FATF  نمایه

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد، در حالی که در معرض بیشترین عهدشکنی آمریکا و اروپا قرار داریم، تصویب لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت معنا ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

یوسفیان ملا با اشاره به مباحث اخیر درباره لوایح مربوط به FATF گفت: در خصوص لوایح مربوط به «اف‌ای‌تی‌اف» که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده، مادام که مجمع نظر ندهد، این موضوع مصوب تلقی نمی‌شود؛ لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی از نظر قانون اساسی متوقف است و هیچ چیز تصویب نشده است که دولت بتواند آن را اجرا و عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی بهانه دست FATF می دهند؟

FATF و چند نکته گفتنی با دولت

اظهارات خلاف واقع جهانگیری برای تحمیل FATF

یوسفیان ملا با بیان اینکه ما حداکثر تحریم‌ها را  از آمریکا و بعضا اروپایی‌ها داریم، گفت: ما در حال حاضر در معرض بیشترین عهدشکنی‌ها از سوی آمریکا و طرف‌های برجام هستیم و اکنون هم تصویب این لوایح هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. این‌گونه نیست که اگر ما لوایح را تصویب و نظر اف‌ای‌تی‌اف را تامین کنیم، سوئیفت برای بانک مرکزی برای ما باز شود. حتی ممکن است ضعف برای ما به شمار آید. وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ما لوایح را تصویب کنیم، دست ما در این بخش خالی می‌ماند بنابراین نباید اهرم را از دست بدهیم. رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: لوایح اف‌ای‌تی‌اف در شرایط کنونی به هیچ وجه قابل اجرا نیست و نظر کسانی هم که می‌گویند که چون مجمع نظر نداده قابل اجرا است، درست نیست.


یوسفیان ملا با بیان اینکه هم از نظر سیاسی و هم قانون اساسی باید لوایح FATF را منتفی بدانیم، گفت: تصویب این لوایح اکنون به سود کشور نیست؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام تشخیص داده که فعلا در این باره نظر ندهد و تا زمانی که این لوایح را تایید نکند، قابل اجرا نیست.
وی اظهار داشت: مصلحت کشور بر عدم تایید این لوایح در شرایط کنونی است و تایید آنها نه فقط سودی ندارد بلکه به زیان کشور خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حبیبی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    8 3
    جام زهر ۲ ...
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    1 6
    احسنت.
  • IT ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    2 6
    بلکه این ها یک چیز دست امریکایی ها دارند که به دنبال تحمیل چنین جنایتی علیه ایران هستند.
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
      0 4
      شک نکن دستشون اونور اب زیر سنگ.. البته دیگه مهم نیست به اندازه ی کافی بهونه بهمون دادن که شرشون رو برای همیشه از سر این ملت عزیز و خاک مقدس کم کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس