شمال سوریه (1).jpg

همزمان با تجاوز نظامی ارتش ترکیه به شمال سوریه و اشغال بیش از ۳۰ روستا و شهرک، تحرکات مشکوک برای آزادی تروریست‌های داعش از زندان های شبه نظامیان کُرد در جریان است.

سرویس جهان مشرق- پنج روز از تجاوز نظامی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی به شمال سوریه تحت عنوان عملیات «چشمه صلح» برای اشغال مناطق در تصرف شبه نظامیان کُرد (نیروهای دموکراتیک سوریه) گذشت.

در حالی که آمریکایی ها به شبه نظامیان کُرد خیانت و آنان را در میدان نبرد تنها گذاشتند، سخنگوی شبه نظامیان موسوم به YPG از واشنگتن خواست یک منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند تا نیروهای کُرد بتوانند در مقابل حملات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی مقاومت کنند.

از سویی دیگر، نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها در روز پنجم تجاوز نظامی به شمال سوریه، توان خود را بر پیشروی در حومه شهر «راس العین» متمرکز کردند و در این محور پیشروی های قابل توجهی را به دست آوردند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی شمال سوریه به شرح ذیل است:

- عناصر گروهک های تروریستی در حومه غربی و جنوب غربی شهر راس العین توانستند روستاهای «ناصریه، عین الحصان، اصفر نجر، تل حلف، الدویره و قطینه» را از تصرف شبه نظامیان کُرد خارج و به اشغال دربیاورند.

- عناصر تروریستی روز گذشته در محور شرقی شهر راس العین نیز توانستند شهرک صنعتی را اشغال کنند و وارد محله های شرقی شهر شوند و بعد از درگیری های گسترده موفق شدند این شهر راهبردی را نیز به اشغال خود دربیاوردند.

-  اما شبه نظامیان کُرد از صبح امروز عملیات معکوسی را با هدف سیطره مجدد بر شهر راهبردی راس العین انجام دادند و بعد از درگیری های گسترده و کشته و زخمی کردن ده ها تن از تروریست ها و نظامیان ترکیه، موفق شدند بار دیگر بر آن مسلط شوند.

-  از سوی دیگر نظامیان ترکیه و تروریست ها در ادامه عملیات خود در محور راس العین موفق شدند شهرک های «مبروکه و تل الجنب» را به اشغال خود دربیاوردند.

- از محور «تل ابیض» خبر می رسد، نظامیان ترکیه و تروریست ها در ادامه عملیات خود در محورجنوب شرقی شهر موفق شده اند روستای راهبردی «سلوک» را به اشغال خود دربیاوردند.

- به گفته برخی منابع، درگیری شدیدی بین نظامیان ترکیه و تروریست ها با شبه نظامیان کُرد در تل ابیض در جریان است و تا کنون بخش وسیعی از شهر به اشغال نظامیان ترکیه و تروریست ها درآمده است.

- عناصر گروهک تروریستی با پشتیبانی ارتش ترکیه عملیاتی را برای رسیدن به بزرگراه « M۴» در حدفاصل شهرهای تل ابیض و راس العین انجام دادند و توانستند روستاهای «الغجیر، نصف تل، الزیدی، ام جرن و...» را به تصرف دربیاورند و خود را به ۵ کیلومتری این بزرگراه برسانند.

- بزرگراه « M۴» شهر قامشلی در شمال استان حسکه را به شهر حلب متصل می کند و از مناطق مهمی از جمله «تل تمر، عین عیسی، صرین، منبج، العریمه و الباب» می گذرد.

- به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها پس از اشغال مناطق اقدام به غارت اموال عمومی و چپاول دارایی های مردم می کنند.

همزمان با پیشروی نیروهای اشغالگر ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی در شمال سوریه، تحرکات عناصر مخفی داعش نیز به شکل چشمگیر و مشکوکی افزایش یافته و عناصر تروریستی چندین حمله را علیه شبه نظامیان کُرد انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، فعالیت هسته های خاموش داعش بیشتر در محورهای مرکزی استان حسکه سرعت گرفته و تروریست ها یک خودروی بمب گذاری شده را در حومه زندان مرکزی در محله «غویران» در جنوب شهر حسکه منفجر کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده، درگیری های گسترده ای در حومه زندان اتفاق افتاد؛ هزاران تن از عناصر تروریستی داعش در این زندان محبوس هستند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، عناصر مخفی داعش با پشتیبانی های خاص و حملات متعدد درصدد هستند همرزمان زندانی شده خود را در مناطق مختلف نجات دهند؛ حداقل ۱۰ هزار تروریست داعشی در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد زندانی هستند.

برخی خبرها حاکیست، ارتش ترکیه در اقدامی قابل تامل به نزدیکی زندان هایی که عناصر داعش در بند هستند حمله توپخانه ای می کند و همین مسئله راه را برای فرار شماری از تروریست ها باز کرده است.

از سویی دیگر، فرماندهان شبه نظامیان کُرد پیشتر تهدید کرده بودند با حملات ارتش ترکیه مجبور خواهند شد نیروهایی را که از زندان های تروریست های داعش محافظت می کنند را به میدان نبرد اعزام کنند و جایگزینی برای آنان وجود ندارد.

در حال حاضر، شمار دیگری از عناصر تروریستی داعش پا به پای نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها با شبه نظامیان کُرد در نبرد هستند؛ این تروریست ها در حالی مدعی هستند از گروهک تروریستی داعش جدا شده اند و به سایر گروهک های تروریستی تحت فرمان آنکارا پیوستند که شواهد میدانی گویای مسئله دیگری است.

عناصر تروریستی جدا شده از گروهک داعش که همراه با عناصر گروهک تروریستی «میماتی باش» علیه شبه نظامیان کُرد وارد جنگ شده اند فیلمی را منتشر کرده اند و شعار «باقیه باقیه» را سر می دهند (به معنای باقی می مانیم) که شعار گروهک تروریستی داعش است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، از شروع تجاوز نظامی (چهارشنبه هفدهم مهرماه) تاکنون بیش از ۳۰ روستا و شهرک از تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد خارج و به اشغال نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی درآمده اند.

به گزارش مشرق، مناطقی که در ۵ روز گذشته به اشغال درآمده اند در حومه شهرهای تل ابیض (شمال استان رقه) و راس العین (شمال غرب استان حسکه) واقع شده اند که مساحتی در حدود ۵۰۰ کیلومتر مربع را شامل می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    پس الان ارنش ترکیه شده تروریست و پزاکیهای ملعون شدند آدم خوبه ؟ الحق که شکست حقتونه
    • مصطفی IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      26 68
      چه ربطی به پژاک داره. کردهای سوریه شجاعانه در مقابل تروریستهای داعش که مورد حمایت کامل ترکیه هستند ،جنگیدندو کمرشونو شکوندن. الانم ترکیه نقاب از صورتش افتاده و با این حمله، هویت داعشیش بر دنیا ثابت شد. انشالا کردستان میشه گورستان اردوغان و مزدوران ترک
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      13 25
      چه ربطی داره این چه طرز مقایسه است پژواک تروریست ارتشترکیه هم اشغال گر هر چیزی جای خودش.
    • احمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      5 10
      پژاک ؟!!!
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      21 7
      حتی داعش از مغول بهتر است!
  • محمد IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    38 6
    منتظریم خدای متعال همونطور که از زبان قدسی مولایمان على (ع) قول داده، پرچم رو دست آنکه باید بدهد. انشاالله
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    98 38
    تمامی مناطق زرد رنگ تو نقشه باید به رنگ آبی دربیان
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      5 22
      شر و ور نگو بابا
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      22 8
      از آرزوهای رجب نیم وجب! رنگ اولان باتور بسیار آبی هست می تونید تشریف ببرید!
    • آریایی NL ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      5 0
      رنگ هندوستان و پاکستانم زرده میتونید برگردید همونجا تروریستای پژاک و کومله از اونجا اومدن سرزمین اجدادیشون
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    80 45
    آخ آخ آخ مشرق بد سوختی خخخخخ زنده باید سربازان دلاور تورکیه
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      12 15
      خخخخخ واقعا احمقی..
  • هوشیار CO ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    37 68
    مشرق سپاسگذارم که حقیقت را میگویی ، ترکیه همراه با تروریستهای تکفیری به خاک سوریه تجاوز کرده اند و اگر ترکیه قدرت پیدا کند بویژه برای شیعیان و مسیحی ها خیلی بد خواهد شد.
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
      15 6
      ترکیه قدرت پیدا کنه؟ مگه الان قدرت نداره؟
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    ماباید جنایات های پ.ک.ک...پژاک درسال اخیر ..ودردوران جنگ جنایات های کومله ودمکرات در اذربایجان غربی نبابد از یاد ببریم .. سربربدن های پاسداران در اشنویه ومهاباد ومناطق مزری اذربایجان غربی درزمان جنگ یادتون رفته ؟اوایل سال چندین شهید مبازره پژاک داشتیم ....امیدوارم ارتش نابودشون کند انشاا .
    • یاسر کردستان GB ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      23 43
      احتمالا از ارومیه هستی و با کردها آشنائی داری/ جنایت کومله در یه مقطع خاصی چه ربطی به کوردهای سوریه داره که بین تو و اونا دوتاکشور فاصله هست؟ ایا چون بغض کوردها رو در گلو داری باید از ترکیه حمایت داشته باشی؟
  • توركيه بزرگ FR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    29 76
    ارتش توركيه عيران را نيز فتح خواهد كرد ، رجب مرد عمله .
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
      9 9
      هههههههههههههههههههههههههههههه خدایا من دیگه حرفی ندارم زنده باد ایران
    • مصطفی IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      13 23
      خاک بر سرتون و ننگ بر شما که اردوغان عوضی رو قهرمان جلوه میدین و کردهای غیورو تروریسم . مرگ بر اردوغان و ترکان عثمانی
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      15 17
      تورکیه دیگه کجاست.؟!! رجب کیه.!!! خخخخخ
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      7 10
      غلط کردی
    • ناشناس DE ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      10 14
      ترکیه ای ها با خوی وحشیگری که به همه حمله میکنن مث...ها ثابت کردن همون خوی بربریت و تاتاریشونو دارن و باید از این منطقه پاکسازی بشن
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      23 5
      رجب نیم وجب مرد عمل و اهل عمل! اونم چه جورش، سنتی و صنعتی و تفننی و حرفه ای! مدل چنگیزی!
    • . IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      14 5
      آره بدبخت، عردوغان عملیه
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    15 4
    راه حل امن شدن مرزهای ترک های دنیا کوچاندن ترک های سایر نقاط جهان به مرزهای کشورهای ترک زبان کم جمعیت است مانند قزاقستان که همیشه تحت تهدید روسها بوده
  • .. IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    24 18
    آذری ها یجوری از طورچیه حمایت میکنند انگار جنگ باباشونه برادران ارجمند اونا اصلا شمارو ترک حساب نمیکنند فقط به عنوان ی ابزار فشار روی ایران روتون حساب باز کردن زیاد خودتونو به آب و آتش برای قاتلین پدرتان که همان عثمانی ها بودند نزنید
    • از اردبیل GB ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      5 8
      ما رفتیم ترکیه از قبل فکر میکردم ما تورکی صحبت میکنیم اینا با ما خوبن. اصلا ما رو قبول ندارند. خیلی -نژاد پرست اند. دیگه منم هرچی دهم درومد به فارسی بهشون گفتم. گرچه بعضی هاشون فارسی بلدند.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    14 4
    جالب تروریست های پ ک ک شدن شبه نظامی الله اکبر ،همه چیز رو با عینک نژاد نبینید وقت آن رسیده آذربایجان غربی هم از وجود تروریست های پژاکی پاکسازی بشه سناریو کردها در عراق ترکیه سوریه ایران تکراری اس
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    6 12
    این توطئه وحوش ترکیه / داعش.علیه مردم مظلوم کرد محکوم است
  • بهزاد اردبیلی NL ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    15 18
    مرگ بر ترکیه احمق و سگان و نوکران احمقش
    • . IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      5 6
      یاشاسین
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    3 9
    دجال
  • مهدی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    17 10
    منتظر عزرائیل باشین ترورییت هاکه خدا میداند دستتان چقدر به خون جوانان ایران در مرزهای غربی آعشته است . زنده باد ارتش قهرمان و دلاور تورکیه
  • سعید DE ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    4 9
    بابا رجب اومده بچه هاشو آزاد کنه....
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    5 15
    بدونید اگر مقصر ارتش ترکیه باشد که هست و کسی ولو هزار کیلو متر اونورتر طرف ظالم را بگیرد حتی هیچ کاری نکند، خدا اون رو در قطره قطره خون بی گناهانی که اون ظالم می ریزه شریک میکنه بصیرت بصیرت بصیرت .......
  • ملکشاه GB ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    6 24
    شما که طرف ارتش ترکیه میگیرید اگه یه کم غیرت تو وجودتون بود این کار رو نمیکردید فکر میکنم نمیدونید اجداد همین ارتش مردم تبریز رو در زمان شاه عباس قتل عام کردند
  • رضا IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    11 23
    به امید خدا سربازان مزدور و تروریست ترکیه و تروریستهای حامی دولت کثیف ترکیه به دست مبارزان ، دلاورمردان و شیرزنان کورد بهلاکت خواهند رسید و از کشتار مردم بی دفاع کورد جلوگیری میکنند و دست متجاوزان را قطع خواهند کرد.اردوغان فاشیست پرور و داعش پرور بداند هیچ چیز نمی تواند آزادی و اراده کوردها را درهم بشکند . زنده باد انسانیت با تشکر از مشرق نیوز
  • علی US ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    14 13
    به امید پیروزی عثمانی و برگشت خلافت اسلامی
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      1 7
      ابوبکر البغدادی چند سال پیش خلافت اسلامی را تأسیس و خودش را خلیفه ابوبکر نامید. که توسط واحدهای ارتش عراق و الحشد الشعبی به تاریخ پیوست
  • محمد جوادی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    23 13
    این باور دروغ نژاد آریایی کردهاست که باعث شده شما شوونیست های فارس از کردهای ... چشم و گوش بسته حمایت کنید . همین کردها دستشان به شما و ما برسد گوش تا گوش سرمان را می برند به یاد ندارید
  • ناشناس IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    7 13
    ارتش آزاد کدوم آزادی رو میگین یه مشت تروریست خائن وطن فروش وحشی شدن ارتش آزاد
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    10 9
    ارتش سوریه وارد منبج و سایر شهرهای شمال حلب شده است. مثل این که واحدهای دفاع از ملت اداره خودگردان شمال و شرق سوریه، قبول کرده اند که جزیی از واحدهای پشتیبان ارتش عربی سوریه شوند. همچنین واحدهای دفاع از ملت تمامی موانع مستقر در شمال سوریه را از پیش روی ارتش عربی سوریه و نیروهای متحد و پشتیبان آن برداشته اند. این تغییر دیدگاه مسئولان اداره خودگردان شمال و شرق سوریه را باید به فال نیک گرفت.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    13 5
    اشغالگر شما نویسنده این مقاله پوچ هستی. ای مشرق نیوز طرفدار تروریست های تجزیه طلب پ ک ک .
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    4 14
    ترکیه همان بنی امیه و اردوغان همان سفیانی است
  • ترک اوغلو IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    10 0
    ما شاهد این بودیم بعد از شکست داعش چهار میلیون جمعیت از شهرهای سوریه به ترکیه گریختند که عمدتا عرب بودن حتی بعد از شکست داعش چرا نتواستند به شهرهای خود بازگردند ypg با تصویه نژادی و کشتار اعراب سعی در پاکسازس نژادی دارد و درصدد اجرای طرح امریکاییی اسراییلی کردستان بزرگ و خاورمیانه جدیدهست به همین دلیل اسراییل و امریکا از کردها حمایت میکنند.با امید پیروزی بر ارتش پر افتخار ترکیه
    • IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      0 2
      اگر راست میگی و طرح آمریکایی بود چرا آمریکا به حرامیان ترک چراغ سبز اشغال شهرهای کردستان سوریه را داد 8347
  • عمر CA ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    2 0
    همیشه الله رب العزت اسلام ومجاهدان واقعی در راه الله راپیروز میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس