عراق (2).jpg

نیروهای عراقی مرحله ششم عملیات اراده پیروزی را برای بازگشت امنیت به بیش از ۱۲ هزار کیلومتر مربع از مناطق آلوده در استان های «صلاح الدین، الانبار و کرکوک» به اتمام رساندند.

سرویس جهان مشرق - نیروهای مسلح عراق از روز یک شنبه (چهاردهم مهرماه) مرحله ششم عملیات «اراده پیروزی» را برای پاکسازی مناطق آلوده به هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش آغاز کردند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به محدوده بیش از  ۱۲ هزار کیلومتری تعیین شده برای انجام این عملیات اشاره و اعلام کرد: عملیات در استان های کرکوک، صلاح الدین و الانبار صورت گرفته است.

این منبع میدانی با بیان این که محور نخست عملیات در استان صلاح الدین و بخش هایی از شمال استان الانبار جریان داشت، گفت: در این محور پاکسازی مناطق آلوده در روستاهای شمال و جنوب جاده «صینیه» در شمال غرب استان استان صلاح الدین در دستور کار قرار گرفت.

اعلام الحربی

وی با توضیح این مطلب که در محور اول پاکسازی حومه منطقه «حدیثه» در شمال استان الانبار انجام شد، افزود: پاکسازی نقاط آلوده در حومه منطقه عین الفرس در غرب استان صلاح الدین و منطقه السکریات در شمال غرب استان الانبار جزء برنامه های نیروهای عراقی بود.

این منبع میدانی از حضور رزمندگان تیپ های ۲۵ و ۶ بسیج مردمی و نیروهای تیپ ۹۱ پیاده نظام ارتش به همراه نیروهای امنیتی و پلیس در محور نخست عملیات خبر داد و گفت: عمده مناطق آلوده در محور اول عملیات بیابانی بود.

وی افزود: با پاکسازی مناطق آلوده در این محور، مسیر انتقال نیرو و تجهیزات عناصر مخفی داعش از شمال غرب استان صلاح الدین به شمال استان الانبار و جنوب شرق استان نینوا مسدود و ضربه سنگینی به تروریست ها در این محدود وارد آمد.

این منبع میدانی تصریح کرد: عناصر مخفی داعش تاکنون چندین مرتبه از مناطق غربی استان صلاح الدین و شمال استان الانبار (شرق دریاچه الثرثار) به حومه غربی شهرهای سامراء و تکریت حمله کرده اند و جاده مهم «بغداد - سامراء - تکریت - بیجی- شرقاط - القیاره- موصل» را در معرض تهدیده قرار داده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی در محور دوم عملیات نیز مناطق آلوده را در حد فاصل غرب و جنوب غرب دریاچه الثرثار و رودخانه فرات (جنوب غرب استان صلاح الدین، شمال و شمال غرب استان الانبار) پاکسازی کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای امنیتی، عملیات الجزیره، پلیس الانبار و گروهی از نیروهای ارتش در محور دوم  امنیت روستاهای «عبید، ابوسفاطه، غزبل، ابورمانه، مرکده، علیاوی، صویرطه» را به طور کامل تامین کردند.

اعلام الحربی

پاکسازی مناطق آلوده در حدفاصل حومه جنوبی دریاچه الثرثار (شمال شرق استان الانبار) تا حومه رود فرات شامل «جزیره الرمادی، السویب و...» نیز محور سوم عملیات بود و نیروهای امنیتی، پلیس، فرماندهی عملیات الانبار شرکت کردند.

در محور جنوبی دریاچه الثرثار مناطق مهمی دیگری در حدفاصل شهر فلوجه و هیت به هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش آلوده است که جاده راهبردی «بغداد - فلوجه - هیت - حدیثه - گذرگاه مرزی القائم» را در معرض تهدید قرار می دهد.

در محور چهارم عملیات نیز تامین امنیت مناطق جنوبی استان کرکوک و هم مرز با استان صلاح الدین در دستور کار قرار گرفت و نیروهای عراقی با انجام عملیات تلاش کردند تا از نفوذ عناصر مخفی داعش به مناطق مرکزی استان کرکوک جلوگیری کنند.

نیروهای امنیتی، پلیس فدرال و رزمندگان تیپ ۵۶ بسیج مردمی در این محور پاکسازی مناطق «وادی خناجر، الملتقی، الرمل، وادی النفط و المراضات» را از وجود هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در دستور کار خود قرار دادند.

مناطق جنوبی استان کرکوک به دلیل هم جواری با مناطق شرقی و شمال شرقی استان صلاح الدین (غرب منطقه آمرلی و طوزخورماتو) و نزدیکی به بخشی از رشته کوه های حمرین از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

به گزارش مشرق، اگر مناطق جنوبی استان کرکوک از لوث وجود عناصر مخفی داعش پاکسازی شوند، ارتباط تروریست ها از شمال شرق با شرق استان صلاح الدین به طور کامل قطع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس