c81e728d.jpg

در سال ۹۶ و در مقطع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، کانال آمدنیوز به ستاد انتخاباتی دولت تبدیل شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** دولت روحانی،بیش از هر نهاد دیگر مورد هجوم آمدنیوز بود!

روزنامه ایران در مطلبی با عنوان «آمدنیوزهای داخلی» نوشت:« چرا بسیاری از نیروهای سیاسی از بازداشت مدیر آمدنیوز استقبال کردند؟ حتی برخی از مخالفان حکومت در آن سوی مرزها نیز از این اقدام ناراحت نشدند و با نقد سیاست‌های این کانال و اعلام دروغ بودن بسیاری از اخبار آن تا حدی به استقبال جمع کردن این بساط دروغ‌پردازی رفتند. نیروهای شناسنامه‌دار سیاسی در داخل کشور که بیش از همه استقبال کردند، نه به این علت که این کانال مشغول لجن‌پراکنی علیه آنان بود، بلکه به علت دروغ‌گویی آشکار آن بود که چنین واکنشی نشان دادند».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت:«یکی از معیارهای پلیس در پیدا کردن قاتل، این است که چه کسی از قتل سود می‌برد؟ اگر با این معیار بخواهیم بدانیم که چه کسی به آمدنیوز خط و اطلاعات می‌داده، باید ببینیم، این کانال به سود چه کسی و علیه چه کسانی یا نهادهایی جعل خبر می‌کرده است؟ یک نگاه عادی به کانال مزبور نشان می‌دهد که عمده اخبار جعلی آن علیه دولت بوده است. اصولاً این کانال در جریان تظاهرات دی ماه ۱۳۹۶ اوج گرفت که این تظاهرات برنامه‌ریزی شده از جانب تندروهای اصولگرا علیه دولت بود، اتفاقاً آغاز آن از شهر مشهد بود.لذا دولت بیش از هر نهاد و موضوع دیگری مورد هجوم دروغ‌های آمدنیوز بود».

متاسفانه رسانه های دولت، هر موضوع و اتفاقی را به ابزاری برای حمله به منتقدان تبدیل می کنند.

ارگان رسانه ای دولت مدعی شده است که دولت روحانی بیش از هر نهاد دیگری، مورد هجوم دروغ های آمد نیوز بوده است. برخلاف این ادعا، در سال ۹۶ و در مقطع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، کانال آمدنیوز به ستاد انتخاباتی دولت تبدیل شد. متاسفانه دولتمردان و رسانه های دولتی در آن مقطع از این کانال بدنام اعلام برائت نکرده و در واکنش به لجن پراکنی این کانال عله رقبای روحانی سکوت کردند!

روزنامه ایران، مدعی شده است که منتقدان دولت اعتراضات دی ۹۶ را کلید زده اند. این در حالی است که در زمستان ۹۶، اعتراضاتی از سوی مردم حول عملکرد ضعیف اقتصادی دولت رخ داد که در ادامه توسط آشوبگرانی که مورد حمایت سرویس های معاند بودند، به اغتشاش کشیده شد. نکته قابل توجه اینجاست که در آن مقطع رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت، تمام قد از آشوبگران حمایت کردند؛ این در حالی است که رسانه های معاند از جمله آمدنیوز نیز از اغتشاشگران حمایت می کردند.

** تحت هر شرایطی باید با ترامپ،توافق جدید امضا کنیم!

«مهدی ذاکریان» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«من هشدار می دهم که اگر در انتخابات پیش روی آمریکا دونالد ترامپ مجددا به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، قطعا امتیازاتی که امروز می شود در مذاکره با دستگاه سیاست خارجی آمریکا به دست آورد، در دوره دوم ریاست جمهوری دونالد ترامپ قابل احصاء نیست.چرا که امروز چالش هایی که برای آمریکا در منطقه به وجود آمده و همچنین رقابت های حزبی پیشاانتخاباتی در آن کشور سبب می شود تا رئیس جمهور آمریکا خواهان یک معامله بزرگ با ایران باشد. آنچه ما باید به آن توجه کنیم آن است که با دقت پای میز مذاکره بنشینیم تا فریب نخوریم یا معامله بد انجام ندهیم...کاش حواسمان باشد که فرصت نقد به از فرصت نسیه است...پیش از پایان دوره اول ترامپ، باید توافق امضا شود».

ذاکریان در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«ما باید بپذیریم که آمریکا همواره به عنوان یک سیستم در مقابل ایران قرار دارد و آنالیز این سیستم از ایران، تقابل و برخورد است. یعنی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست یا شریک برای آمریکا شناخته نمی شود. بلکه تلقی آنها از ایران بازیگری غیرهمراه است که باید موانعی بر سر راهش قرار گیرد. من فکر میکنم باید تمام تلاش کشور در این راستا باشد که تصویر تقابلی از ایران در ذهن مردم و نخبگان آمریکا اصلاح شود».

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که ایران باید تصویر خود را در ذهن مردم و نخبگان آمریکایی تغییر دهد. برخلاف این ادعا، اتفاقا این آمریکاست که باید تصویر خود را در ذهن مردم و نخبگان ایرانی تغییر دهد. انهدام هواپیمای مسافربری با ۲۹۰ مسافر، تجهیز صدام به سلاح شیمیایی، تحریم دارو و...تنها بخش کوچکی از جنایات آمریکا علیه مردم ایران است.

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که تحت هر شرایطی باید با ترامپ به توافق برسیم. این در حالی است که دولتمردان- که سابقه امضای توافق هسته ای با آمریکا را در کارنامه خود دارند- بارها به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اذعان کرده اند. آقای روحانی پیش از این تاکید کرده بود که با توجه به سابقه عهدشکنی های واشنگتن، مذاکره و تواق با آمریکا «دیوانگی» است. ظریف نیز پیش از این گفته بود که «توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد».

فعالین اصلاح طلب نیز بارها اذعان کرده اند که ترامپ صرفا به دنبال «فتو دیپلماسی»- دیدار نمایشی- است. آمریکا در توافق به دنبال معامله نیست. بلکه هدف اصلی، دیکته کردن دستورات زورگویانه به طرف مقابل است. سوژه توافق نیز مولفه های قدرت کشور مقابل است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا- اردیبهشت ۹۸- گفته بود «زمانی که رئیس سازمان ‌CIA بودم، دروغ می‌گفتیم و تقلب و دزدی هم می‌کردیم. این کارها یادآور افتخارات تجربه آمریکایی است».

مقامات آمریکایی صراحتا تقلب، دروغ و دزدی را از افتخارات خود می نامند و در این سو برخی به دنبال توافق برد-برد با دولت آمریکا هستند.

** باید در مبارزه با تروریسم، به روند جهانی بپیوندیم!

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «محمد کاظمی» عضو فراکسیون امید مجلس نوشت:«لوایح چهارگانه که برای همراه شدن با روند جهانی در جهت مبارزه با پولشویی و قاچاق و منابع مالی تروریسم از مراحل قانونی داخلی عبور کرده‌اند، افزون بر دفع اتهامات دشمنان بیرونی این خاصیت مهم را هم در بردارند که در روان‌سازی ارتباطات اقتصادی کشور اثرگذارند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«دولت امریکا متمایل است که ایران به کنوانسیون‌های مذکور نپیوندد تا ابزار تحریمی و حمله‌های رسانه‌ای‌اش بیشتر به ‌کار افتند و معیشت ایرانیان را تنگ‌تر کند».

حامیان FATF بارها مدعی شده اند که در صورت پیوستن ایران به این سازمان بین دولتی، مشکلات اقتصادی ایران رفع می شود. این در حالی است که ظریف-مهر ۹۷- در مجلس گفت که نه بنده و نه رئیس جمهور تضمین نمی دهیم که با تصویب لوایح مرتبط با FATF مشکلات کشور رفع شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس مدعی شده است که ایران باید به روند جهانی مبارزه با تروریسم بپیوندد. این در حالی است که FATF مسئول پیاده سازی دستورالعمل وزارت خزانه داری آمریکاست.

از نظر وزارت خزانه داری آمریکا، سپاه قدس به فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی، نیروی تروریستی! است. آمریکا حتی کل مجموعه سپاه پاسداران را نیز نیروی تروریستی! نامیده است.

«پیوستن به روند جهانی» عنوانی دهان پرکن است اما منظور اصلی، پذیرش دستورات سلطه گرانه آمریکاست.

مقامات آمریکایی بارها نسبت به امتناع ایران در پیوستن به FATF ابراز نگرانی کرده اند. علت اصلی این نگرانی و عصبانیت نیز به این دلیل است که ماموریت اصلی FATF هوشمندسازی تحریم های آمریکا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    55 13
    آمد نیوز بازوی تلگرامی دولت روحانی در جنگ روانی برعلیه مردم بود مخصوصا در زمان انتخابات
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    52 12
    افساد طلبان تحت هر شرایطی خفه بشید.!!!
  • سید رضا IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    56 13
    چرا دروغ ؟! مردم که یادشان نرفته ! آمد نیوز ؛ برای رای آوردن حسن ، تلاش مستمر داشت !!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    27 11
    از سكوت سهمگين شيخ حسن و وزراي دولتش بخصوص وزير اطلاعات و وزير خارجه در برابر دستگيري روح ... زم و خودداري حضرات بي تدبير از گفتن حتي يك تبريك و دست مريزاد خالي و سوري به اطلاعات سپاه بابت دستگيري اين عروسك خيمه شب بازي دشمنان ,ميشه به ميزان مخالفت كانال تلگرامي آمد نيوز با دولت شيخ پي برد!!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    51 15
    آقای مهدی ذاکریان در مصاحبه با آرمان فرمودند:در مذاکره پیش رو با آمریکا باید دقت کنیم تا فریب نخوریم و یک معامله بد انجام ندهیم!!!!.منظور ایشون اینه که در برجام دقت نکردیم و فریب خوردیم و یک معامله بد انجام دادیم؟؟؟نه ،نگوووو..رئیس ناراحت میشه...برجام جزء فتح الفتوحات این دولته...نگگگگو...رئیس ناراحت میشه...
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      36 0
      اصلاح طلبان باید بدانند که بحث موشکی بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره و معامله نیست.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    41 14
    چقدرزرمیزن این روزنامه های اصلاحطلب
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    31 0
    تنها دستاورد برجام نافرجام این بود که به مذاکرات بی حاصل و فرسایشی بین ایران و غرب پایان داد.
  • DE ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    17 1
    تحت هر شرایطی باید با ترامپ، توافق جدید امضا کنیم!/زیرا تا ۱۴۰۰ چیزی باقی نمانده و با این کارنامه پر از خالیمون میریم به ذغالدونی تاریخ.مهم نیست چی امضا میکنیم مهم خود امضاس بقیه اش به عهده زنجیره ایها .
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
      0 12
      چرت و پرت گفتن کنتور نمیندازه
  • SE ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    8 0
    در واقع آقای مهدی ذاکریان تصویر قابل قبولی از ابلیس در ذهنش ساخته که میشه مطابق میل او بود تا پذیرفته شویم و به دیگران نیز همین توصیه را دارد با این حساب ایشان دیگر نه به اسمش شباهتی دارد نه فامیلش
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    18 0
    هیچکس به اندازه دولت روحانی زم از دستگتیری وحشت نکرده
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    30 0
    احتمالا نگارنده متن این روزنامه دولتی ، نمی دونه حجاریان که دوست و مبلغ دولته از تظاهرات و آشوب های ۹۶ حمایت میکرده.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    28 0
    حضرات لیبرال واصلاحات اول از چاله برجام تحمیلی ،،، امضای تضمینی جان کری واوبامای با ادب کشور را بیرون بیاورید بعد با سر کشور را به چاه ویل با ترامپ دیوانه هدایت کنید
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    29 0
    تا مردم ایران از شر تفکرات چپ ،لیبرالی ، اصلاحات چی افتاب پرست گونه، اصول گرای یله شده به سمت تزویر اصلاح طلبی و خائنین منافق رهایی نیابد وضعیت کشور در حال رکود و روزمرگی و ایجاد بیشتر فاصله طبقاتی که منجر به ظهور پدیده هایی همچون رانت خواری اقازاده گری دختران مظلوم وقاچاقچی وزیر اختلاس های میلیاردی حقوق های نجومی ژن خوب واز این قبیل خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس