کد خبر 1003010
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
وزیر نیرو

وزیر نیرو گفت: تا پایان آذر بارش‌های طبیعی و فراگیر خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، رضا اردکانیان در جریان یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد:‌ در آستانه آغاز سال آبی هستیم و بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی در بازه سه‌ماهه تا آذرماه در کل کشور شرایط طبیعی را خواهیم داشت و در واقع در تمام نقاط شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: کشور ما پس از یک دهه خشکسالی که آن را پشت‌سر گذاشت قاعدتاً بارش‌های بعد از خشکسالی صرف جبران رطوبتهای ازبین‌رفته خاک می‌شود و در واقع بارش‌ها صرف این حوزه می‌شود. سال گذشته و در پی بارش‌های باران شاهد سیل در کشور بودیم که البته این بارش‌ها خیر و برکت را نیز به‌همراه داشت و یکی از آنها افزایش تولید انرژی در سدها بود.

بیشتر بخوانید:

اردکانیان با اشاره به سال آبی 97‌ــ‌96 و 98‌ــ‌97 خاطرنشان کرد: مدیریت این دو شرایط تجربه خوبی را برای ما به‌دنبال داشت و توانستیم در این دو مقطع 3 رکورد را در حوزه برق داشته باشیم که از آن جمله می‌توان به رکورد تولید، رکورد در بخش مصرف و همچنین رکورد در بخش صادرات داشته باشیم به‌طوری که در سالی که گذشت بالاترین میزان صادرات انرژی را به کشورهای همسایه به‌ویژه عراق داشتیم.

وی ادامه داد: وزارت نیرو این ظرفیت و پتانسیل را دارد که با مدیریت شهری تهران تعامل و همکاری نزدیکتری را داشته باشد تا این همکاری الگویی برای سایر کلان‌شهرها و شهرهای کشور باشد و به همین منظور آمادگی داریم بخشی از اختیارات و مسئولیت‌هایمان را به مدیریت شهری واگذار کنیم. البته این واگذاری‌ها هیچ مغایرت قانونی ندارد و در محدوده اختیارات ما است.

وزیر نیرو ادامه داد: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت دوازدهم مدیریت توأمان عرضه و تقاضاست و اعتقاد داریم باید سالهای پیش به این موضوع وارد می‌شدیم و کمی زمان را از دست داده‌ایم، علاوه بر آن در این حوزه باید کارهای فرهنگی نیز انجام بپذیرد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری یکپارچه مستلزم فراهم کردن شرایط است و امیدواریم بتوانیم این مدیریت را در شهر تهران ایجاد کنیم و یک کار بزرگی را در پایتخت رقم بزنیم؛ قطعاً این اتفاق الگویی برای سایر شهرها می‌شود و این ظرفیت وجود دارد که تعاملی بین آب و برق و شهرداری تهران فراهم شود.

وی در پایان گفت: این اتفاق می‌تواند در یک زمانبندی مشخص و تا پایان دولت دوازدهم رقم بخورد، علاوه بر اینکه در حوزه پساب نیز هم‌اکنون جلساتی بین مدیران آب ‌فاضلاب و معاونت شهرداری تهران در حال انجام است و به‌زودی تفاهمنامه‌ای در این حوزه به امضا خواهد رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس