کد خبر 1004294
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
قیمت دلار امروز به ۱۱۴۰۰ تومان رسید/هر یکصد دینار عراق۹۸۷ تومان

شرکت روس‌نفت روسیه اعلام کرد: روند کنار گذاشتن دلار در صادرات نفت روسیه را به اتمام رسانده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، شرکت روس نفت روسیه که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی جهان به شمار می‌رود، اعلام کرد: روند کنار گذاشتن دلار در مبادلات تجاری خود را با هدف به حداقل رساندن تأثیر تحریم‌های آمریکا را به طور کامل اجرا کرده است.

ایگور سچین، مدیرعامل این شرکت تأکید کرد: روس‌نفت مبنای ارزی خود را در قراردادهای صادرات به طور کامل به یورو تغییر داده و پتانسیل بالایی در استفاده از این ارز می‌بیند.

بیشتر بخوانید:

به گفته این مقام روس، این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد نقش‌آفرینی پررنگ‌تر یوان چین در بازار ارز جهانی باشیم که دلیل آن رشد اقتصادی این کشور است.

سچین تأکید کرد: سهم دلار در مبادلات نفت و گاز جهانی در شرایط کنونی حدود 90 درصد است، اما طی 10 سال آینده و به دلیل شرایط رو به رشد اقتصاد چین سهم یوان این کشور می‌تواند از 2 به 5 درصد افزایش یابد.

ماکسیم اورشکین، وزیر اقتصاد روسیه پیش‌تر گفته بود که روسیه به دنبال راه‌هایی برای انجام مبادلات خود در حوزه انرژی به یورو یا یوان است تا استفاده از دلار را به حداقل برساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 0
    اگه همه شرکت های نفتی ایران بتونند دلار رو کنار بگذارند خیلی خیلی خوب است این هم یه ضربه ایی بزرگ به امریکا است و سلطه دلار رو بر جهان خنثی می کنه و همه کشورهای جهان باید دلار رو کنار بگذارند.
  • NL ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    0 0
    آغاز عصر پترو يوان و پترو بيت كوين ، إنشاءالله به زودي آمريكا از درون خواهد پاشيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس