطلاعرسانی مشتریان حقوقی را انجام میداد. اما چندسالی است که ۱۱۸ پاسخگوی نیاز مشتریان حقیقی نیز است؛ به این معنا که همه افراد از تمام صنوف میتواند از خدمات این سامانه استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:


وی درباره اپراتورهای پاسخگوی این سامانه ادامه داد: در کل کشور ۲ هزار و ۳۸۰ نفر پاسخگوی سامانه ۱۱۸ هستند. همچنین میانگین پاسخگویی هر اپراتور در روز بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تماس متغغیر است.


مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران افزود: این سامانه روزانه ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تماس را از سراسر کشور پاسخ میدهد.


بیت خام درباره کل تماس‌های دریافتی ۱۱۸ گفت: در سال گذشته، مجموعا ۴۴۵ میلیون تماس با ۱۱۸ برقرار شده است. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۱۰ میلیون تماس دریافت شده است.


وی ادامه داد: بیشترین دریافت تماس از استان تهران و کمترین میزان تماس از استان ایلام است.


مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که با پیشرفت تکنولوژی و فراگیری سیستم سرچ‌های اینترنتی، تماس‌های دریافتی ۱۱۸ کم شده است یا خیر افزود: پیش بینی ما این بود که تعداد تماس‌ها کاهش یابد و این اتفاق هم افتاد و ما شاهد کاهش ۵ درصدی تماس‌های دریافتی بودیم، اما هنوز ۱۱۸ مشتریان خود را دارد.


بیت خام گفت: متاسفانه نزدیک ۵ درصد از تماس‌های دریافت شده توسط ۱۱۸ مزاحمان تلفنی هستند که بیشتر مواقع کودکان برای سرگرمی مزاحمت ایجاد میکنند.


وی با اشاره به مصوبه سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: از مشتریانی که درخواست شماره‌های ضروری مانند نیروهای امدادی و امنیتی دارند، هزین‌های دریافت نمیشود، اما برای سایر تماس‌ها مبلغ ۴۷ ریال در نظر گرفته شده است.


مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران افزود: این مبلغ برای مشرتیان ثابت و تلفن همراه برابر است و روی مبلغ کل قبض مشتریان اضافه میشود.


بیت خام درباره نظارت بر این سامانه گفت: نظارت بر سامانه ۱۱۸ توسط شرکت مخابرات ایران انجام میشود و خدمات پس از فروش نحوه پاسخگویی، زمان پاسخگویی و خدمات را رصد میکنند.


وی درباره توسعه این سامانه ادامه داد: تجمیع مراکز ۱۱۸، یکپارچگی این سامانه و سامانه یکپارچه ثبت مشاغل نیز از برنامه‌های آتی این سامانه است که امیدواریم تا پایان سال انجام گیرد.


مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: تاکنون ۲۸ میلیون شماره حقیقی و حقوقی در سامانه ۱۱۸  ثبت شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م. ناظر IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    1 1
    کمی در قبول آنچه میشنویم دقت کنیم. مثلا فرموده‌اند: همچنین میانگین پاسخگویی هر اپراتور در روز بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تماس متغغیر است. اگر زمان هر تماس را حداقل یک دقیقه در نظر بگیریم، هر پاسخگو بیشتر از ۱۰ ساعت کار میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس