آساهی: ژاپن به صورت مستقل به آب‌های خلیج فارس نیرو می‌فرستد

روزنامه آساهی ژاپن گزارش داد که توکیو با رد پیشنهاد واشنگتن برای شرکت در ائتلاف دریایی این کشور، تصمیم گرفته است به صورت مستقل به تنگه هرمز نیرو اعزام کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه آساهی ژاپن گزارش داد که در حالیکه آمریکا و اتحادیه اروپا هرگدام جداگانه در حال تشکیل ائتلافی برای حضور در آبهای خلیج فارس و به بهانه حفاظت از کشتیرانی آزاد هستند، دولت ژاپن با امتناع از پیوستن به این ائتلافها قصد دارد به صورت مستقل نیرو به منطقه خلیج فارس اعزام کند.

براساس گزارش این روزنامه ژاپنی، توکیو تصمیم گرفته است «نیروهای خود دفاعی» کشورش را به عنوان آلترناتیوی در قبال ائتلاف واشنگتن به تنگه هرمز اعزام کند. 

بیشتر بخوانید:

پیش از این رسانه های ژاپنی گزارش داده بود که توکیو به دلیل روابط خود با ایران به چنین ائتلافهایی نخواهد پیوست. 

ژاپن از خریداران بزرگ نفت ایران است و اعلام کرده است که هیچ مدرکی دال بر دخالت ایران در بی ثباتی در خلیج فارس دریافت نکرده است.

یک ماه پس از آن که سه فروند کشتی نفتکش و یک فروند کشتی تجاری دیگر در ساحل فجیره امارات هدف «حمله خرابکارانه» قرار گرفتند دو نفتکش دیگر نیز در دریای عمان هدف چنین حملاتی قرار گرفتند.

دولت آمریکا بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ایران به دست داشتن در این حملات متهم کرد تا بتواند کشورهای دیگر را مجاب به تشکیل یک ائتلاف دریایی در خلیج فارس کند، هر چند که با گذشت چند ماه از تلاشها و فشارهای فزاینده واشنگتن، تعداد انگشت شماری از متحدان نزدیک آمریکا اعلام کردند که قصد دارند در این ائتلاف مشارکت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس