کد خبر 1001059
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
مارادونا

حضور مارادونا اسطوره آرژانتینی روی نیمکت باشگاه خیمناسیا تنها به مسائل فنی محدود نبوده و صرف بازگشت او به کشورش و حضور در یک باشگاه آرژانتینی به انقلابی در لیگ این کشور دامن زده.

به گزارش مشرق، از زمانی که دیگو مارادونا، اسطوره بی‌بدیل فوتبال آرژانتین به عنوان سرمربی باشگاه خیمناسیا در این کشور منصوب شد لیگ آرژانتین حال و هوایی دیگر پیدا کرده است. در این کشور کسی نیست که شک داشته باشد حضور مارادونا در لیگ این کشور فارغ از تاثیر فنی او بر خیمناسیا تاثیر خارق‌العاده‌ای بر فضا و حال و هوای لیگ این کشور داشته. اما مارادونا در خیمناسیا هم علاوه بر تغییرات فنی، انقلابی واقعی در این باشگاه بوجود آورده.

بیشتر بخوانید:

نخستین پیروزی مارادونا با تیم جدید

باشگاه خیمناسیا که یکی از باشگاه‌های گمنام آرژانتینی به شمار می‌رفت از زمان روی کار آمدن مارادونا هر روز شاهد صف‌های طویل افرادی است که در راهروی دفتر باشگاه یا در پیاده‌روی خیابان محل دفتر باشگاه صف کشیده‌اند تا شاید موفق شوند دیگو را از نزدیک ببینند. از این گذشته هر روز رسانه‌هایی از گوشه و کنار دنیا نامه‌ها و درخواستهای مصاحبه با دیگو را به دفتر خیمناسیا ارسال می‌کنند و سر واحد روابط عمومی باشگاه این روزها واقعا شلوغ است.

اسم باشگاه خیمناسیا حالا در سراسر دنیا یک اسم شناخته‌شده است و این بدون تردید به افزایش اهمیت رسانه‌ای این باشگاه و شهر و رویهم‌رفته لیگ آرژانتین و فوتبال این کشور منجر شده است.

با اینکه با گذشت حدود یک ماه از ورود مارادونا به خیمناسیا حالا دیگر تب ورود دیگو به این باشگاه کم کم فروکش کرده و تاثیر اولیه کمی کاهش یافته ولی تاثیرگذاری عمیق دیگو بر باشگاه تازه آغاز شده است. روزهایی که هر روز 300 نفر کنار دفتر باشگاه صف می‌کشیدند تا دیگو را تماشا کنند کمتر سپری می‌شود ولی انقلاب واقعی دیگو در خیمناسیا حالا پرقدرت‌تر و عمیق‌تر به راه خود ادامه می‌دهد.

با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی می‌توان دیدی از تاثیر مارادونا بر این باشگاه و انقلاب او در خیمناسیا بدست آورد. تعداد دنبال کننده‌های باشگاه در فیسبوک از 189 هزار نفر به 203 هزار نفر رسیده و رشدی 8درصدی را تجربه کرده. تعداد دنبال کننده‌های خیمناسیا در تویتیر هم از 318هزار به 333هزار رسیده و 5 درصد رشد داشته. اما در اینستاگرام این رشد فوق‌العاده بوده و صفحه اینستاگرام باشگاه از زمان روی کار آمدن دیگو با رشدی 30 درصدی مواجه بوده است.

این روزها هر ویدیوی رسمی‌ای که حساب باشگاه در یوتیوب منتشر می‌کند چیزی در حدود 2.5 میلیون بازدیدکننده دارد. در ماه سپتامبر تعداد کسانی که در توییتر با باشگاه خیمناسیا تعامل داشتند آنقدر زیاد بود که این باشگاه پیش از این گمنام، بعد از ریورپلاته و بوکا جونیورز سومین باشگاهی شد که هواداران در توییتر با آن تعامل کرده بودند.

خیمناسیا از نظر مالی هم شروع به سود بردن از حضور مارادونای بزرگ کرده. در ماه سپتامبر این باشگاه اعلام کرد که در یک دوره کوتاه فروش پیراهن‌هایش با شماره 10 و نام دیگو مارادونا بر پشت آنها چهار برابر شده است. این بدون شک علاوه بر باشگاه برای اسپانسر پیراهن‌های خیمناسیا هم خبر بسیار شیرینی است.

حالا که در این مدت کوتاه حضور دیگو در کشورش و به دست گرفتن سکان هدایت باشگاه خیمناسیا، تب مارادونا در این کشور تا این حد بالا گرفته، تاثیرات و پیامدهای حضور او در این تیم در بلندمدت چه خواهد بود؟

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    5 1
    طرف اسطوره بد اموزیه
  • Amir IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    5 3
    دنیا مارادونا تکرار نشدنی
  • فرهاد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    2 0
    بااختلاف بهترین تاریخ.1مارادونا2مسی3پله4رونالدینهو5زیدان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس