کد خبر 1002900
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
آرمین هادی پور

آرمین هادی‌پور با کسب مدال برنز گرندپری صوفیه و کسب امتیازات حساس المپیکی یک گام دیگر به المپیک توکیو نزدیکتر شد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های تکواندوی گرندپری بلغارستان با دو مدال برنز برای تیم ایران به پایان رسید (آرمین هادی‌پور و سروش احمدی) و میرهاشم حسینی و سجاد مردانی که شانس کسب سهمیه المپیک در وزن ۲ و ۴ از طریق رنکینگ هستند، امتیازات حساسی را از دست دادند.

در ترکیب تیم ۵ نفره ایران آرمین هادی‌پور در وزن یک، میرهاشم حسینی در وزن ۲ و سجاد مردانی در وزن ۴ شانس‌های اصلی کسب سهمیه از طریق رنکینگ بودند که آرمین هادی‌پور ۱۴.۴ امتیاز دیگر به اندوخته‌های خود اضافه کرد و تا حد زیادی صعودش به المپیک از این طریق قطعی شد.

بیشتر بخوانید:

دو مدال برنز حاصل تلاش احمدی و هادی پور

حسینی هم که در مسابقات ژاپن عملکرد خوبی داشت، در میدان صوفیه راه به جایی نبرد تا کار برای حضورش در جمع ۶ نفر برتر رنکینگ به فینال گرندپری کشیده شود.

از سوی دیگر سجاد مردانی که در یک سال اخیر نتایج پرنوسانی ثبت کرده در شیاپ چانگ صوفیه ضعیف بود و نتوانست شرایطش در رنکینگ را بهبود ببخشد. کاپیتان تیم ایران پس از مسابقات ژاپن مصدوم شد و بدون تمرینات لازم به بلغارستان سفر کرد و این موضوع در عدم نتیجه‌گیری او تا حد زیادی تاثیرگذار بود.

با توجه به اینکه مسابقات فینال گرندپری روسیه ۸۰ امتیاز دارد، میرهاشم حسینی و سجاد مردانی می‌توانند با کسب مدال طلا در آن رقابت‌ها بلیت توکیو را برای خود رزرو کنند و به نوعی سرنوشت آنها به فینال گرندپری گره خورده است.

البته مردانی هنوز شانس کسب ۲۰ امتیاز از طریق تورنمنت‌ها را دارد، اما بعید است این ۲۰ امتیاز او را در جمع ۵ نفر برتر وزن ۴ قرار دهد و کاپیتان تیم ملی تکواندو نیاز مبرمی به امتیازات فینال گرندپری دارد.

در صورتی که تنها یک تکواندوکار ایران بتواند از طریق رنکینگ سیستم المپیکی شود، شانس کسب سهمیه المپیک از طریق رقابت‌های قاره‌ای برای سایر تکواندوکاران باقی می‌ماند، اما اگر دو تکواندوکار با رنکینگ به المپیک بروند، دیگر تیم ایران نمی‌تواند در مسابقات قاره‌ای حضور پیدا کند.

باید دید در نهایت چه سرنوشتی در انتظار شاگردان عسکری خواهد بود و تکواندوی ایران با چند هوگوپوش در المپیک ۲۰۲۰ حضور پیدا می‌کند.  

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس