مظلوم عبدی

فرمانده شبه نظامیان کُرد گفت که در صورت ضرورت با مسکو و دمشق مذاکره خواهد شد و این نیروها در حال برنامه ریزی برای یک سال جنگ با ترکیه هستند.

به گزارش مشرق، «مظلوم عبدی» فرمانده شبه نظامیان کُرد گفت که آنها در حال برنامه ریزی برای جنگی به مدت یک سال با نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح در شمال سوریه هستند.

بیشتر بخوانید:

چرا صهیونیست‌ها از کُردهای سوریه حمایت می‌کنند؟

چرا ترامپ، کردها را رها کرد؟

عبدی که در جریان یک نشست مطالعاتی درباره مطالعات شرق دور در واشنگتن، از طریق اینترنت صحبت می‌کرد گفت: «نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) برای محافظت از ملت خود در صورت ضرورت با دمشق و مسکو مذاکره خواهند کرد.»

وی اضافه کرد: «"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا به دنبال ایجاد سازش میان ما و ترک‌هاست و ما آماده مذاکره با ترکیه هستیم و شرط ما برای آن آتش بس است.»

فرمانده شبه نظامیان کُرد در ادامه سخنانش گفت: «نیروهای دموکراتیک سوریه در حال برنامه ریزی برای جنگی بیش از یک سال هستند و اگر آمریکا قادر به ایجاد راه حل مسالمت‌آمیز بین ما و ترکیه نباشد از واشنگتن خواهیم خواست تا مانع از آن شود که ترکیه از حریم هوایی استفاده کند؛ در این صورت ما قادر به دفاع از خود خواهیم بود.»

وی افزود که مجوز آمریکا به ترکیه برای استفاده از حریم هوایی بر اساس توافق محرمانه میان این دو کشور بوده است.

عبدی گفت: «ما از روابط با آمریکا پشیمان نبوده و از رد کردن پیشنهاد "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران پشیمان نیستیم اما ما خوار و خفیف شده‌ایم.»

مظلوم عبدی شب گذشته (جمعه)  نیز گفته بود که دیگر حفاظت از اسرای داعش اولویت این‌ نیروها نیست و اگر ترکیه عملیات علیه آن‌ها را متوقف نکند، نیروهای دموکراتیک سوریه عناصر مسلح داعش را رها خواهند کرد و به حفاظت از خانواده‌های خود خواهند پرداخت.

در این میان سازمان ملل متحد روز جمعه (دیروز) اعلام کرد حدود ۱۰۰ هزار نفر در شمال سوریه بعد از عملیات ترکیه در این منطقه آواره شده‌اند. در بیانیه سازمان ملل متحد گفته شده شمار افرادی که در حال اسکان در پناه‌گاه‌ها و مدارس هستند رو به افزایش است.

پیش از این برنامه جهانی غذا اعلام کرده بود عملیات ترکیه باعث شده ۷۰ هزار نفر از ساکنان شهرهای «رأس العین» (استان حسکه) و «تل ابیض» (استان رقه) آواره شوند.سازمان پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرده که تنها بیمارستان موجود در «تل ابیض»، با توجه به اینکه کارکنان آن مجبور به فرار شده‌اند روز جمعه بسته شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه  «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 6
  • دلواپس IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    24 16
    عجب نادانی است که پیشنهاد قاسم سلیمانی را رد کرده، جا دارد که بیشتر از این خوار و خفیف شود، عبرت نگرفتند که چند سال نوکری شیطان بزرگ برایشان سودی نداشت حالا به نادانی خود می نازد
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    17 8
    واقعا نفهمی ...!!!، وایستا تا آمریکا چاه های نفتی که گرفته رو بیخیال شه بیاد کمکتون ...!!!
  • رضا IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    13 5
    من که فکر می کنم این یارو مظلوم عبدی خودش عامل ترکیه و آمریکاست و می خواد طومار استقلال طلبهای کرد را بپیچه.هیچ ابلهی دوباره به آمریکا اعتماد نمی کنه جز اینکه خائن باشه.
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    7 18
    میخواد عثمانی رو احیا کنه ولی خیال خام ایران تو منطقه قدرت اول انشالله ظلم اردوغان دوام نداره و کردها موفق به دفاع از خاکشون میشن و سوریه دوباره پارچه میشه و مثه قبل ک مشکلی نداشتن به آرامش برمیگردن
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    19 22
    گور بابای تورکیه وحشی
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    14 17
    به امید خدا پدر اردوغان رو در بیارید
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    10 4
    کردیه
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    14 22
    شما عددی نیستین برابر ترکیه
    • محمد IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      8 3
      نمی دونستم ترکهای ترکیه اینقد خوب فارسی صحبت میکنن یا شاید ترک ایران هستید ؟
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      4 3
      تو ایران ترک نداریم، فقط آذری داریم
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    12 17
    ترکیه رعایت حال غیر نظامیان را نکند که دوساعت هم نمیتونین دوام بیارین یکسال پیش کش
    • وجدان IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
      12 3
      واقعا خوشم میاد که خیلی با وجدانی. کاش یه مقدار بویی از انسانیت می بردی ای کاش اجساد اون کودک ها و بچه های بیگناه رو میدیدی. امیدوارم که هیچ ظالمی پیروز نشه و هیچ مظلومی شکست نخوره. من یه تورکم اما به یاری خود کوردها اردوغان شکست می خوره و دیگه فکر تجاوز به سرش نمی زنه نه به سوریه نه به عراق و نه به ایران.
    • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      0 0
      من آذری هستم ملیتم آریایی زبانم ترک اذری ترک ترکیه موغل بربر هستند آذریا آریاییند موغل غارت گر حتا ترکیه سرزمین موغلها نیست میدونی ترکای ترکیه به آذریها چه میگویند مگین آذریها کولی هستند ما آذری اصل نصب ما آریایی هستیم کرد فارس بلوچ همه برادرند مرگ بر تجاوزگران مغول
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    11 14
    اوهو مگه تا چن وقت دیگه دوام میارید همه ش دارید عقب نشینی میکنید
    • مهرداد IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      11 1
      در عجب هستم از ترکهای ایران که اینقد آشکارا دارن ابراز خشنودی میکنن از حمله ترکیه به کوردهای سوریه و چرا ؟ اینکه چقدر دوام میارن رو تاریخ ثابت کرده که کوردها بدون دولت لرزه بر اندام دولتهای مدعی قدرت انداختن و اینکه جوجه رو آخر پاییز میشمرن ترکیه و ترکها گفتن کورد رو ریشه کن می کنیم آیا موفق به انجام اینکار شده اند که شما ابراز خشنودی میکنید ؟؟؟
  • GB ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    5 15
    ارتش ترکیه ملاحظاتی دارد باید با احتیاط عملیات انجام دهد تا از فشار جهانی بکاهد .. تروریست های پ.ک.ک..دربرابر ارتش ترکیه عددی نیستند ..ققط ترور انجام می هند
  • ترک IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    6 13
    هیچ احدی نمیتونه جلوی ارتش ترکیه دوام بیاره . زنده با ترکیه و ترکها
    • h US ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
      0 3
      ننگ بر مهاجمان و اشغالگران ترک که از مغولستان وارد سرزمین کردها در آسیای صغیر شده و با قتل عام ارامنه اکنون به قتل عام کردها روی آورده اند . اوجالان گفته بود هرجا کرد است آنجا ایران است . اما افسوس که عربها بر ایران حکومت می کنند و ایرانیان نمی توانند به برادران کرد خود کمک کنند .
  • h US ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    0 0
    مظلوم عبدی استباه می کند که به امریکاییها دل خوش کرده است . او باید بداند کردها ایرانی هستند که تحت یک سری از حماقتهای پادشاهان صفوی از مام وطن ایران بریدند و چند پاره شده و در حال نابودی و کشتار هستند . بهترین گزینه برای نجات کردها اتحاد با ایران است . عربها بدتر از ترکها جنایتکار و نسل کش هستند . مردم ایران کردها را چشم و چراغ خود می دانند و از آنها استقبال می کنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس