نیروهای آمریکایی

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد به‌منظور جلوگیری از دسترسی داعش به منابع نفتی سوریه، شماری از نیروهای آمریکایی در این کشور باقی می‌مانند.

به گزارش مشرق، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در نشست سران «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) گفت، شماری از نیروهای آمریکایی در سوریه خواهند ماند.

بیشتر بخوانید:

توصیف روزنامه آمریکایی از طرح جدید: برنامه‌ای برای چپاول نفت در سوریه

اسپر مدعی شد علت حضور این نظامیان در سوریه، احتمال دسترسی گروه تروریستی «داعش» به منابع نفتی این کشور است.

او درباره هدف حضور ناتو در سوریه ادعا کرد: «همواره [علت حضورمان] شکست گروه داعش بوده و این مأموریت بدون تغییر باقی خواهد ماند. اگر داعش بتواند به آن منابع (نفتی) دست پیدا کند و [از این طریق] سلاح تهیه کند و جنگجو بخرد یا هر کار دیگر، شکست داعش دشوارتر می‌شود».

اسپر افزود، از ترکیه می‌خواهد به تعهداتش در خصوص مقابله با بحران انسانی، محافظت از اقلیت‌های قومی و رسیدگی به گزارش‌هایی در زمینه جرائم جنگی و حفظ کنترل زندانیان داعشی، پایبند بماند.

ترامپ در سخنرانی روز چهارشنبه‌اش گفت: «ما از نفت محافظت کرده‌ایم و بنابراین، شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می‌گیریم که با آن چکار کنیم».

روز گذشته (پنجشنبه) روزنامه آمریکایی «دیلی‌بیست» بعد از آنکه دولت این کشور اعلام کرد قصد دارد شمار معدودی از نظامیان خود را در شمال سوریه حفظ کند جزئیات تازه‌ای از آن ارائه کرده و با انتقاد از این طرح، آن را حضور نظامی برای «چپاول نفت» توصیف کرده است. 

یک مقام آمریکایی آگاه به تصمیم‌گیری‌ها در خصوص سوریه به دیلی بیست گفت که نظامیان آمریکا در پایگاه‌های نزدیک به میادین نفتی «دیرالزور» مستقر خواهند شد. دیگر پایگاهی که آمریکا در سوریه آن را حفظ خواهد کرد «التنف»، واقع در شرق سوریه است که با میدان‌های نفتی و خطوط نفت در این کشور فاصله دارد اما منطقه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس