کد خبر 1002478
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
اینفانتینو

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال به انتقاد تند از نژاد پرستی در فوتبال پرداخت و تاکید کرد که باید چنین افرادی از ورزشگاه طرد شوند.

به گزارش مشرق، به نقل از اسپورت 24، نژاد پرستی پدیده ای جدید در فوتبال نیست و مدتها است که به صورت مخفی و آشکار در ورزشگاه دیده می شود.


در سالهای اخیر با وجود آنکه در دنیای مدرن زندگی می کنیم و از حقوق شهروندی و برابری انسان ها سخن به میان می آید اما باز هم شاهد نژاد پرستی در فوتبال هستیم و بازیکنان و هواداران به شیوه های مختلفی چنین رفتار زشتی را از خود بروز می دهند.

بیشتر بخوانید:

نژادپرستی بلغارها یک قربانی سرشناس گرفت


چند روز پیش در دیدار تیم ملی فوتبال انگلیس برابر بلغارستان هواداران بلغاری در صوفیه شعارهای نژاد پرستانه علیه بازیکنان انگلیس سر دادند و بازی هم برای دقایقی متوقف شد.


اینفانتینو رئیس فیفا اینگونه به نژاد پرستی در فوتبال واکنش نشان داد: وقتی در ورزشگاهی نژاد پرستی وجود دارد باید بازی متوقف شود. اصلا اجازه این را نداریم که به نژاد پرستان اجازه خودنمایی و پیروزی دهیم. نباید آنها در این نبرد پیروز شوند. باید فوتبال در چنین شرایطی متوقف شود و با نژاد پرست ها برخورد شود.


او ادامه داد: الان دیگر با وجود دوربین های زیادی که در ورزشگاه  ها وجود دارند پیدا کردن و برخورد کردن با افراد نژاد پرست بسیار آسان شده است. باید چنین افرادی را شناسایی و از ورزشگاه اخراج کرد و بعد، با شکایت کردن در دادگاه آنها را محکوم کرد. باید نژاد پرستی در همه جهان یک جنایت بزرگ قلمداد شود و اجازه نداد که چنین افرادی در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس