کد خبر 1001585
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
راب مک ایر

سفیر انگلیس در تهران که در مذاکرات روز دوشنبه هیئت‌های انگلیس، ایران و چین حضور داشته است گفت: همکاری‌های غیرنظامی هسته‌ای یکی از مهم‌ترین منفعت‌های برجام برای ایران است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

راب مک‌ایر در صفحه توئیتر، همچنین از حضور پروفسور رابین گرایمز به همراه هیئتی از بریتانیا و هیئتی از چین برای گفت‌وگوهای فنی در مورد پروژه مدرن‌سازی راکتور اراک استقبال کرد. ادعای «منفعت‌های برجام برای ایران» از سوی سفیر انگلیس در حالی است که اولاً انگلیسی‌ها هنگام دایر بودن برجام نیز به تصریح آقای ظریف در مقابل همکاری‌های بانکی کارشکنی کردند.

بیشتر بخوانید:

سفر هیئت انگلیسی برای مدرن سازی رآکتور اراک


ثانیاً همه همکاری آمریکا و انگلیس با ایران برای بازطراحی راکتور اراک، به سال ۹۴ برمی‌گردد که در قلب راکتور بتون ریخته شد و طرف مقابل تعهد رسمی را در این زمینه پذیرفت.


اما ۴ سال پس از آن تعهد، همچنان انگلیسی‌ها مانند همه تعهدات برجامی دیگر، فقط سرگرم وقت‌کشی و فریبکاری هستند. این عهدشکنی به حدی واضح است که سخنگوی سازمان انرژی اتمی ۳ ماه قبل تصریح کرد اگر روند بازطراحی راکتور اراک همچنان کند پیش برود، به سراغ راکتور قدیمی می‌رویم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    1 0
    طرح ریزی راکتور اراک برای کاهش تولید پلوتونیوم در عوض چی بود عمل امریکا به برجام حالا چرا ایران می خواهد بازمهندسی کند چرا راکتور را به حالت اول یعنی تولید بیشترین مقدار پلوتونیوم بر نمی گرداند مگر در میان مسئولین ما نفوذی وجود دارد
  • علی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    1 0
    اگر از روبای پیر انتظاری غیر این دار ید زهی خیال باطل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس