کد خبر 1004218
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
بنی گانتس

بنی گانتس که مامور تشکیل کابینه جدید و پایان دادن به بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی شده، شانس بسیار کمی دارد.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس ۲۴ ؛ بنی گانتس که برای تشکیل کابینه جدید و پایان دادن به بحران سیاسی در فلسطین اشغالی مامور تشکیل کابینه شده، شانس بسیار کمی دارد. 

شبکه فرانس ۲۴ در گزارشی نوشت: بنی گانتس در اقدامی نمادین از طرف رئیس رژیم صهیونیستی ، مسئول تشکیل یک ائتلاف شد اما اعداد و ارقام نشان می‌دهند که وی برای تشکیل کابینه جدید، از شانس بسیار کمی برخوردار است. اما گانتس قول داد برای جلوگیری از برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در عرض یک سال، هر کاری می کند.

بیشتر بخوانید:

آغاز ماموریت دشوار «گانتس» برای تشکیل دولت

گزارشگر شبکه فرانس ۲۴ گفت: مسئولیت تشکیل کابینه برای خروج تل آویو از بن بستی که از مدت‌ها پیش در آن قرار گرفته، به بنی گانتس سپرده شد اما اسرائیل از یک سال پیش در تشکیل ائتلاف و تشکیل کابینه ناتوان بوده است.

فرانس ۲۴ بخشی از سخنان بنی گانتس رئیس حزب آبی- سفید را پخش کرد که گفت: مردم از ما انتظار دارند که به این فاجعه سیاسی پایان بدهیم. همه از ما خواستار بازگشت به وضعیت عادی هستند. همه از ما خواستار بازگشت به زندگی عادی و آرام هستند. همه از ما این آرامش را طلب می‌کنند.

این گزارشگر افزود: ۲۸ روز فرصت برای تشکیل دولت باقی است و شمارش زمان آغاز شده است. به علت مخالفت با حضور احزاب مذهبی در کابینه، گانتس کار سختی پیش رو دارد. وی ناگزیر است در کاری که بنیامین نتانیاهو نیز در انجام دادن آن شکست خورده بود موفق شود. بنی گانتس در انتخابات زودهنگام ماه سپتامبر توانست یک کرسی بیشتر از حزب لیکود، یعنی ۳۳ کرسی پارلمان را تصاحب کند.

ریولین رئیس رژیم صهیونیستی نیز برای جلوگیری از برگزاری یک انتخابات زودهنگام دیگر، احزاب را به مصالحه دعوت کرد. فرانس ۲۴ بخشی از سخنان ریولین را پخش کرد که مدعی شد: تشکیل کابینه ممکن است. دلیلی برای تحمیل انتخاباتی دیگر به اسرائیل وجود ندارد. این انتخابات سومین انتخابات در عرض یک سال خواهد بود.

گزارشگر فرانس ۲۴ افزود: بنی گانتس توانست به حکومت ده ساله بنیامین نتانیاهو پایان بدهد چرا که وی درگیر چند پرونده فساد مالی بود و این اتهامات وی را تا پایان سال به حضور در دادگاه وادار خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    12 3
    هر چقدر دوس دارین دست و پا بزنین، نابود میشین..
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    1 3
    اف۳۵ ها دارن میان مشرق .
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
      6 1
      بگو اول از حزب الله رد شن اگه می تونن، حالا به بشار اسد و حشد الشعبی میگیم کاریتون نداشته باشن، حوثی ها هم که به صادرات بن سلمان کمک می کنن، بعد ما در خدمتیم. نگران نباش ما در این مورد خاص ثانیه ثانیه زندگیمون اماده ایم، برو کلاست دیر نشه.. بدو
    • ایزا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
      5 1
      زارت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس