روحانی و جهانگیری

خجالت وزیر کشور از روحانی و جهانگیری؛‌ رئیس‌جمهور و معاون اول او، در سایه "سکوت وزارت کشور در ستاد تبلیغات اقتصادی"، به‌تنهایی مشغول مبارزه با سیاه‌نمایی و ترویج ناامیدی شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

تاجزاده از وقوع تنش و درگیری خیابانی می‌گوید

«مصطفی تاجزاده»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 به تازگی طی اظهاراتی در یک میتینگ سیاسی در دفتر حزب توسعه ملی ایران گفته است:

«اگر مردم به خیابان نمی‌ریزند به دلیل بلوغ فکری است که از تجربیات سایر کشورها و بهار عربی به دست آورده‌اند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که با ریختن در خیابان وضعیت بهتر از قبل نمی‌شود. تنها نمونه موفق در این زمینه تونس است که روند آن هم به دلیل صلحی که برقرار کردند؛ روند مثبتی برای جامعه‌اش داشته است وگرنه هم در مصر تعداد کشته‌ها و آسیب‌دیده‌ها بیشتر از دوره مبارک است و همه در سایر کشورهای مشابه. همچنین علت عدم اعتراض مردم این است که چشم اندازی پیش‌روی خود نمی‌بینند و البته می‌دانند لغو تحریم‌ها در دسترس است.»

به گزارش کانال تلگرامی عصر ما، او می‌افزاید: علاوه بر آن ما باید مراقب باشیم که دچار دو خطا در این زمینه نشویم. اول خطای آنهایی که فکر می‌کنند 6 ماه دیگر کار تمام است و به ایران می‌آیند. دوم توهم آنها که تصور می‌کنند مردم چون از وضعیت راضی هستند در خیابان‌ها نیامده‌اند.

تاجزاده تصریح می‌کند:

«ایران انقلاب نمی‌شود اما در آن تنش به وجود می‌آید. ایران انقلاب نمی‌شود اما درگیری در جامعه گسترش می‌یابد؛ ایران انقلاب نمی‌شود اما ممکن است دچار فروپاشی اقتصادی شود.»

گفتنیست، کانال عصر ما تنها تریبونی است که این اظهارات تاجزاده را بصورت کامل منتشر کرده است و تاجزاده نیز تا این لحظه این سخنان را تکذیب نکرده است.

*ما اظهارات تاجزاده درباره اینکه جامعه ایرانی مستعد ایجاد تنش، گسترش درگیری و فروپاشی اقتصادی است را به قضاوت مخاطبان محترم و اهل فن می‌گذاریم.

اعضای ستاد جریان سیاسی خاص تصور می‌کنند که در ماحصل 10 سال سیاه‌نمایی و القای ناامیدی در جامعه ایرانی و نیز با مشکلات اقتصادی که دولت آقای روحانی بوجود آورده؛ ظرفیت «سیاست خیابانی» در ایران فراهم شده و می‌توان به آن اندیشید.

رخدادی که به زعم آنها با هر بهانه‌ای از لردگان گرفته تا انتخابات قابل وقوع است...

اصلاح‌طلبان پیش از این از لزوم پذیرش برخوردهای امنیتی در صورت وقوع سیاست خیابانی و نیز اشغال مراکز حساس نظام پس از این رخداد نیز سخن گفته‌اند.[1]

کسانی در ستاد جریان چپ بخاطر آنچه که به زعم ما ضرورت تحقق پیش‌بینی امثال تاجزاده است؛ جملاتی مثل دلیلی برای صبر مردم وجود ندارد، ایران مثل غزه شده است،‌ ایران در شرایط انفجار قرار دارد، مردم ناامید هستند و احتمال عبور مردم از همه وجود دارد را نیز مطرح کرده‌اند![2]

علیرضا علوی‌تبار، از دیگر چهره‌های این جریان خاص سیاسی اخیراً حتی خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی با استفاده از فرصت انتخابات شد.[3]

گفتنیست آنچه که تاجزاده مبنی بر عدم وقوع انقلاب مطرح کرده است نیز به هیچ عنوان مسئله اصلی نیست زیرا اصلاح‌طلبان در فتنه سال 88 نیز قصد انقلاب نداشتند!

مع‌الوصف کسانی از معاریف جریان چپ درباره فردای براندازی و اینکه اصلاحات در حکومت بعدی هم زنده خواهد ماند؛ سخنانی را مطرح کرده‌اند.

***

خجالت وزیر کشور از روحانی و جهانگیری

روز سه‌شنبه گذشته روز پر کاری برای رئیس‌جمهور روحانی و معاون اول او یعنی اسحاق جهانگیری بود.

2 مقام نخست دولت در تغییر موضعی عجیب؛ به بیان نکاتی مثبت از اقتصاد ایران پرداختند و علیه ناامیدی و سیاه‌نمایی نیز موضع گرفتند.

رئیس‌جمهور طی سخنانی در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی گفته است: طی انقلاب اسلامی امید به زندگی در بین ایرانیان از 56 سال به 76 سال ارتقاء یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی همچنین با اشاره به اینکه قبل از انقلاب به طور متوسط مردم ایران، با جمعیت 30 میلیونی مقدار 2100 کالری مصرف می‌کردند، اما امروز با 83 میلیون جمعیت مقدار مصرف به 2500 کالری رسیده است، گفت: 400 کالری افزایش به معنای این است که در ایران سوء تغذیه وجود ندارد و با تلاش بیشتر می‌توان اعتماد و اطمینان را به مردم و ملت عرضه کرد.

او تصریح می‌کند: اینکه در هر هفته بیش از 30 روستا در کشور به آب آشامیدنی سالم دسترسی پیدا می‌کند و اینکه مردم از نعمت آب سالم، غذای کافی، سوخت پاک، هوای به نسبت سالم برخوردارند و به پزشکان کشور اعتماد وجود دارد به معنای تأمین بهداشت و آرامش جامعه است.[4]

اسحاق جهانگیری نیز طی اظهاراتی در سفر به فیروزکوه گفته است: متاسفانه عده ای در کشور ما فقط به دنبال تخریب روحیه مردم و مدیران هستند و به هر بهانه ای با خواندن آیه یأس بذر ناامیدی را در جامعه می‌پاشند؛ کسانی که در کارنامه و سوابق فعالیتشان هیچ حرکتی برای پیشرفت کشور دیده نمی شود.

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید: این عده فقط به دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دیگران هستند و با نق زدن مداوم در روحیه مدیران خدشه وارد می کنند. وظیفه من این است که در حد توانم از روحیه مدیران صیانت و حمایت کنم.[5]

*دقت شود که این صحبت‌ها را از جانب کسانی خواندید که روزگاری مدعی وجود مشکل آب خوردن در ایران، خالی بودن خزانه، توسعه فساد در ایران، وجود مضیقه معیشتی کلان در ایران و قرار داشتن کشور در «شرایط ته درّه» بوده‌اند.[6]

و شنوای این سخنان از مسئولان دولتی هستیم که در رسانه‌هایش دائماً بر وجود ناامیدی در مردم و لزوم جراحی‌های دردناک در اقتصاد ایران تأکید می‌شود و در دفتر بررسی‌های استراتژیک آن نیز پیرامون لزوم اعتراض خیابانی مردم علیه نظام بحث شده است!

ما تاکنون در وبلاگ مشرق تحلیل‌هایی را درباره تغییر رویکرد اخیر آقایان روحانی و جهانگیری توضیحاتی را ارائه کرده‌ایم و گفته‌ایم که این تغییر مبنای درستی ندارد. (مثلا به این دلیل که اصرار بر بیان مثبتات کشور بدون نظارت بر قیمت‌ها ممکن نیست)

با این همه بایستی اشاره کرد که نهادی به نام «ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی» به مدیریت وزیر کشور در ایران وجود دارد که نه تنها مأموریت انتشار مثبتات اقتصادی کشور را دارد بلکه وظیفه برخورد امنیتی با سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و ناامیدسازی مردم را نیز بر عهده دارد.

وظایفی که البته تاکنون حتی یک خبر در زمینه تحقق آنها به استحضار افکار عمومی نرسیده. و انقدر نرسیده تا اینکه شاهد ورود علی‌الرأس و غریبانه روحانی و جهانگیری به مسئله هستیم.

اکنون سؤال اینجاست که رئیس و حضّار ستاد مذکور در جلسات آن مشغول چه کاری و چه تصمیماتی بوده‌اند که نه تنها هیچ خبری مبنی بر انجام وظایف ستاد مذکور منتشر نشده بلکه رئیس‌جمهور و معاون او مجبور می‌شوند که از تریبون‌های عمومی، کم‌کاری‌های ستاد اشاره شده را به تنهایی رفع و رجوع کنند.

البته این فقط یک بخش کوچک از اشکال ایجاد شده بر اثر 10 سال سیاه‌نمایی و ناامیدسازی مردم است که با فرماندهی و راهبری ستاد اصلاح‌طلبان در کشور آغاز شده و آقایان روحانی و جهانگیری در مسیر پیش‌روی خود با مشکلات اساسی‌تری مواجه‌اند.

مشکلات اساسی‌تری مثل پمپاژ هر روزه سیاه‌نمایی و ناامیدی از لسان و رسانه‌های اصلاح‌طلبان در ذهن افکار عمومی...

جهانگیری چند هفته قبل نیز در اظهاراتی با اشاره به عمق سیاه‌نمایی و عدم بیان دستاوردهای اقتصادی کشور گفته بود: متأسفانه با سیاه‌نمایی و در بوق و کرنا کردن این موضوع که وضع کشور خیلی بد است. طوری جا انداختند که حتی مدیران دولتی از بیان اتفاقات و دستاوردها هراسان هستند.[7]

***

آنچه که مراجع اجتماعی باید درباره اتفاقات تلخ بدانند

کارتن خوابی یک دختر شهید!

«محمدرضا زائری»، از فعالان فرهنگی کشورمان به تازگی طی یادداشتی که سایت اعتمادآنلاین آنرا بازنشر داد در اشاره به تصمیم ناجا برای برخورد با بدحجابی در مجتمع‌های آپارتمانی نوشت:

«خبر اولی را یکی از مسؤولان شهرداری گفت و اوقات حاضران در آن جمع کوچک را بسیار تلخ و پریشان ساخت. او نقل کرد که در یک بازدید میدانی در سطح شهر یک دختر جوان را دیده -که بعد فهمیده اند فرزند یک شهید بوده- در میان معتادان کارتن خواب، بی سامان و بی پناه که مدتها آوارگی کشیده و در همان شرایط اسفبار بچه‌دار شده است. او گفته بود من ناچارم تن به هر چیزی بدهم زیرا برای یک قوطی شیر این بچه باید فلان قدر بدهم و جایی هم ندارم که بروم و کسی هم ندارم که به سراغش بروم!

خبر دومی را چند ساعت بعد از قول یک فرمانده نیروی انتظامی خواندم که اعلام کرده بود قصد وارد شدن به موضوع کشف حجاب در مجتمع های مسکونی را دارند! حالا شما خودتان را جای کسی بگذارید که با آن حال پریشان بعد از شنیدن خبر اول چشمش به این خبر می خورد و فکر کنید چه حالی به او دست خواهد داد؟»

او در ادامه می‌افزاید: یا آن فرمانده محترم نیروی انتظامی که منطقا باید بیش از همه از زیر پوست شهر مطلع باشد نمی‌داند که در جامعه چه می‌گذرد، یا این که واقعا نظام اولویت‌ها حسابی به هم خورده است! در چنین وضعی با کدام منطق و عقلانیت و چه محاسبه و تدبیری، برخورد با کشف حجاب در مجتمع های مسکونی اولویت ما شده است؟[8]

*بایستی توضیح داد که اجتماع و اقتصاد ایران اگرچه با مشکلاتی مواجه است اما در این فضا نیست که شهروندان بصورت خودکار در مسیر کارتن‌خوابی قرار بگیرند.

به دیگر سخن اینکه خوب بود آقای زائری قبل از این پرداخت جوانانه به ادعای آن مدیر شهرداری! چند و چون مسئله را نیز جویا می‌شدند و می‌فهمیدند که آن دختر شهید چگونه زندگی کرده که به کارتن‌خوابی منتج شده است؟

مثلا بایستی بررسی شود این خانم چگونه مدعی بوده کسی را برای مراجعه نداشته در حالی که بنیاد شهید متکفّل امور خانواده‌های شهداست. و یا اگر در نهایت شخص ایشان بی‌تقصیر بوده است بایستی به دنبال مسئولان مقصّر گشت.

ضمن اینکه فرض بر بی‌تقصیر بودن این بانو در سرنوشت زندگی‌اش؛ "کارتن خوابی"یک اتفاق است که به دلیل انتخاب‌های شخصی؛ دامنگیر برخی افراد می‌شود و بایستی نسبت به رفع علل آن اقدام کرد نه اینکه این رخداد را به مثابه یک معضل اپیدمیک جلوه داد و به عبارتی نباید نسبت به آتش زدن قیصریه اقدام کرد!

همچنین این توضیح نیز ضروریست که فرزند کسی بودن دلیلی بر بی‌تأثیری رفتارهای انسان‌ها در زندگی فردی‌شان نیست.

ما به آقای زائری عرض می‌کنیم که بسا یک فرزند شهید مرتکب جرم هم شده باشد. آیا بایستی بخاطر یک انتخاب فردی در سبک زندگی؛ نظام اسلامی را سرزنش کرد؟

و در آخر نیز این مسئله بدیهیست که وجود مشکلات اقتصادی و سیاسی، دلیلی بر تعطیل شدن قوانین کشور و آزاد شدن رفتارهای غلط نیست.

آقای زائری عزیز باید بدانند که اساساً در بحث اجرای مُرّ قانون چیزی به نام اولویت وجود ندارد و بایستی با بی‌قانونی در هر سطحی و هر کجا برخورد شود تا جامعه از قوام لازم برخوردار شود. کما اینکه فرض بر صحت ادعای آن دختر شهید نیز بایستی بی‌قانونی‌های صورت گرفته که منجر به شکل‌گیری این مسئله شده‌اند مورد رصد و برخورد قرار گیرند.

***

1_ mshrgh.ir/979440

2_ mshrgh.ir/950285

3_ mshrgh.ir/1000000

4_ http://www.president.ir/fa/111805

5_ https://www.isna.ir/news/98072317714/

6_ mshrgh.ir/818894

7_ mshrgh.ir/999308

8_ https://etemadonline.com/content/351805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 72
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    76 71
    زائری نماد عوام زدگی خواصه
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      31 41
      تو خوبی ؟!!!!
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      40 41
      چرا در مساله حجاب فراتر از فرمایش حضرت اقا رفتار میکنید؟ بهتر نیست به فکر سرپناه برای زنان بی سرپرست باشید تا شاهد این جور تحقیر شدن یک زن نباشیم به جای برخورد با بیحجابی داخل منزل؟ تنها راه مبارزه با بی حجابی فرهنگ سازی امنیت حجاب، چیزی که سالها دشمنان اسلام برای حذفش تلاش کردند.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      59 42
      برخی دوست دارند همه چیز را با هم قاطی کنند اینجوری مشکل پابرجا می ماند و حل نمیشود . جناب زائری خیلی از این بی حجابی ها از زیادی رفاه است نه فقر.
    • علی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      33 33
      زائری مخالف حجاب اجباری هست و برای به کرسی نشوندن حرفش به هر چیزی که بتونه چنگ میزنه ، یک آخوند فرافه کن و عوام فریب که اسلام را وارونه نشون میده
  • سید IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    35 23
    زاده های تاج ها و اریکه ها را باید با کشیدن سیفـ...... از گندشان خلاص شد!
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    55 50
    این آقای زائری کار دیگری برای معروف شدن بلد نیست که دائماً به حکم صریح قرآن بند می کند؟!آشیخ اگر از احکام خدا خجالت می کشی، اول آن عمامه را از سرت بردار، تا کمی آسان تر به شالتاق کردن و اظهار وجود بپردازی. داداش! شتر سواری که دولادولا نمیشه! تکلیف خودت را با صنفی که در آن هستی و مهمتر از همه با اعتقادات و احکام الهی و ... روشن کن؛ بالاخره تو آخوند هستی یا نه؟ احکام حجاب را بلد هستی یا نه؟! اگر بلدی پس این فیلم بازی کردن ها چیست؟ و اگر بلد نیستی که غلط کردی عمامه سرت گذاشتی بیسواد!
  • سهیل بشردوست DE ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    75 47
    دیالوگی ماندگار از پدر سینمای ایران: این ملت در ظاهر سر بزیر و مطیعند و همین حکومت ها را گمراه کرده و یکی پس از دیگری سرنگون شدند. کسی که سکوت مردم را به حساب رضایت و طرفداری از جمهوری اسلامی می گذارد فرسنگ ها به بیراهه رفته...
    • سید IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      40 44
      خیلی ها این آرزوی تو را داشتند و با آن اکنون در گورند! نوبت تو هم به زودی، انشاءاللّه!!!!
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      16 14
      سهیل بشر دوست باهات موافقم، مطمئنا مردم برای دور ریختن فاسدینی مثل شما اصلاح طلبان بلند خواهند شد..
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    76 18
    تاجزاده هی می خواد بگه مردم بریزید تو خیابونا ولی روش نمیشه بیچاره
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      16 5
      غلط می‌کنه .!
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    39 52
    عاقبت شهید شدن تو این مملکت همینه... در س عبرت: شهادت را ول کنید برید دنبال اختلاس
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      20 6
      اشتباه فکر می‌کنی.!
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      11 4
      08:13 بگم رئیسی بیاد سراغت، میخوای دستت رو تو راه دفاع از ایران بدی یا دزدی از مردم ایران.؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      10 3
      خب دیگه نوبت تعویض پمپرزته، منافق محترم!
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    34 22
    هرکسی سرنوشت خودشو،خودش رقم می زنه. یکی میره میشه مدافع حرم وبه شهادت میرسه.ومیشه الگو برای بقیه. اون یکی هم میره میشه کراکی ودر نهایت دزدی وزندان وکارتون خوابی و.... حالا اینجا کی مقسره، اجتماع، خودشخص یا مسئولین . پرمسلمه که مقصر اصلی صددرصد خود شخصه، مهم نیست چه کسی هست یا بوده، مهم اینه که راهی کج انتخاب شده که پایانی تلخ داره .
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      34 2
      بی شک دولتی ها و شهرداری هم در برابر کارتن خواب ها مسئول هستن و باید پاسخگو باشند.
  • احمد اباذری IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    32 25
    زائری با این حرفها می خواد خودشو مطرح کنه هرازچندگاهی با دست گذاشتن رو معضلات اجتماعی میخواد عرض اندام کنه
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    17 32
    مثل شما که اولویتتون اینه که ببینبن خایینین و اونطرفیا چی میگن تا آه و واویلاتون به آسمون بره کلا مردم هیچ ارزشی واسه شما ندارن ....
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    21 21
    کسی نیست که به جناب فرمانده محترم نیروی انتظامی بگوید حریم زن و مرد در اتوبوسهای شهری و سایر اماکن عمومی از جمله فروشگاه ها و سالن انتظار مطب ها و محل های تفرجگاهی و شهر بازی ها و ... از بین رفته و شما قصد ورود به مجتمع های مسکونی دارد؟
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    8 15
    تاج زاده یا ... مسئله این است
  • رضا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    38 2
    مشرق جان جامعه یک موجود زنده است و با خواستهای متعدد و متغیر و وظیفه حاکمان همواره توجه به خواستهای بحق و مشروع و تامین نیازهای جامعه و رعایت عدالت است
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      2 1
      مشرق کاملا به این امور واقف.!
  • رضا IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    29 15
    مردم نون ندارند بخورند روحانی توهم میزنه میگه سن امید به زندگی فلانه آقای روحانی شاید به خارجی ها این حرفها رو بتونی بقبولونی ولی مردم شاهد آمار بالای طلاق و بیکاری و گشنگی هستند .اون دختری که میگن فرزند شهید بوده چرته چقدر دروغ
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      6 21
      سعی نکن جامعه رو بدبخت نشون بدی رفیق، مگه ما پشت کوه زندگی می کنیم که میگی "مردم نون ندارند بخورند" !! بله قدری سخت می گذره که به امید خدا مطمئن هستم به زودی حل خواهد شد.. شماها دقیقا زمانی که حس خوب به مردم دمیده میشه، سعی در سیاه نمایی از جامعه دارین، دست بردارین از این کاراتون، این حناها رنگی نداره.!!!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    12 21
    براشما متاسفم که اراجیف این مرتیکه انگل رو چاپ می کنید
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      12 2
      ادب, ادب, ادب. البته ادب ناشی از تربیت خانوادگی هست................ اگر کسی نداشته باشه!!!
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    6 5
    همش دروغ
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    22 16
    تاجزاده .افساد طلبان ساکت قبل از اینکه خدا برای همیشه ساکتتون فرماید.!
  • ناشناس IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    22 15
    نگران نباشید اوضاع به همین منوال پیش بره همه مون سال آینده کارتن خواب هستیم
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      7 17
      یه آدم سست عنصری مثل تو شاید کارتن خواب بشه، اما همه رو با خودت ضعیف النفست مقایسه نکن.!!!!!!! چشم دیدن ایران بزرگ رو نداری، به سلامت، اینجا مرد لازم داره.
  • minax IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    28 3
    کالری؟سوئ تغذیه؟ چه ربطی دارند این دوتا بهم دیگه؟ یعنی هرکی هرچی بخوره فقط 2 هزار کالری داشته باشه یعنی سوئ تغذیه نداره؟ این دولت با وجود خانم ابتکار به فنا رفته دیگه هم کاریش نمیشود کرد
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    36 22
    جناب زائری پس دولت خرفتتان چه غلطی می کند؟
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    5 1
    شما نقشتان(مثبت یا منفی) را خوب بازی میکنید ولی مردم نتیجه ای از عملکرد شما نمی بینند. شاید قرار نیست ببینند
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    16 14
    خودتان زائری را روی صفحه تلویزیون آوردید و بزرگش کردید این هم عاقبتش
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      5 0
      از ماست که بر ماست
  • شهروند IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    30 14
    متاسفانه آنچه بیان شده حقیقت محضاست تاکی باید سر را زیر برف کرد.نظام دچار توهم شده است وانکار موریانهای داخلی باعث پوسیدگی نظام ناراضیتی مردم .حقیقت را از ملت باید پرسید نه فلان آقا بیان کنندها خود منابع فاسدند
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      11 13
      تودچار توهمی نه نظام‌...!
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      11 28
      مردم که دارن تو انتخابات ها شرکت می کنن. قوانین کشور رو هم که دارن رعایت میکنن. و این یعنی اینکه بالنسبه راضی هستن. کسی که متوهمه شمایی برادر
  • حمیدا IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    17 13
    از یک فتنه گر انتظاری بیشتر از فتنه سازی نباید داشت؛ خدا ریشه همه منافقین و فتنه گران رو از این سرزمین بکنه انشاالله.
  • محمد حسن IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    36 6
    وضع جامعه در حد کارتن خوابی نیست ولی واقعاً ما وضعمون بده مخصوصاً کارمندان قراردادی والله به زور خوراک خانواده رو تأمین می کنیم من الان تو 10 سال گذشته 2 تا لباس نو نتونستم بخرم برای خودم واقعا روحیه خرابه
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      10 24
      حالا می خوای کامنتت رو که گذاشتی برو بیرون یه هوایی بخور! هوای آلبانی چندانم بد نیست.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      7 13
      10:02 همین الان خونواده سراغ دارم با ماهی یک و خورده ای خرج 4 نفر رو میده، اونم با کارگری، تازه هر روز هم کار نداره.. دوتا خونه پایین تر ما زندگی میکنه، آخه چرا سعی داری موج منفی بدی به مردم..!!! اینقد سیاه نمایی نکن. !
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      5 3
      ۱۰:۳حرف خوبی زدی انشاالله که خدا شر دشمنان انقلاب و نظام خصوصا منافقین را بخودشان برگرداند ‌.!
  • ناشناس IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    34 3
    ای مسولین به داد این مردم مظلوم برسید بیشتر مردم دچار آسیب روانی و سوتغذیه شدند به فکر روز آخرت باشید ثروت اندوزی تا کجا چرا شما سیر نمی شوید
  • محمدچهره پرداز IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    17 12
    سلام بنده فرزند شهیدم الان ازسال ۹۲ پاداش آخر خدمت زده اند هنوز خبری از پرداخت پاداش آخر خدمت پدرم نیست بعد هم ما اصلا الان دیگر بنیادشهید نمی رویم چون دیگر بنیاد شهید ارزشی قائل نیست و چنان باخانواده ها برخورد میکنند آدم پشیمان می شود
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      24 2
      افرین من به عنوان همسر شهید درد شما رو دارم
  • یزدی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    31 1
    اکثر مردم جواب سلام ماروحانی رانمی دهند قطار هزارنفره صبح پنجاه نفر پیرمرد نماز میاند هم کوپه ای ها اصلا نماز نمی خوانند کارمن هرماه مسافرت به جنوب است شبهات دیتی اعتقادات سنتی رابه استهزا گرفته...همان اعتقاداتی که سرمایه انقلاب مان بود بخداراهکارهای ارزان برای تولیدواشتعال هست ولی قوانین اداری...
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      6 10
      حاج آقا یزدی به فضل الهی همه چیز درست میشود.الله معنا.
    • علیرضاازبندرعباس IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
      0 3
      من نمیدونم حرف شما را قبول کنم یا سیل عزاداران مومن اربعین رو لطفا اینقدر سیاه نمایی نکن برادر
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    9 2
    آقای احمدی نژاد یه چیزی رو پایگذاری کرد که برخلاف کارهای ناشیانه ایشان خوب بود. آن هم این بود که بگم بگم کرد و مردم یه کم هوشیار شدند و به وقایع دور و اطرافشان یه نگاهی انداختند. مخلص کلام: اختلاس، جرم، فقر و ناامنی رو مردم دارن به چشم خودشون میبینند و سایه جنگ روی سر مردم سنگینی می کنه و استرس و بیکاری روز به روز بیشتر میشه. تو این میون خبرهای بد رو هر روز صدا وسیما پر رنگ تر میکنه و متاسفانه چاشنی دروغ و تملق به اون اضافه میکنه که اوضاع رو وخیم تر میکنه و حاشیه های خبری در مورد جنگهای کشورهای اطراف ایران و ... وضعیت و حال مردم خوب نیست حکومت نیاز روحی مردم رو که امنیت و صداقت در امور مملکت هست رو گوشه رینگ تکه تکه کرده.
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      2 2
      اینا رو تو خواب دیدی عمو جون..؟ تف به ذات اصلاح طلبیت..
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    4 8
    اقای زایری با ایجور طبل وارونه زدن معروف نمی شی.در ضمن اگر یک ذره وجدان انسانی داشتی پیگیر سرنوشت این دختر خانوم می شدی وبرای رضای خدا نجاتش می دادی. اسلام همیشه از روحانی نما ها ضربه خورده
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    12 4
    به مشرق عزیز توصیه می شود پس به صرف فرزند شهید بودن هم نباید از احساساتشان در تبلیغات سیاسی حاکمیتی استفاده شود.
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      2 1
      به خودت توصیه کن مشرق خودش همه مصالح را میداند.!
  • ایرانی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    4 1
    جناب زائری بیش از این عرض خود نبرید و مردم را به زحمت نیندازید چون افکارعمومی چهل سال است که با سازوکارهای نظام آشناست و با کمی تحقیق میتواند بفهمد که فرزندان شهدا که مایه مباهات و عزت جامعه اسلامی و ایرانی ما هستند تحت پوشش حمایتی بنیاد شهید و امورایثارگران بوده و تا حدودی نیازهای اقتصادی ایشان برطرف می گردند ، حتی پس از فوت و یا متارکه با همسر مجددا" تحت پوشش قرار گرفته و حقوق دریافت میدارند و لازم نیست کارتن خواب شده یا تن به هرکاری بدهند !!!! حیف .....
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    3 8
    آقای زائری بصیرت یعنی اینکه بفهمی یک حرف را کی و کجا و به چه کسی بزنی.و یا اصلا بگی یا نگی .شما معمولا می گردی و حرفهایی پیدا می کنی و میگی که آدم های مریض از اون بیشتر استفاده می کنن تا اینکه به درد کشور و مردم بخوره.این همه اتفاق خوب تو کشور میفته خیلیا نسبت به اونا لالن و لام تا کام حرفی نمی زنن اما همین که یه جایی مشکلی پیش میاد که هیچ کس هم راضی به اون نیست،چنان رسانه ایش میکنن که انگار کشور داره نابود میشه!حافظ علیه الرحمه میگه: کمال سر محبت ببین نه نقص،گناه / که هرکه بی هنر افتد نظر به عیب کند.شاعر دیگری میگه :همچون مگسان گرد پلیدی منشین/ زنبور عسل باش انیس گل باش.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    13 2
    فرزند شهیدی میشناسم مولتی میلیاردر است. نماز نمیخواند، روزه نمی‌گیرد و ... و تا کنون بر سر مزار پدرش نرفته است. این به اون در آقای زائری
  • SE ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    6 2
    باز قارچزاده کپک تراوش کرد
    • BE ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
      0 0
      کپک زده بنده خدا
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    1 0
    ممنونم از مشرقی ها با نقد هوشندانه بر خبر دوم اما می شد شفافتر هم نوشت
  • ناشناس IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    4 1
    تو مرزها شهید های زیادی دادیم در جنگ با پ ک ک اما الان از تروریست های پ ک ک حمایت می کنند خیانت دولت و بعضی از مردم به شهید ها با حمایت کردن از تروریست های پ ک ک
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    0 0
    یک دختر شهید یا دختر یک شهید .... تیترتان را درست کنید
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
    1 0
    چرا هروقت یه امیدی برای بهبود این وضع اسفناک جامعه ایجاد میشه این آقا کاملا غیرمستدل عوامفریبانه و مخالف اسلام اظهارفضل میکنه چرا دادستانی و دادگاه ویژه روحانیت باهاش برخورد نمیکنن؟
  • DE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
    1 0
    تاجزاده از وقوع تنش و درگیری خیابانی می‌گوید// اجی مجی لا ترجی برو کنار پسر حجی اوضاع خیلی خطرناک داره .من دود میبینم آش میبینم منظور آتش میبینم خیابانها را شلوغ میبینم سطول ( جمع سطل) آشغال را وارونه و روشن میبینم قمر درعقرب میشود و سرطان داخل جدی , جدی میگم . اجی مجی لا ترجی اگه میخواهی اینها را نبینم شروط انتخابات اصلاح طلبچی ها را قبول کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس