عکس/ برافراشته‌شدن پرچم سوریه در"عین‌العرب"

وزیر امور خارجه روسیه جمعه گفته که تشکیل منطقه امن تحت کنترل ناتو در شمال شرق سوریه نتایج مثبتی نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» جمعه گفته ایده ایجاد یک منطقه امن تحت کنترل ناتو در شمال شرق سوریه هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. 

بیشتر بخوانید:

افزایش نیروهای پلیس نظامی روسیه در مرز مشترک سوریه- ترکیه

توافقی که رؤیای آمریکا و ترکیه در سوریه بر باد داد

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، لاوروف که در نروژ سخنرانی می‌کرد گفته که «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو اخیراً «صحبت‌های عجیبی» بر سر زبان آورده و گفته که برخی از کشورهای عضو این ائتلاف از تشکیل یک منطقه امن با این ویژگی‌ها حمایت می‌کنند. 

لاوروف گفت: «آنها می‌گویند که ناتو می‌خواهد قبول مسئولیت کند و [یک منطقه امن در شمال شرق سوریه ایجاد کند]. البته، هیچ فایده‌ای در این ایده نیست. توافق‌هایی میان روسیه و ترکیه حاصل شده که مورد حمایت دمشق و کردها است. این توافق‌ها باید اجرا شوند.»

ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از ۱۷ مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کردند.

هشت روز پس از این عملیات (۲۵ مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت۱۲۰ ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از منطقه امن خارج شوند.

پس از توافق آمریکا و ترکیه، «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ مهر ماه جلسه‌ای در سوچی برگزار کردند و به توافقی دست یافتندکه طبق آن یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    15 1
    ناتو باید از همونجا کم کم بیاد ایران
  • یاشار قارپوزآبادی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    10 0
    این توافق نه مورد حمایت کردها است که سرزمینشان توسط ترکیه غصب می شود و مجبور به مهاجرت می شوند.نه مورد تایید دولت سوریه است که بخشی از سرزمینشان مانند اسکندرون برای همیشه برای ترکیه بشود.فقط مورد حمایت روسیه و ترکهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس