کد خبر 1004441
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰
محسن مهدیان

آقای زائری را دوست دارم و دلسوزانه اگر قرار باشد کمکی کنم اصلاح همین یک توئیت را مهمترین می دانم.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: قصد کردم متن انتقادی برای آقای زائری ننویسم که خدای نکرده تلقی نقار نشود تا به توئیت امروزشان رسیدم. به نظرم این توئیت نخ تسبیح اشکالات وی و افراد شبیه به این بزرگوار است.

آقای زائری را دوست دارم و دلسوزانه اگر قرار باشد کمکی کنم اصلاح همین یک توئیت را مهمترین می دانم.


مضمون توئیت ایشان این است که جمهوری اسلامی نباید به "اقلیتی که راه پیمائی اربعین و 9دی می روند دلخوش کند و نباید از بدنه خاکستری غفلت کند." بعد هم تعریضی زدند که شاه نیز همین اشتباه را کرد.


به این فهم کلیدی ترین اشتباه آقای زائری در همین نقطه است. برای همین تلاش می کنند نماینده اکثریتی موهوم باشند.


بزرگترین اشتباه اینست که ما اعتراض مردم به ناکارآمدی در برخی سطوح نظام را به پای جدا شدن آنها از هویت دینی و انقلابی شان بدانیم.


بزرگترین اشتباه این است که مردم مومن را در اقلیت بدانیم و تصور کنیم اکثریت این جامعه غیر ایمانی اند.


برعکس. اکثریت این جامعه مومن اند. ایمانی که اتفاقا اهل بروز و ظهور اجتماعی است و اهل دین می دانند این چنین ایمانی چه قدر و منزلتی دارد. این همه موج خدمت رسانی و فعالیت خیریه ای آثار عبور از "خود" و نشانه های ایمان است. مردم ما همه اهل راه پیمائی اربعین اند. فوج فوج حرکت می کنند و به عراق نرسند در شهرشان راه پیمائی جاماندگان راه می اندازند و اینجا هم نرسند در دل و جان حسرت و غبطه می خورند.


9 دی قیام مردم بر علیه توهین به سیدالشهدا بود. همه سلایق با هر رایی به خیابان آمدند. این مردم امام حسینی اند، ولو شبهه تقلب داشته باشند.


آقای زائری با همین تخمین غلط از مردم است که درباره حجاب به مواضع شاذ می افتند و به جای اینکه از ایمان مردم ولو بدحجاب و خطاکار دفاع کند از بی حجابی دفاع می کند.


 بدحجابی نیز نشانه رنگ خاکستری نیست واگر چنین بود  به غیر از معصوم همه خاکستری بودند چون همه ما یا گرفتار گناه فردی می شویم و یا گناه اجتماعی مثل بدحجابی و تنها ظاهرگراها هستند که مردم را با یک خطا بی ایمان تلقی می کنند.


آقای زائری به تصورشان تلاش می کنند از خاکستری ها بگویند اما نمی دانند که خاکستری رنگ سلایق سیاسی این مردم است نه رنگ ایمانی شان.


کاش به این بزرگوار بگویند از مردم بگوئید؛ اما از حقیقت این مردم که مومنند و انقلابی. اجازه ندهید لایک های سیاه شما را دچار خطای تشخیص کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 9
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    زایری چون با دستورات اسلام که یکی از آنها حجاب و با اربعین که نماد شیعه است درافتاده است به زودی مانند بقیه اهل باطل به زباله دان تاریخ روانه خواهدشد
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      رفته داخل زباله دان خودش خبر نداره
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    6 7
    گنگ نوشتی یا من خنگ هستم
    • محمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      7 11
      همون دومی گفتی
  • sorosh IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    احسن چقدر زيبا نقد كرده اي. خدا نگهدارت برادر...
  • سید IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است! دریغ از اندکی بصیرت!
  • قاسمی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    سلام ممنون از نظرتون
  • DE ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    30 54
    ابوموسی اشعری های زمان...نان به نرخ روز خورها...روحانی های لاکچری...ازمردم بریده و به دامان ازمابهتران پریده....شهرت پرست...زائری ها کم نیستند ..درطول تاریخ هم بوده اند...والبته در مقابل موج عظیم اسلام واقعی فقط در حباب نفسشان میدمند شاید بزرگ به نظر آیند
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    شما که راست میگی اگر وجود شو دارید یک همه پرسی بزارید ببینید چند در صد جامعه آزادی میخواهند آزادی در پوشیدن لباس آزادی در نوشیدن آزادی در رقصیدن آزادی در حرف زدن...اونوقت بیا از این جوابیه ها بده
    • خداپرست IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      5 67
      اول باید درباره آزادی، توضیحِ کاملی ارائه کنید؛ «آزادیِ مطلق و بدونِ قید و شرط» و یا «آزادی در یک چارچوب و طبق قواعد و قوانینِ حاکم بر جامعه». اگر منظورتان آزادی از نوع دوم باشد که همین الان هم شاهد این آزادی هستیم (البته با توجه به نوع نوشتارتان منظور دیگری دارید) و اگر آزادی از نوع اول را مطالبه می‌کنید، یعنی آزادی بدونِ قید و شرط، پس باید به سایرین حق بدهید طبق این مدل آزادی، بتوانند راحت و بدونِ هیچ‌گونه منعی، آزادانه با شما و نوامیسِ lvnl هرچه خواستند، انجام دهند.
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      5 90
      این چیزهایی که گفتی خط قرمزهای یک نظام اسلامیست که فقط باید خون کثیفت را در برابر چند میلیون مدافع ارزشها برایش بریزی تا اگر پیروز شدی به ان دست یابی و نباید دلخوش باشی که مثلا 19 میلیون رای کنسرتی حسن روحانی ( سوای 4 میلیون رای قالیباف که به سبدش رفت) را در مقابل 16 میلیون رای ارزشی رییسی قرار دهی و بگوییی یالا شراب میخوام کاباره میخوام لخت و عور تو خیابون رفتن میخوام به ارباب یانکی سرویس دادن میخوام
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      33 14
      شما اگه وجودشو داری پاشو برو با سگهای هاری که هر روز در یک قالب (صدام - القاعده - طالبان -سعودی - داعش ) ارباب خونخوارتون راهی ایران میکنه مبارزه کن اگه پخ پخ نشدی اونوقت بیا اینجا به کثافت کاری هات برس خیلی بی وجودی که انتظار داری گوشت دم توپ و سر بریدش لب مرز ها و دورتر برا بچه بسیجیها و محسن حججیها و در عوض حال و حول و گند کاریش در کمال ارامش توی شهر و دانشگاه برا شما
    • مسعود IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      7 75
      اون چيزي كه تو و امثال تو در طلبش هستين, آزادي نيست , زندگي به سبك حيوانات و بهائم و چارپايان است.! اگر قرار بود در چنان لجنزاري دست و پا بزنيم و به اصطلاح آزاد باشيم ! كه نيازي به انقلاب و دادن آنهمه شهيد و مجروح و تحمل شكنجه هاي قرون وسطايي در زندانهاي دژخيمان شاه ملعون نبود.چرا كه دربار پهلوي لامذهب خودباخته از خودغربيها و اروپائيها هم غربي تر بود و زندگي به سبك حيوانات را در ايران به نمايش گذاشته و ترويج مي نمود!! مردم ايران با تقديم بيش از 100هزار شهيد در دوران ستمشاهي به دنبال آزادي انساني و عقلاني و ديني بودند, نه آزادي حيواني و بي قيد و بند كه بحمدالله آزادي حقيقي را به دست اوردند و بعد از انقلاب هم بيش از 200هزار شهيد در مبارزه با منافقين و ضدانقلاب و همچنين دوران 8سال دفاع مقدس داده اند و هنوز هم شهيد مي دهند تا از آزادي و استقلال به دست آمده حراست و دفاع نمايند.
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      10 71
      استدلالت شبیه اینه: بیایم به یه عده مرد بگیم دوست دارید همینجوری ناموس این آقا رو بدیم بهتون؟ نظرسنجی کنیم و یه عده هم بر حسب "غریزه ای که تحریک شده" بگن بله. این کار عاقلانه س!؟ اینو نمیگن نظرسنجی. این میشه تحریک غرایز انسانها!!
    • جویا IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      8 111
      اربعین خود بزرگترین همه پرسی است ، البته چشمان دنیا پرستان حقیرتر از آن است که عظمت آن را درک کند .
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      7 39
      بستگی داره به اینکه جوونی باشید که جلوی پاشو میبینه و حال و حول الانش رو یا اینکه پدر همون جوون باشید که میترسه پسرش شب در قمار خونه از شدت " نوشیدن" سنگ کوب کنه و حاصل یک عمرش به باد بره! اکثر کسایی که حتی در جوونی اهل خلاف بودن حاضر نیستن پسر و دخترشون همون کارها رو بکنن و جامعه از این لحاظ برای فرزندشون نا امن باشه و قطعا جوابشون به این همه پرسی فرضی "نه"هست این امار تخیلی و ذهنیتون رو هم بزنید گاراڗ!!
  • عبدالله IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    21 9
    اقای زاِیری خود را عقل کل مداند وگویا از دماغ فیل افتاده است ایشان مدتهاست عمله ضدانقلاب شده است خزعبلات ایشان راجدی نگیرید زیرا شایسته جواب نمیباشند.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    12 97
    در خصوص افول شاخص هاي دينداري مردم خصوصا جوانان كاملا با نظر آقاي زائري موافقم.متاسفانه عملكرد مجموعه نظام در خصوص پاسداشت و حفظ ارزشهاي ديني و مشخصاً عمل گرائي فوق العاده ضعيف بوده است. شما اگر رفاه اقتصادي بسياري از مسئولين و فرزندان آنها را مشاهده كنيد بخوبي متوجه مي شويد سطح زندگي آنها مربوط به طبقه بالاي جامعه است. يكي از اهداف انقلاب ايجاد برابري و مبارزه با زياده خواهي عده اي بود كه كشور را ارث پدري خود مي دانستند، اما متاسفانه اين عده الان در كشور وجود دارند و در كاخهاي خود به كوخ نشينان توجهي ندارند. جوان امروز وقتي فقط در اين يك مورد خاص تبعيض را مشاهده مي كند مسلما از اسلام كه در واقع نظام ما نام آن را يدك مي كشد بري مي شود. بنده خودم به شخصه وقتي در دانشگاه چند هزار نفري مي بينم كه به تعداد انگشتان يك دست يا كمتر از آن در نماز جماعت شركت مي كنند عمق فاجعه را مي فهمم. بايد به اين موضاعات فارغ از ديد جناحي و فراجناحي نگاه شود.
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      5 2
      خب مساله اینجاست که اقای زائری که چندین جا پست دارن خودشون چیکار کردن برای تبلیغ دین؟!!!! چطور وقتی پای تبلیغ اسلام در خارج از کشور است ایشان حی و حاضر و پیشگامند اما به داخل کشور که میرسد می شود اپوزیسیون دین. اسیب شناسی را همه بلدن ویکی از این اسیب ها حضورکسانی چون زائری سمت های دینی است
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      1 3
      پس چرا باز کثیری از اینها در انتخابات به مسولینی که نماد اشرافیت و بیعدالتی اجتماعی و طاغوتی و کدخداپرست و زاویه دار با اصل اسلام و انقلاب و عدالت اجتماعی هستند رای میدهند ؟
    • سید رضا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      1 2
      هرچند به واقعیات گزند های انقلاب اشاره کرده اید ! اما باید توجه داشت که عامل این وضعیت چیست ! از 40 عمر جمهوری اسلامی ، متاسفانه ؛ حدود 30 سال ، قدرت و دولت ، دست طیفی بوده ، که به لیبرال و اصلاح طلب مشهورند و مرامشان در بعد داخلی ؛ اشرافیت و دنیاطلبی و در بعد خارجی ؛ سازش با دشمن است ! و این خود سر منشا تمام آن ناپاکی هایی است ، که شما برشمردید !!
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    7 6
    با سلام و تشکر. من خودم اشکالات فراوانی به آقای زائری دارم ولی دوستان حزب اللهی یکبار در رسانه ها جرات ندارن نقدی به آقایان علم الهدی و جنتی و خاتمی بکنند.مشکل اصلی ما همین موارد است.
  • احمدی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    3 39
    اتفاقا حرف زائری درست است امروز عراق را ببینید در جنوب عراق که اکثریت مردم شیعه ااند انها که تا دیروز با پای برهنه برای اربعین صدها کیلومتر دویدند ایا امروز حرمت کربلا ونجف را نگه داشته اند ؟ اغلب خیابان های کربلا ونجف را در چند قدمی حرمین شریفین به اتش کشید ه اند . حرف اقای زائری این است که همیشه یک توده ای هستند که بروفق جریان روز نان می خورند وحرکت می کنند پس نباید از انها غافل بود .
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    7 125
    ریشه مشکلش را خود زائری گفته، اربعین حسینی و حماسه فتنه شکن نهم دی ملت سرفراز ایران. تو برای انقلاب اسلامی چه کرده ای خدای سخن؟ جناح معروفتان که می بینی با مملکت دارد چکار می کند. بدون شرح!
  • CH ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    191 6
    صدام هم در آخرین انتخابات ۹۹ درصد رای آورد. سرتون رو مثل کبک کردید زیر برف. اگر هم ایمانی در کار باشد مظمئن باشید از جنس ایمان حکومت پسند شما نیست. وگرنه از بحث رفراندوم اینگونه خودتان را خیس نمی‌کردید. همین که بجز فحش کامنت دیگری را تایید نمیکنید خود حدیث مفصل است. وجود داری تایید کن سانسور چی
    • مهدی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      0 1
      نظام برخواسته از رای مردم و ابیاری شده با خون نزدیک به سیصدهزار دسته گل این مملکت و هزاران هزار جانباز را که دعای حضرت ولیعصر پشتشه رو با صدام مقایسه می کنی؟ انصافت کجا رفته ؟ مسلمونی تو؟
  • احمد IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    8 45
    آقای زائری آدم خوب ومعتقدی است لیکن ایرادبزرگش این است که خودرابسیارفهیم ودانا وبقیه را پایین تراز خود می بیند وی درمسائلی که تخصص کافی ندارد اظهار نظر می کند وهمیشه می خواهد خودرا شیخی متفاوت با بقیه روحانیون نشان داده ودل دگراندیشان را بدست آورد وهمین علل باعث میشود که هرچند وقت یکبار درچاله وچاهی بیفتد بنده به ایشان توصیه می کنم سعی کن بیشتر از دوگوشت به جای زبانت استفاده کنی تاخطاهایت کمتر شود سعی کن بیشتر بیندیشی تا بیشتر حرف بزنی
  • سارا IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    1 2
    این اقا گویا ماها بهبه۶۶۷۶ هردلیلی نتوانستیم در این راهپیمایی شرکت کنیم را نادیده گرفتند ! اتفاقا فارغ از دیدگاههای سیاسی دوستداران راهپیمایی کربلا فراوانن ولی برای بعضی توفیق حاصل نمیشودواقای زایری گویا این عده راجز خاکستریها بحساب اورده اندولی نمیدانندکه وقت عمل که برسد همین کسانیکه در حاشیه قرارگرفته اندوقت انتخاب چه چیزی وچه کسی را انتخاب میکنند ونهم دی انتخاب مردم در بزنگای تاریخ بود وجواب دندان شکن برای کسانیکه با باورهای دینی یک ملت دشمنی میکنند!!!
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    12 61
    ساده، بدون توهین ،مستدل،باحترام.. افرین .این اقای زائری مواظب باشه مثل نقویان نشه..
  • (#) IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    4 1
    متعجبم از بعضی آدم ها تا یک شهرتی کسب می کنند ،خیلی زود چپ می کنند. خدا همه را از شر شیاطین حفظ کند .شیطان برای انحراف هر کسی از نقطه ضعفی استفاده می کند. شهرت بدون ظرفیت بلای خیلی ها در دنیای کنونی شده است. آدم هایی که هنوز غوره اند خیلی زود مویز می شود. نقویانّ...... زائری......
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    0 1
    من به عنوان یه هوادار انقلاب عرض میکنم سخنان آقای زایری واقع بینانه است منتهی بسیاری از دوستداران انقلاب چون آرمانخواه هستند از پذیرش واقعیات موجود طفره میرن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس