دلار

روسیه در راستای حذف سلطه دلار از بازارهای جهانی تلاش می‌کند در مبادلات تجاری با کشورهای آفریقایی ارزهای ملی را جایگزین دلار کند.

به گزارش مشرق، یک بانک بزرگ روسی پیشنهاد کرد که‌ مبادلات تجاری با کشورهای آفریقایی با دلار انجام نگیرد.سیاست دلارزدایی و جلوگیری از سلطه دلار در بازارهای جهانی چند سالی است که بین کشورها رواج پیدا کرده و در این میان روسیه و چین از پیشتازان اجرای این سیاست هستند. کشورهایی مانند ایران، هند و ترکیه هم با انعقاد قراردادهای دوجانبه و چندجانبه‌ به این سیاست دلارزدایی پیوسته‌اند و از هر فرصتی برای حذف دلار از مبادلات خودشان و جایگزینی ارزهای ملی تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

رابطه چین و ایران راهبردی می‌شود؟

رئیس ‌بانک روسی VTB اعلام کرد: گسترش پرداخت‌های غیردلاری بین روسیه و سایر کشورهای آفریقایی در کاهش خطرات سیستم‌های مالی این کشورها کمک زیادی خواهد کرد.

کاستین گفت: ما در منطقه‌ای با شرایط ژئوپلتیکی خاصی زندگی می‌کنیم که خطرات جدی برای سیستم‌های مالی دارد. به این دلیل تلاش می‌کنیم تا مبادلات غیردلاری را توسعه دهیم و ارزهایی مانند روبل و دیگر ارزها را جایگزین کنیم.‌

وی که در اجلاس اقتصادی روسیه ـ آفریقا در سوشی صحبت می‌کرد، گفت: همکاری با همدیگر برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سیستم‌های مالی آفریقا و همچنین روسیه با استفاده از ارزهایی غیر از دلارموثر خواهد بود و این روش در تعدادی از کشورها هم پذیرفته شده است.

ما می‌دانیم که کشورهای آفریقایی تحت فشار تحریم‌ها هم هستند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که روی سیستم‌های پرداخت غیردلاری کار کنیم. ‌

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    2 0
    ما حرف میزنیم روسا عمل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس