کد خبر 1002553
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
مرکل جانسون ماکرون

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد به زودی به همراه رهبران انگلیس و آلمان با رئیس جمهور ترکیه درباره عملیات نظامی این کشور در شمال شرق سوریه دیدار و رایزنی خواهند کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز جمعه با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس دیدار و درباره توافق برگزیت میان اتحادیه اروپا و لندن رایزنی کردند. 

بیشتر بخوانید:

روایت اردوغان از دیدار با سران آمریکا و اروپا

ماکرون تاکید کرد که دیگر نمی‌خواهد شاهد به تاخیر افتادن برگزیت باشد.

 سران کشورهای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه موافقت خودشان را با طرح جدید نخست‌وزیر انگلیس برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) اعلام کردند. با این حال این توافق هنوز نیاز به تصویب پارلمان اروپا و انگلیس دارد و مشخص نیست تا روز ۳۱ اکتبر که مهلت تعیین شده برای برگزیت است این توافقها انجام خواهد شد یا نه. 

ماکرون در ادامه درباره عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه نیز گفت که به زودی به همراه مرکل و جانسون با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درباره تحولات اخیر در شرق فرات دیدار و رایزنی خواهد کرد.

ترکیه به همراه تروریست‌های ارتش آزاد از هفدهم مهر ماه جاری عملیاتی را به منظور آنچه که از بین بردن هسته‌های تروریستی در نزدیکی مرزهای خود اعلام کرده است، در استانهای حسکه و رقه سوریه آغاز کرده و این عملیات همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس