سعد الحریری نمایه

منابعی در لبنان گفتند که نخست‌وزیر این کشور طرحی برای حل بحران اخیر در لبنان طرحی را آماده کرده است.

به گزارش مشرق، منابع شرکت‌کننده در نشست‌های «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان می‌گویند او از طرحی اقتصادی برای حل بحران اخیر در این کشور رونمایی کرده است.

شبه تلویزیونی «ال‌بی‌سی» لبنان به نقل از این منابع عصر شنبه (۲۷ مهر) گزارش داد که حریری به افراد حاضر در این نشست‌ها، طرح اقتصادی اصلاحی ارائه کرده و از آن‌ها خواسته در سریع‌ترین زمان ممکن، نظر خود را در این طرح ابراز کنند.

بیشتر بخوانید:

تاکید ارتش لبنان بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات

هنگامی که دولت لبنان به جیب فقیران چشم می‌دوزد

لبنان از پنجشنبه گذشته در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی و اقدام دولت در وضع مالیات جدید بر اینترنت به ویژه پیام‌رسان‌هایی مانند «واتس‌أپ» صحنه درگیری و اعتراضات مردمی شده است.

سعد الحریری شب گذشته بعد از تأخیر چند ساعته، طی سخنرانی از تلویزیون لبنان گفت که اعتراضات مصالمت‌آمیز حق معترضان بوده و او از آن‌ها و مطالبان آن‌ها حمایت می‌کند.

او احزاب سیاسی شریک در کابینه متبوع خود را همچنین تهدید کرد تا ۷۲ ساعت آینده برای برون‌رفت از وضع پیش‌آمده، برنامه و طرح خود را ارائه دهند در غیر این صورت تصمیم دیگری خواهد گرفت. برخی معتقدند منظور او، استعفا از نخست‌وزیری است.

برخی از احزاب سیاسی مشارکت کننده در کابینه سعد الحریری مانند «القوات اللبنانیه» به رهبری «سمیر جعجع»، از او خواسته‌اند سریعاً استعفا کند.

سید حسن‌نصر الله، دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنرانی قبل از ظهر امروز ضمن تأکید بر حق مردم در برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز، استعفای دولت را در این مقطع مناسب ندانست و از حریری خواست به دنبال طرح جدید برای اصلاحات باشد. 

همزمان با ارائه طرح اقتصادی حریری در محافل خصوصی، منابعی در حزب متبوع جعجع به شبکه ال‌.بی‌.سی لبنان گفتند که «ما در نشست‌های "بیت الوسط" (محل اقامت حریری) هرگز شرکت نخواهیم کرد و می‌خواهیم، پیشنهادات حریری برای ما فرستاده شود تا از آن‌ها مطلع شویم. در این صورت ما می‌توانیم موضع مناسب اتخاذ کنیم».

اعتراضات مردمی برای سومین روز متوالی در لبنان و درگیری معترضان با نیروهای امنیتی باعث شده است که مدارس، دانشگاه‌ها و برخی از ادارات دولتی و بانک‌ها تعطیل شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس