مهاجرت واژه‌ای آشنا برای جامعه‌ امروز ایران است و در حال حاضر درصد قابل توجهی از جمعیت کشور سودای مهاجرت دارند و از  مهم‌ترین دلایل مهاجرت می‌توان به شرایط بهترِ کار و زندگی و تحصیل در کشور مقصد اشاره کرد. انتخاب کشور مقصد یکی دیگر از چالش‌های مهاجرت به خارج از کشور است.

مهاجرت به کانادا

به دلایل بسیار زیاد، مهاجرت به کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت ایرانیان است. مهاجرت به کانادا اگرچه فرایندی خاص و متفاوت از مهاجرت به کشورهای دیگر دارد، اما به هر حال، رسیدن به اقامت دائم کانادا، در حال حاضر، یکی از قابل دسترس‌ترین گزینه‌های مهاجران ایرانی است. روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا ( توریستی و اقامت ) وجود دارد که در ادامه مطلب فقط به ویزای توریستی کانادا ( ویزای مالتیپل ) و رایج ترین روش‌ اخذ اقامت دائم کانادا ( برنامه اسکیل ورکر ) خواهیم پرداخت:

ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا در واقع یک ویزای توریستی است، با این تفاوت که طول مدت آن زیاد است و دارنده‌ی این ویزا می‌تواند از تمامی مرزها، وارد کشور کانادا شود، مدتی طولانی در آن‌جا بماند، شهر مورد نظر خود برای کار و زندگی در آن کشور را ارزیابی نماید، به صورت حضوری با کارفرماهای کانادایی صحبت کند، پیشنهاد شغلی بگیرد، یا شرایط راه‌اندازی کسب و کار مستقلی را در آن‌جا بسنجد؛ و نهایتاً فرایند مهاجرت خود را آغاز کند. طول مدت ویزای مولتی، ده سال است اما از آن‌جا که دارندگان پاسپورت ایرانی، هر پنج سال یک‌بار مجبورند پاسپورت خود را تمدید نمایند، عملاً ویزای مولتی کانادا برای دارندگان پاسپورت ایرانی، پنج سال بیش‌تر نخواهد بود.

برای دریافت ویزای مالتیپل کانادا به مدارکی نیاز خواهید داشت که معمولا برای دریافت هر نوع ویزای دیگری لازم است. این مدارک عبارت‌اند از:

1. اصل پاسپورت شخص‌ متقاضی

2. اصل‌ و ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی

3. دعوت‌نامه

4. عکس پرسنلی (مطابق با شرایط بیومتریک کانادا)

5. مدارک اثبات تمکن مالی (ترجمه‌ی رسمی به زبان انگلیسی)

6. اصل و ترجمه‌ی رسمی مدارک شغلی (گواهی اشتغال، سابقه‌ی بیمه،...)

7. گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

8. گواهی سلامت

پس از آماده کردن این مدراک، می‌توانید به یک موسسه مهاجرتی معتبر مراجعه کنید و مدارک‌تان را تحویل دهید و فرم درخواست ویزای مولتیِ کانادا را پر کنید (در ادامه و در بخش «وکیل مهاجرت» بیش‌تر در این‌باره توضیح خواهیم داد).

اما گرفتن ویزای مولتی و سفر با ویزای مولتی به کانادا، به معنای مهاجرت و اقامت دائم نیست. برای گرفتن اقامت دائم کانادا، باید از روش‌های دیگری استفاده کرد. رایج‌ترین روش برای گرفتن اقامت دائم کانادا، اقدام از طریق تخصص و مهارت‌های شغلی، یا همان اسکیل وورکر است. تجربه نشان داده است اکثر کسانی که از ایران به کانادا مهاجرت کرده‌اند، از همین طریق موفق به کسب اقامت دائم کانادا شده‌اند.

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص و مهارت های شغلی

برنامه اسکیل ورکر کانادا یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا است. عبارت اسکیل ورکر، در واقع تلفظ فارسی و رایج عبارت تخصصی Skilled Worker است و در اصطلاحات تخصصی مهاجرت به کانادا، اشاره به افرادی دارد که دارای یکی از تخصص‌ها و مشاغل مورد نیاز دولت کانادا هستند و نام شغل یا تخصص‌شان در فهرست مشاغل مورد نیاز اداره‌ی مهاجرت کانادا فهرست شده است. این فهرست، بسیار گسترده است و تقریباً تمام مشاغل و تخصص‌ها را در بر می‌گیرد، و به دلیل همین گستردگی است که شاهدیم هر فردی، تقریبا با هر تخصص و شغلی امکان مهاجرت به کانادا را دارد. از سوی دیگر، اداره‌ی مهاجرت کانادا، یکی از روش‌های رسمیِ پذیرش مهاجرت را همین روش مهاجرت از طریق تخصص و مهارت معرفی کرده است و آن را در قالب یک برنامه‌ی مهاجرتی تحت عنوان برنامه اسکیل وورکر کانادا گنجانده است. در این برنامه، کانادا از مهاجرت کارگران و متخصصانی که مایل به مهاجرت به کانادا و اقامت دائم در این کشور هستند و سابقه‌ی کار در کشورهای دیگر دارند، دعوت به مهاجرت می‌کند.

وکیل مهاجرت به کانادا

اکثر کسانی که قصد مهاجرت دارند، به دلیل مشغله‌های فراوان خود از یک طرف و گستردگی قوانین ، مقررات مهاجرتی و تنوع برنامه های مهاجرتی از طرف دیگر، امکان آشنایی کامل ، دسترسی و اطلاع از مقررات مهاجرتی و مراحل مهاجرت را ندارند. از این رو به موسسه‌ها یا وکلای مهاجرتی مراجعه می نمایند تا این کار را برایشان انجام دهند. عمده موسسات ارائه دهندۀ خدمات مهاجرتی، عمداً فرایندی پیچیده و دشوار را برای مراجعین خود ترسیم می‌کنند و فرایند مهاجرت به کانادا را بسیار پیچیده و دشوار جلوه می‌دهند. اگرچه فرایند مهاجرت به کانادا (مثل مهاجرت به هر کشور دیگری) مراحل اداری و غیر اداری متعددی دارد که برخی از آن‌ها کاملاً فنی و حقوقی هستند و گاه، زمان زیادی صرف آن‌ها می‌شود، اما در مجموع، مهاجرت به کانادا روال تعریف‌شده‌ای دارد که یک وکیل یا موسسه‌ی مهاجرتی خوب، می‌تواند با صرف کمترین هزینه و زمان، آن را برای شما انجام دهد.

اگر چه طبق قوانین مهاجرتی کانادا ، متقاضیان مهاجرت الزامی به اخذ وکیل ندارند اما عملاً فردی که بخواهد مستقلا و بدون کمک‌ گرفتن از یک وکیل مهاجرتی با تجربه، تمام مراحل مهاجرت را طی کند، بی‌تردید در میانه‌ی راه دچار سردرگمی‌های و غفلت‌های متعددی خواهد شد. به همین دلیل، منطق حکم می‌کند با صرف هزینه‌ای معقول، تمام امور مهاجرتی خود را به یک موسسه یا وکیل مهاجرتیِ مجرب و باسابقه بسپارید که کارش به صورت حرفه‌ای و تمام‌وقت، انجام امور مهاجرتی است. ما به پشتوانه‌ی تجربه‌ی این چند سال اخیر، و به مدد تجربه‌های فراوان و موفقیت‌آمیز پرونده‌های مهاجرت به کانادا، مدعی هستیم که موسسه‌ حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی‌نگر، یکی از بهترین‌ موسسه‌های فعال در زمینه مهاجرت به کانادا است.

موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی‌ نگر

موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی ‌نگر، به عنوان یک موسسه قانونی ثبت‌شده به شماره ۴۵۵۷۴ نزد ادارۀ ثبت شرکت‌ها، تحت مدیریت دکتر غلامرضا سلطانفر (عضو هیئت علمی دانشگاه و وکیل پایه یک و باتجربه دادگستری) قرار دارد . موسسه رهپویان مهاجر، دفتری فعال در تورنتو کانادا دارد و با شعبات متعددش در شهرهای بزرگ کشور، امکان دسترسی شما به خدمات مهاجرتیِ باکیفیت و قابل اعتماد را فراهم کرده است. موسسه رهپویان مهاجر، دارای یک تیم منسجم حقوقی و اداری است و از همکاری مشاورانی پرسابقه در حوزه خدمات مهاجرت به کانادا بهره می‌برد. این موسسه کارگزارانی مستقیم و موثق در کشورهای دیگر دارد و با نگرشی مشتری‌مدارانه و توام با صداقت و احترام، رویکردی متفاوت در پیش گرفته و در حوزه خدمات مهاجرت به کانادا، خدمات نوین و متمایزی را به تناسب شرایط هر یک از متقاضیان، به آنان ارایه می‌دهد و از ابتدای تصمیم شما به مهاجرت، تا پایان مسیر، و حتی تا پس از صدور کارت اقامت دائم‌تان، همراه شما خواهد بود.

موسسه رهپویان مهاجر، تک‌تک مراجعین خود را شایسته‌ی بهترین خدمات می‌داند و از هیچ کوششی برای خدمت‌رسانی به مراجعین، در مسیر مهاجرت به کانادا فروگذار نخواهد کرد. از این‌که رهپویان مهاجر را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنید سپاس‌گزاریم. امید که شایسته‌ی اعتمادتان باشیم.

جهت کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

دفتر مرکزی موسسه رهپویان مهاجر آتی ‌نگر:

شیراز – معالی‌آباد – ابتدای خیابان بهاران – مجتمع اداری آرین – طبقه سوم – واحد 4

تلفن‌های تماس:

07136383246

07136383392

09120973437

09120973427

09122189355

شعبه کرج

کرج – خیابان طالقانی – جنب پل آزادگان – ابتدای بلوار بسیج (کاج سابق) – پلاک۴۷۹ – ساختمان پژواک – طبقه پنجم – واحد ۱۳

تلفن‌های تماس:

02632515881

02632513321

**این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس