وراکروز مکزیک

بازیکنان وراکروز در ابتدای مسابقه بی‌حرکت ایستادند تا حریف گلزنی کند.

به گزارش مشرق، وراکروز قعرنشین لیگ مکزیک بامداد شنبه و در حالی که تنها در حدود ۸ هزار نفر به تماشای مسابقه آمده بودند، میزبان تیگره بود. بازیکنان وراکروز تصمیم داشتند تا به طور کامل در این مسابقه حاضر نشوند اما بعد از تهدید انریکه بونیا رئیس Liga MX مبنی بر سقوط فوری باشگاه در صورت عدم حضور، آن ها در بازی حاضر شدند و تصمیم گرفتند به شیوه متفاوتی اعتراض کنند.

بعد از آن که سوت شروع مسابقه به صدا درآمد، بازیکنان وراکروز کاملا بی حرکت ایستادند تا ادواردو وارگاس، ملی پوش شیلیایی تیگره خیلی زود و در همان دقیقه نخست گل اول تیمش را به ثمر برساند.

بازیکنان تیگره در دقیقه ۳ گل دوم را هم به ثمر رساندند و آندره پیر ژینیاک، بازیکن فرانسوی نامدار این باشگاه موفق شد دروازه خالی را باز کند. ادواردو وارگاس در دقیقه ۸ گل دوم خود و سوم تیگره را هم به ثمر رساند و بعد از این ۳ گل، بازیکنان وراکروز تازه شروع به انجام یک بازی عادی کردند.

با گل دیرهنگام کولین کاظم ریچاردز، بازیکن تعویضی وراکروز در واپسین لحظات مسابقه، تیم قعرنشین این مسابقه خانگی را با نتیجه ۳-۱ واگذار کرد.

"این لطیفه یک ملت است" این واکنش فیدل کوری، مالک باشگاه وراکروز بود، بعد از آن که بازیکنان این تیم تصمیم گرفتند در واکنش به حقوق پرداخت نشده خود، بی حرکت ایستاده و مشغول تماشای گلزنی تیگره شوند.

فیدل کوری، مالک وراکروز بعد از این مسابقه در گفت و گویی با برنامه Futbol Picante شبکه ESPN مکزیک در این خصوص گفت: "بازیکنان می‌خواستند پیامی را ارسال کنند. البته پیش از بازی صحبتی درباره آن نشده بود اما آن ها حق دارند. بار دیگر با این داستان تبدیل به سوژه تمسخر ملت و یا حتی جهان شدیم."

فرضیه اعتراض و یا تحریم مسابقات اولین بار در هفته گذشته مطرح شد، زمانی که آلوارو اورتیز رئیس اتحادیه بازیکنان Liga MX اعلام کرد برخی از بازیکنان ۶ ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند.

اورتیز در ادامه سخنان نگران کننده خود ادعا کرده بود برخی کارکنان باشگاه در راهروهای استادیوم می‌خوابند و کودکان بعضی بازیکنان به دلیل عدم پرداخت تعهدات مالی از سوی پدرانشان، از مدرسه اخراج شده اند.

اورتیز ادعا کرده بود که بازیکنان حس می‌کنند لیگ آن ها را به حال خود رها کرده و این، به یک مسئله حقوق بشری تبدیل شده است:

"این درخواست اتحاد است. درخواست کمک به کسانی که بیش از همه به کمک نیازمندند، کمکی که شان و ارزش بازیکنان را حفظ کند. می‌دانیم که سایر بازیکنان بقیه باشگاه ها این موضوع را درک می‌کنند. این مسئله مربوط به اتحاد است و درخواستی برای اعتصاب نیست."

با گذشت ۱۳ هفته از رقابت های Liga MX وراکروز با ۴ تساوی و ۹ شکست در قعر جدول ۱۹ تیمی لیگ مکزیک قرار گرفته و فاصله ای ۷ امتیازی با خوارز در رده هجدهم دارد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس