کد خبر 1004098
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
مصرف زیاد لبنیات شما را مبتلا به «سرطان» می‌کند

بررسی یک سری از شواهد نشان می‌دهد که مصرف زیاد لبنیات می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان را افزایش دهد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین بررسی نشان می‌دهد مصرف مقدار زیادی شیر، پنیر و کره ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 76 درصد افزایش دهد.

کارشناسان کلینیک مایو نتایج 47 مطالعه علمی موجود را تجزیه و تحلیل کردند و درنهایت دریافتند، میان مصرف بیش از حد لبنیات و ابتلا به سرطان پروستات ارتباط مستقیم وجود دارد. 

آنها دریافتند مردانی که مرتباً لبنیات می‌خورند، بین هفت تا 76 درصد احتمال ابتلا به سرطان پروستات را دارند.

با این حال  برخی از مطالعات هیچ پیوندی یا حتی برعکس پیدا نکردند، منتقدان گفتند با این حال، برخی از مطالعات هیچ پیوندی یا حتی برعکس این موضوع  را پیدا نکردند.

این تحقیق که براساس ردیابی بیش از یک میلیون شرکت کننده تا 20 سال انجام شده است، نخستین بار نیست که لبنیات را به سرطان پروستات مرتبط می‌کند.

سالانه بیش از ۴۷ هزار مرد مبتلا به سرطان پروستات در انگلیس تشخیص داده می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    3 0
    مقدار زیاد یعنی چقدر؟
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
      1 1
      یعنی بیشتز اونی که الان ما مصرف می کنیم.داستان گوشته
  • US ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    7 0
    آنچه پزشکان مرتبط با کمپانیهای بزرگ داروسازی میگویند دقیقا عکس واقعیت است. بعنوان مثال پزشکان میگویند کسانی که چربی خون و‌ کلسترول بالا دارند نباید لبنیات و گوشت بخورند، بلکه باید سبزیجات تازه مصرف کنند تا بخاطر الیاف فیبری آنها سطح کلسترول و چربی خون پایین بیایید. آنچه این پزشکان به شما نمیگویند این است که این کلسترول نیست که باعث رسوب چربی در رگها و عوارض قلبی عروقی میشود بلکه رسوب کلسیم در قلب و عروق با کلسترول و چربی است چه در تماس با خون داغ موجب لخته شدن خون میشود. کلسیم بدلیل بی تحرکی، التهاب، کمبود ویتامین د و منیزیم می‌تواند بعنوان سیمان تشکیل رسوب در رگها عمل کند که با مصرف آب لیمو (اسید سیتریک مانع رسوب کلسیم میشود)، مصرف ویتامین د و منیزیم، و حرکات بدنی (جهت رسوب مجدد کلسیم در استخوان بجای رها شدن در خون و رسوب در رگها و غددی مثل تیروئید، پروستات.. میشود). اما اگر چه سبزیجات بخاطر فیبرشان سطح چربی و کلسترول را پایین میاورند، اما بخاطر داشتن ویتامین K1, به لخته شدن خون کمک میکنند، در حالیکه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوشت و لبنیات بخاطر داشتن ویتامین K2, مانع از تشکیل رسوب کلسیم و چربی در دیواره رگها، سختی آن، و بروز لخته میشوند. در مورد مصرف لبنیات و سرطان هم، این لبنیات نیست که موجب سرطان میشود. لبنیات دارای کلسیم، مینرالهای دیگر و پروبایوتیکهای مفیدی هستند که بدن را در مقابل سرطان محافظت میکنند، بلکه این وجود افلاتوکسینها،سموم کشاورزی.... که از طریق تغذیه وارد مون و سپس شیر شده، و موجب بروز بیماریهای کبدی، سیستم ایمنی، تصبی، و حتی بروز سرطان میشود.
  • دکتر فهیمی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    5 0
    این موضوع بیشتر با لبنیات فرآوری شده صادق است چون با مواد نگهدارنده و تغییر ترکیب طبیعی شیر همراه است. ولی در مورد شیر مصرف متعادل آن مشکلی ندارد.
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
      2 0
      شما پزشکی
  • دکتر فهیمی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    2 0
    این موضوع بیشتر با لبنیات فرآوری شده صادق است چون با مواد نگهدارنده و تغییر ترکیب طبیعی شیر همراه است. ولی در مورد شیر مصرف متعادل آن مشکلی ندارد.
  • LB ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    6 0
    از این تحقیقات سفارشی است. توجه نکنید. پدران ما خوردند و هیچ نشد. ژاپنی ها سبزیجات و لبنیات زیاد میخورند و عمر طولانی دارند. بله شیر های کارخانه ای صنعتی که از ترکیب پودر شیمیایی و اب درست میشه بایدم سرطانزا باشه
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    1 0
    قراره گرون بشه؟
  • مهدی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    3 0
    این نتایج تحقیقات روی مصرف لبنیات در انگلیس هست نه ایران و جهان! پس مشکل از تولیدات لبنی خودشان هست نه دیگران! غذاهای آنها هم کلا با ما فرق دارد و آب و هوا و....
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    1 0
    اونا گوشت زیاد دارن و میخورن با لبنیات نمیسازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس