کد خبر 1003616
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
فدرر

تنیسور سوییسی که توانست رکورد ۱۵۰۰ بازی را به خود اختصاص دهد آمار عجیبی را در این مدت به ثبت رساند.

به گزارش مشرق، راجر فدرر در این هفته در اپن بازل رقابت می‌کند. این بازی‌ها یکی از رقابت‌های جذاب برای تنیسور سوییسی محسوب می‌شود چون او می‌تواند در زادگاهش بازی کند. او در نخستین دور توانست پتر گویوفچیک را شکست دهد و به رکورد فوق العاده ۱۵۰۰ بازی در رقابت‌های تنیس برسد. این اتفاق در طول ۲۰ سال رخ داد.

بیشتر بخوانید:

حمله تند راجر فدرر به مدافع بارسلونا

فدرر دومین تنیسوری است که به این رکورد دست پیدا می‌کند. تنها جیمی کانرز توانسته بود به این رقم برسد. تنیسور سابق آمریکایی رکورد ۱۵۵۶ بازی را به ثبت رساند. فدرر در این ۱۵۰۰ رقابت توانسته است ۱۲۳۲ برد کسب کند. او ۲۶۸ بار نیز مغلوب شد. اکنون تنیسور سوییسی ۴۲ برد با کانرز فاصله دارد. میانگین پیروزی های مرد شماره سه جهان در رتبه چهارم دیده می شود (۸۲.۱ درصد). تنها رافائل نادال (۸۳.۱ درصد)، نواک جوکوویچ (۸۲.۷ درصد) و  بیورن بوری (۸۲.۷ درصد) بالاتر از او قرار دارند.

با رسیدن فدرر به رکورد ۱۵۰۰ بازی  ژوست متز در توئییترش آمار عجیبی را در این رابطه منتشر کرد. تنیسور سوییسی بیش از همه در رقابت‌های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی (۴۸۹) و گرند اسلم (۴۱۵) شرکت کرده است و میانگین ۳۸۱ و ۳۵۷ پیروزی را به ثبت رساند.

تنیسور سوئیسی برای شکست مرد شماره یک جهان (در این ۲۰ سال) به سختی افتاد و در ۳۰ دیدار تنها ۱۰ بار پیروز شد. همچنین فدرر هرگز در این ۱۵۰۰ بازی، میدان را ترک نکرد. او با ۳۴۳ حریف روبرو شد که بیشترین رقابت با جوکوویچ (۴۸ بازی) و نادال (۴۰ بازی) بود.

فدرر همچنان به درخشش در جهان تنیس ادامه می دهد و اپن بازل فرصت خوبی است تا به افتخاراتش بیفزاید. او به دنبال فتح دهمین قهرمانی در زادگاهش است. همچنین می تواند صد و سومین عنوانش را به دست آورد و به رکورد کانرز (۱۰۹ قهرمانی) نزدیک شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس