کد خبر 1000747
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
تیم ملی فوتبال ایران کامبوج مقدماتی جام جهانی استادیوم

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکنان تیم ملی به خودباوری لازم رسیده‌اند و می‌توانند به راحتی بحرین را شکست دهند.

به گزارش مشرق، حمید علیدوستی درباره پیروزی 14 گله تیم ملی ایران مقابل کامبوج در انتخابی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: در حال حاضر موج خوبی در تیم ملی آغاز شده و در تیم شادابی و نیرویی وجود دارد که قابل توجه است. مشاهده می‌کنیم که کی‌روش بعد از جدایی, رویه خوبی برای آینده به جا گذشته و ما الان در هر پست 3-2 بازیکن خوب داریم. این مسئله‌ای است که با توجه به نگاه و توجه خوب ویلموتس به لیگ برتر می‌تواند پیامدی برای جمع شدن همه پتانسیل کشور باشد.

وی با اشاره به دعوت از محمد محبی و دبل این بازیکن در نخستین بازی ملی‌اش, ادامه داد: با اضافه شدن استعداد‌های لیگ, گنجینه‌ای قوی و شاداب در تیم ملی داریم و ویلموتس هم از این مورد خوب استفاده می‌کند. این تفکری بوده که ویلموتس در بلژیک داشته و الان رگه‌هایی از این تفکر را در تیم ملی ایران می‌بینیم. تهاجمی بودن, میل به پیروزی و آزادی عمل در استفاده از خلاقیت‌ بازیکنان می‌تواند برای تیم ملی مثمرثمر باشد. در بازی با کامبوج شاهد بودیم که درک, شعور و شادابی به تیم تزریق شده است.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران, درباره دیدار روز سه‌شنبه این تیم مقابل بحرین, گفت: طبیعتاً تیم‌هایی مانند بحرین و عراق که همگروه ما حضور دارند نسبت به کامبوج  باکیفیت‌تر هستند. فکر می‌کنم ویلموتس این تفکر را برای تیم‌های قوی‌تر هم دارد که با شادابی از پتانسیل تهاجمی تیمش استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

نمی‌دانم ویلموتس تا کِی دوام می‌آورد

علیدوستی درباره اینکه بحرین در هفته نخست مسابقات انتخابی جام جهانی کامبوج را تنها با یک گل شکست داده و آیا با توجه به پیروزی 14 گله ایران مقابل کامبوج, می‌توان انتظار داشت که تیم ملی در بازی با بحرین کار راحتی داشته باشد, تصریح کرد: فارغ از اینکه بحرین چه نتیجه‌ای مقابل کامبوج گرفته, باید بدانیم دیدار با کشو‌رهای عربی مانند بحرین, کویت, اردن و ... همیشه برای ما شرایط متفاوتی رقم زده است. هرچند می‌دانیم بحرین نمی‌تواند از لحاظ فنی با ما رقابت کند و ما خیلی بالاتر از این تیم هستیم اما در هر صورت این تیم همیشه رگه‌هایی از مقاومت را در طول تاریخ مقابل تیم ایران نشان داده است.

وی عنوان کرد: با خودباوری‌ که در بچه‌ها وجود دارد, فکر نمی‌کنم تیم ملی در بازی با بحرین دچار مشکل خاصی شود. تیم ملی فوتبال ایران در دو دوره پیاپی جام جهانی حضور داشته و مقابل تیم‌هایی مانند اسپانیا و پرتغال بازی کرده است. این‌ پیام‌های پیوسته‌ای است که نشان می‌دهد تیم ایران دارای شخصیت بالایی است. بازیکنان تیم ملی به خودباوری رسیده‌اند و می‌توانند به راحتی بحرین را شکست دهند؛ البته بازیکنان تیم ملی آنقدر حرفه‌ای هستند که بحرین را با کامبوج مقایسه نکنند و به حاشیه‌ها کاری نداشته باشند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران, راجع به اینکه مارک ویلموتس اعتقاد دارد تیم ملی باید مقابل برزیل نیز گل بزند, گفت: مربی, یک روانشناس خوب است, وقتی او این حس خودباوری را دارد می‌تواند تیم را از لحاظ روانی آماده کند. احتمالاً سرمربی تیم ملی با این روش ابتدا می‌خواهد تیم را از لحاظ فکری آماده کند و در ادامه وارد بُعد فنی شود. ویلموتس با این کار به بچه‌ها اعتماد به نفس گل زدن به برزیل را می‌دهد. او یک مربی حرفه‌ای است و احتمالاً می‌خواهد با این برنامه‌های ابتدایی تیم را به خودباوری بیشتر برساند.

علیدوستی در پاسخ به اینکه اگر کارلوس کی‌روش سرمربی ایران بود, تیم ملی کامبوج را با 14 گل شکست می‌داد؟ گفت: تفکرات مربیان با یکدیگر فرق می‌کند. کی‌روش ویژگی‌های متفاوتی با ویلموتس دارد و او هم به سبک خودش مربی موفقی بوده است. تیم ملی در زمان کی‌روش فارغ از تاکتیکش، شخصیت پیدا کرد و در هر پست چند بازیکن کارآمد داشت. مربی حرفه‌ای می‌تواند دنباله‌رو مربی قبلی باشد, البته این موضوع از لحاظ فنی نیست و می‌تواند روال سازندگی و رو به رشد بودن را ادامه دهد. در حال حاضر یک گنجیه بزرگ در لیگ وجود دارد که می‌تواند ایران را مقابل همه تیم‌هایی آسیایی موفق کند و به پیروزی برساند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس