آمریکا به دنبال معاف کردن قراردادهای تسلیحاتی از تحریم‌ها علیه ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که آنکارا تحریم‌های غیرقابل قبول آمریکا پیرامون انجام عملیات نظامی در شمال سوریه را تلافی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش اغلو» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، آنکارا تحریم‌ها و تهدید به تحریم‌ها را غیرقابل قبول می‌داند و بر همین اساس تلافی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: تحریم ترکیه بهتر از جنگیدن در سوریه است

چاووش‌اغلو با اشاره به فشار آمریکا بر ترکیه پیرامون انجام عملیات نظامی در شمال سوریه در سخنرانی روز چهارشنبه خود در پارلمان گفت، آنکارا انتظار دارد تا قانونگذاران در واشنگتن از رویکرد مضر خود بازگردند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت: «کشورهایی که مخالف عملیات امروز (شمال سوریه) هستند، از همه مهم‌تر فرانسه، می‌خواهند که یک دولت تروریستی در اینجا تاسیس کنند.»

چاووش اغلو با «رابرت اوبراین» مشاور جدید امنیت ملی آمریکا امروز در آنکارا دیدار کرد. قرار است اوبراین به همراه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و «مایک پنس» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پیرامون عملیات در سوریه دیدار و گفت‌وگو کنند.

طبق این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در پاسخ به انجام عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، فرمان اجرایی را امضا کرد که طبق آن برخی مقامات ترکیه از جمله وزرای دفاع و انرژی این کشور، تحریم شدند.

ارتش ترکیه از روز چهارشنبه هفته گذشته عملیات هوایی را در برخی از مناطق در شمال سوریه شروع کرده است و همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس