کد خبر 1000868
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
نظامیان آمریکا

هدف اعلامی این اقدامات مقابله با ایران خوانده‌شده و درحالی‌که مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دلیل استقرار نیرو را دفاعی و باهدف افزایش بازدارندگی در خلیج‌فارس می‌داند.

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: اعزام دو هزار نیروی جدید به عربستان به همراه استقرار دو سامانه موشک زمین به هوای پاتریوت و نیز سامانه دفاعی تاد و دو اسکادران هواپیمای جت جنگنده، سومین دور از فروش تسلیحات و اعزام نیرو به عربستان از تابستان امسال (جولای) تاکنون است که متعاقب حملات به آرامکو تشدید شده است.


هدف اعلامی این اقدامات مقابله با ایران خوانده‌شده و درحالی‌که مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دلیل استقرار نیرو را دفاعی و باهدف افزایش بازدارندگی در خلیج‌فارس می‌داند؛ وزیر دفاع، این اقدام را هشداری به ایران جهت عدم اقدام علیه منافع آمریکا و دولت‌های دیگر خوانده و لحنی تندتر و تهدیدآمیز داشت.


 درحالی‌که هر دو حزب مخالف فروش تسلیحات به سعودی هستند؛ دولت ترامپ سعی دارد ناکارآمدی سامانه‌های این کشور در دفاع از عربستان را با افزایش ظاهری تعداد سربازان و استقرار بیشتر سامانه‌ها جبران کند.


مخالفان این اقدام ترامپ، با طرح مسئله تناقض خروج از سوریه و ورود به عربستان معتقدند این اقدام صرفاً باهدف جذب دلارهای عربستان انجام‌شده و آمریکا اراده کافی در حمایت از متحدان خود- نظیر کردهای سوریه- را ندارد. درواقع اولویت «اول آمریکا» ی ترامپ و منطق اقتصادی فروش سلاح باعث این تحریکات نظامی است. اعزام این تعداد نیرو قرار نیست واقعیت میدانی را در منطقه تغییر دهد و صرفاً باهدف دلجویی از عربستان انجام می‌شود. واقعیت ماجرا همان است که آمریکا در سوریه انجام داد و قرار نیست واشینگتن هزینه نامعقولی در عمل، در دفاع از متحدان خود نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس