کد خبر 100232
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۲

استاندار تهران با بيان اينكه اجراي طرح ساماندهي پوشش اداري بايد مبتني بر پذيرش اجتماعي افراد باشد، گفت: بسياري از اقدامات در اين زمينه به خاطر عدم هماهنگي ناتمام مي‌ماند و بايد همه در اين زمينه تلاش كنند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، مرتضي تمدن در مراسم رونمايي از لباس فرم زنان شاغل استانداري و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي تهران با تاكيد بر ضرورت اهميت تجلي فرهنگ در روش‌ها و آثار زندگي گفت: طرح تحول اجتماعي از گام‌هاي موثري است كه براي توسعه فرهنگ در كشور به تصويب رسيده است.

وي با بيان اينكه توجه به مسايل فرهنگي و اجتماعي به عنوان حركت اصلي اقدامات دولت خدمتگزار است اظهاركرد: طرح تحول اقتصادي، اداري و اجتماعي براساس توجه اصلي دولت در جهت اصالت دادن و تكريم مردم در اين عرصه انجام شده است.

استاندار تهران در ادامه وجود كارگاه‌هاي آموزشي جهت وقوف كامل بر مباني و اجزاي طرح تحول اجتماعي را ضروري دانسته و عنوان كرد: با پيگيري‌هاي موثر گام‌هاي اساسي در زمينه طرح تحول اجتماعي را شاهد هستيم.

تمدن در ادامه عنوان كرد: اجراي ساماندهي پوشش اداري كاركنان دولت به صورت طرح ملي از استان تهران آغاز شده و در ادامه به تمام دستگاه‌هاي اجرايي دولت در سراسر كشور منتقل مي‌شود.

طراحي پوشش مناسب براي شاغل در دستور كار قرار دارد
اجراي طرح استفاده از پوشش ايراني ـ اسلامي از فروردين‌ماه

اجراي پوشش‌ها اجباري نيست

استاندار تهران همچنين با اعلام اجراي پوشش طراحي شده براي خانم‌هاي شاغل در دستگاه‌هاي دولتي از جمله استانداري تهران از فروردين‌ماه گفت: اين موضوع با همكاري دستگاه‌هاي مديريتي از اواخر فروردين محقق مي‌شود.

تمدن با اعلام اينكه طراحي لباس فرم مناسب براي آقايان شاغل هم در دستور كار قرار دارد، افزود: اين موضوع مطالبه‌اي از طرف كاركنان دولت بود تا پوشش مناسب با محيط كار و شرايط اداري كه جنبه فرهنگي داشته باشد و داراي ويژگي‌هاي ايراني ـ اسلامي باشد براي آنان تامين شود.

به گفته تمدن تلاش شد تا پوشش‌هاي طراحي شده از نظر بهداشت، سلامت و هزينه جوابگوي نياز كاركنان باشد و افزود: اين اقدام با همكاري اداره كل امور بانوان و خانواده وزارت كشور و اداره كل امور بانوان و خانواده استانداري تهران، نظرخواهي از اساتيد دانشگاه انجام شده و مبتني بر نظرسنجي از زنان شاغل در استانداري از نظر رنگ، نوع پارچه و طراحي بوده است و يكي از مباني طراحي نتايج اين نظرسنجي است تا آسايش در محيط كار با استفاده از پوشش مناسب براي كاركنان محقق شود.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي زيادي كه براي رسيدن به الگوي ايراني و اسلامي پوشش مشاغل دولتي انجام شده است ، عنوان كرد: در اين زمينه دولت كمك‌هاي مالي انجام مي‌دهد اما به طور مشخص تامين هزينه‌ها از سوي كاركنان دولت مدنظر است.

تمدن افزود: نمي‌توان گفت اين اقدام نهايت آن چيزي است كه بايد انجام شود اما براي طراحي پوشش مناسب زمان زيادي صرف شده است و كارگروه‌هاي تخصصي تشكيل شده‌اند تا پوشش‌هاي حاصل در رنگ‌ها و اشكال مختلف و متنوع باشند.

وي در ادامه با بيان اينكه پوشش‌هاي مورد استفاده براي وزارتخانه‌هاي مختلف متفاوت خواهد بود، گفت: قطعا پوشش اداري با پوشش محيط كارگاهي، محيط آموزشي و محيط صنعتي و محيط اداري متفاوت خواهند بود و تلاش شده اين طراحي‌ها در اين محيط‌ها لحاظ شوند.
تمدن در ادامه با بيان اينكه استفاده از اين پوشش‌ها الزامي و اجباري نيست، گفت: اما از اين جهت كه هر فرد متناسب با محيط كار خود بايد لباسي را پيش‌بيني كند طراحي اين الگوها در انتخاب پوشش مناسب به افراد كمك مي‌كند و حتي اگر بودجه‌اي براي تامين پوشش مناسب تامين نشود در نهايت فرد متناسب با محيط كاري خود لباسي را تهيه مي‌كند.

وي با بيان اينكه پيچيدن يك نسخه يكسان براي تمام ادارات اشتباه است، گفت: ويژگي دوم اين پوششها قابليت انطباق آنان با زمان و تنوعشان از حيث توجه به سلايق و شرايط هر شغل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرزانه ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    0 0
    چراعکس لباس نیست که ببینیم؟
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    شاید این لباس را در تخیلاتشان دوخته اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس