کد خبر 1004057
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
بی‌سوادی ترامپ او را وارد جنایتی هولناک کرد!

رئیس جمهور آمریکا بارها ثابت کرده که فردی نژادپرست است. اما این بار برای فرار از انتقادات به ماجرایی هولناک متوسل شد که مخالفت با وی را نه فقط کاهش نداد بلکه بیشتر تقویت کرد!

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ با ترغیب رسانه‌ها برای صحبت‌ کردن در مورد شخصیت او، از خودش یک سلبریتی سیاسی ساخت. او برای کمک به این جریان، مطالب شنیع و زننده ای را در رسانه‌ها مطرح می‌کرد که اتفاقا موثر بود اما حربه ترامپ این روزها بیشتر به ضرر او تمام می‌شود.

روز سه‌شنبه او در توئیتر خود نوشت:

«پس اگر روزی یک دموکرات رئیس جمهور بشود و جمهوری‌خواهان صاحب اکثریت در مجلس باشند، می‌توانند رئیس جمهور این کشور را بدون رعایت حقوق او استیضاح کنند. همه‌ جمهوری‌خواهان یادشان باشد که امروز شاهد چه جریانی هستند- این مجازات بدون محاکمه [رئیس جمهور] ( لینچ کردن ) است. اما ما پیروز خواهیم شد.»

با افزایش نگرانی‌ها از عملکرد رئیس جمهور آمریکا و پیشرفت تحقیقات برای استیضاح وی، دونالد ترامپ همچون گذشته جهت فرار از پیامدهای عملکرد خود از تاکتیک «خود را یک قربانی نشان بده» بهره گرفته است. پیشتر ترامپ برای متوقف کردن روند استیضاح از تهدید به وقوع جنگ داخلی در آمریکا کمک گرفته بود.

اما دست و پا زدن ترامپ تاکنون فائده ای نداشته است.

دونالد ترامپ این بار با به کارگیری کلمه "لینچ‌کردن" و مقایسه‌ی گرفتاری قانونی خود با مرگ سیاه پوستان آمریکایی‌ که توسط نژادپرستان و بدون هیچ محاکمه‌ای کشته شده بودند، باعث شد تا این بخش از تاریخ تاریک و کم‌گفته شده آمریکا یک بار دیگر در رسانه‌ها تکرار شود.

واژه لینچ‌کردن ( به انگلیسی Lynching )، قتل بدون محاکمه‌ی یک مظنون، به عملی اشاره می‌کند که معمولا توسط گروهی از خلافکاران و اغلب با آویزان کردن فرد از درخت یا پل یا مشابه‌ آن، صورت می‌گرفته و در تاریخ آمریکا بخاطر ارتباط مستقیمش با جریان برده‌داری و نژادپرستی بسیار برجسته است.

طبق آمارهای موسسه انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان در آمریکا ( NAACP ) در بین سالهای ۱۸۸۲ تا ۱۹۶۸ بیش از ۴۷۰۰ نفر با این روش به قتل رسیدند. از میان این افراد سه چهارم زن، مرد و کودک سیاه‌پوست هستند. تعداد بیشماری از برده‌ها نیز قبل از اینکه دستگیر شوند، به این شکل ذبح شدند.

رسانه‌های آمریکایی، سیاستمداران هر دو جناح و بسیاری دیگر بلافاصله پس از اظهارات ترامپ واکنش نشان دادند. یکی از اساتید دانشگاه جورج تان در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور آمریکا گفت که توصیف او اوج "بی‌سوادی‌اش" را نشان می‌دهد.

ولی شاید بهترین واکنش به ترامپ را مجری شبکه‌ی MSNBC نشان داده است:

فیلم | ترامپ و "لینچ‌کردن"

اگر چه در گذشته تعدادی از سیاستمداران برای نشان دادن اوج عصبانیت خود، استیضاح را "لینچ‌کردن" دانسته‌اند اما هیچکدام از آنها در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا نبوده اند. بنظر می‌رسد مواضع رئیس جمهور آمریکا برای نجات از استیضاح نشدن تاثیر عکس دارد. به احتمال قوی ترامپ سومین رئیس جمهوری‌ خواهد بود که در آمریکا استیضاح می‌شود.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    22 0
    تاریخ آمریکا بعد از قتل عام سرخپوستان و سیاه پوستان همواره با قتل و تجاوز و ویرانگری همراه بوده! تاریخ یانکی ها یعنی مردم یانکی،دولت یانکی ! حالا اینها دائیه حقوق بشر دارند!! این مسخره ترین داستان عصر ماست.
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
      1 0
      داعیه درست است
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    10 0
    هنوز هم نژاد پرستین؟؟ هستین. یه سری از مردم و بسیاری از سلبریتی های ما آرزوی امریکا رو دارن.!!! خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس