کد خبر 1002248
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
حسین شریعتمداری نمایه - کراپ‌شده

جناب آقای روحانی! مگر حضرتعالی نبودید که می‌فرمودید؛ مگر کشورها دیوانه‌اند که بخواهند با آمریکا مذاکره کنند؟ ما که دیوانه نیستیم! هستیم؟!

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:


«پیشرفت و آینده کشور در سایه تعامل با دنیاست یا تقابل»؟! این پرسشی بود که دیروز آقای روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه تهران مطرح کردند و در پاسخ به این پرسش، گفتند: «۴۱ سال است ما هنوز به جواب روشن و قاطع در کشور نرسیدیم. یک عده می‌گویند تعامل سازنده باید داشت و عده‌ای دیگر عنوان می‌کنند که باید به سمت تقابل مستمر و دائم برویم»! جناب رئیس‌جمهور توضیح ندادند که چه کسانی خواهان «تقابل مستمر و دائم» در سیاست خارجی هستند؟!

بیشتر بخوانید:

به قول خودتان، مگر دیوانه‌ایم؟!

هیچ ایرانی باشعوری با دولت کنونی آمریکا مذاکره نمی‌کند +فیلم

روحانی: کشورها مگر دیوانه شده‌اند با آمریکا مذاکره کنند؟

جمهوری اسلامی ایران به گواهی اسناد موجود از آغاز شکل‌گیری تاکنون خواستار تعامل سازنده با دیگر کشورها بوده است و تنها رژیم اشغالگر قدس را به دلیل آنکه یک رژیم جعلی است، قابل تعامل نمی‌دانسته و نمی‌داند و آمریکا را به این علت که اولاً خواستار براندازی جمهوری اسلامی است و ثانیاً به علت آنکه آشکارا، تسلیم ایران را در مقابل خواسته‌های استعماری و استکباری خود دنبال می‌کند، درخور و شایسته تعامل نمی‌داند. حالا باید از آقای روحانی پرسید، اگر منظورتان از تعامل در سیاست خارجی، تعامل با اسرائیل و آمریکا نیست، پس منظورتان چیست؟! و چه کسانی را می‌توانید آدرس بدهید که به قول شما در پی تقابل «مستمر و دائم» با سایر کشورها هستند؟! بعید است که منظور آقای روحانی تعامل با رژیم اشغالگر قدس باشد که اگر باشد!... نه! حتماً نیست!


و اما، اگر منظورشان تعامل با آمریکا باشد -که به احتمال بسیار زیاد چنین است!- باید گفت؛


الف: مگر طی چند سال گذشته با موضوع برنامه هسته‌ای کشورمان با آمریکا به گفت‌وگو ننشستید؟ و در پاره‌ای از موارد، دل ندادید و قلوه نگرفتید؟ تا آنجا که امضای جان کری را تضمین دانستید و بعد از توافق هسته‌ای، این توافق را فتح‌الفتوح نامیدید و در پی آب و صابون بودید تا صورت منتقدان را بشویید و آنان را از خجالت بیرون بیاورید؟! خب، نتیجه چه بود؟ اگر بفرمایید نتیجه«هیچ» بود! جفا کرده و از بیان واقعیت دور شده‌اید، چرا که صنعت هسته‌ای کشور را از بین بردید، ده‌ها امتیاز نقد به حریف دادید، بسیاری از امکانات و ظرفیت‌های کشور را هزینه کردید، به جای لغو تحریم‌ها که هدف اصلی مذاکره بود، تحریم‌های فراوان دیگری را هم به ملت تحمیل کردید و... بنابراین آنچه به دست آوردید فقط «هیچ» نبود! بلکه ده‌ها پله پائین‌تر از هیچ بود. کاش به جای سخنرانی‌های بی‌سند درباره دستاوردهای تخیلی برجام، یک‌بار و فقط یک بار به یکی از دستاوردهای برجام اشاره می‌کردید! در آن صورت، حتماً به جای آنکه بفرمایید «برجام، کوهی بود که بر سر مخالفان داخلی خراب شد»! می‌فرمودید «برجام، کوهی بود که بر سر ملت و نظام خراب شد»!


ب: جناب آقای روحانی! مگر حضرتعالی نبودید که می‌فرمودید؛ مگر کشورها دیوانه‌اند که بخواهند با آمریکا مذاکره کنند؟ ما که دیوانه نیستیم! هستیم؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    6 1
    روحانی کارکرد گفتمان سازی و تحریک اذهان و موج رسانه ای خود را به خاطر عملکرد بسیار ضعیف دولتش و وعده های توخالی بسیار و انحراف متعدد اذهان مردم از اصل ماجرا از دست داده دیگر کسی صحبت ها و جاخالی ها و اوت زدن های نه خودش و نه هم تیمی های دولتش برایش مهم نیست و مردم بی صبرانه منتظر سوت پایان بازی او هستند
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    8 0
    به نظر کد خدا باوران. آمریکا دنیاست.. مگر ایران با دنیا تعامل ندارد.که این افراد دوقطبی کازب ایجاد می کنند.
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    9 1
    احسنت بر شریعتمداری عزیز مستدل منطقی مستند
  • حمید از تبریز IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    9 0
    ایول ، دمت گرم کیهان ملت که دیوانه نیستن دولت رو نمیدونم دیپلوماسی خنده
  • دانیال IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    10 0
    احسنت بر مرد همیشه پایدار و ثابت قدم عرصه ی حق و حقیقت انگاری بغیر ایشان همه در عالم خیالند بیدار باش که زنگ معامله ی موشک هم بصدا در آمده
  • AU ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    20 0
    احسنت به حاج حسین شریعتمداری عزیز. ما باید با رای ندادن به این ها در کلیه انتخابات های پیش رو به این وضع اسف بار خاتمه دهیم و غرب پرستان را از قدرت بیرون کنیم. این دولت و مجلس عصاره موسوی و خاتمی و رفسنجانی هستند که ثابت کردند به جز مذاکره و امتیاز دادن هنر دیگری ندارند مثل اسلافشان یعنی بازرگان و مصدق. انشاءالله از انتخابات اسفند 98 تسویه حساب را شروع کنیم.
  • علی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    5 2
    متاسفم که هیـچ جوابی برای این مطلب ندارند!، جز مطرح کردن مطلبی گُنگ و نامفهوم، کمااینکه همه حرفاشون بی سرو ته و غیر شفاف بوده و مردم‌رو با دشمن فرضی و خیـالی روبرو کرده‌اتد !!!!!
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    5 0
    ای والله
  • رضا IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    9 0
    رفتار پوپولیستی و عوام فریبانه برای توجیه ناکارآمدی دولت منفعل تدبیر و امید و همچنین ایجاد موج انتخاباتی. غافل از اینکه مردم به ماهیت دولت اشرافی روحانی و دارو دسته اصلاحات پی برده اند.
  • رضا IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    4 1
    حاج حسین کار از این حرفها گذشته ، دنبال پس لرزهای زم باشید
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    6 2
    انصافا سخنان منطقی گفته،فارغ از هر جناح بازی و.... انصافا دمت گرم.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
    0 0
    امریکا شیطان بزرگ بارها وبارها از اول انقلاب دشمنی وعدوت خودش بامردم ایران نشان داده -اسراییل وامریکا هردو ازیک قماشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس