موکب دانشجویان جهان اسلام

دکتر منیر الدعمی معتقد است باید میان اساتید و دانشجویان جهان اسلام ارتباط برقرار شود تا فضاسازی و شانتاژهای غربی درباره اسلام و مسلمانان بی تاثیر شود.

به گزارش مشرق، موکب دانشجویان جهان اسلام که در حرکتی خودجوش خدمت‌رسانی به زائران حاضر در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) را از زمان آغاز سفر خود شروع کرد شب گذشته میزبان دکتر منیر الدعمی معاون انجمن اساتید دانشگاهی عراق بود.

وی در گفتگویی دوستانه با خادمان این موکب از اهمیت ارتباط دانشگاهیان کشورهای جهان اسلام با یکدیگر گفت و عنوان کرد: لازمه آگاه سازی قشر دانشگاهی از واقعیات منطقه و جهان اسلام به دور از فضاسازی های غربی، برقراری ارتباط میان دانشجویان و اساتید آزادیخواه منطقه است.

الدعمی همچنین به ظرفیت اربعین برای تقویت روابط اشاره و اظهار کرد: شما با توجه به ظرفیت چندزبانه بودن خود به عنوان یک NGO می توانید به جذب زائران اربعینی که دغدغه این مسائل را دارند بپردازید و فعالیت های خود را صرفا با پایان ایام اربعین حسینی(ع) خاتمه ندهید.

معاون انجمن اساتید دانشگاهی عراق بر همین اساس خاطرنشان کرد: این انجمن آمادگی دارد تا در تمام ایام سال با انجمن ها و دانشگاه های ایرانی در برگزاری رویدادهای علمی و فرهنگی همکاری کند و این همکاری ها که به صورت مستمر نیز خواهد بود می تواند در درازمدت در جهت تقویت بنیان های علمی دو کشور مفید واقع شود.

حسین یکتا فرمانده قرارگاه جهادی بنیاد کرامت امام رضا(ع) نیز با حضور در غرفه بین الملل موکب دانشجویان جهان اسلام گپ و گفت دوستانه ای با خادمان این موکب داشت و بر ضرورت کار ساختاری و ادامه دار این موکب تاکید کرد.

گفتنی است خادمان موکب دانشجویان جهان اسلام در سال جاری همزمان با شروع سفر خود از ۱۸ مهرماه ارائه خدمات سیار فرهنگی به زائران را نیز با اقامت در مرز مهران، شهرهای کوت و نجف آغاز کرده و در نهایت در عمود ۱۴۰۴ مستقر شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    1 0
    آفرین..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس