شمال سوریه (2).jpg

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در گام نخست تجاوز نظامی به شمال سوریه در تلاش هستند شبه نظامیان کُرد را در شهرهای مهم و راهبردی «تل ابیض و راس العین» محاصره کنند.

سرویس جهان مشرق - تجاوز نظامی ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی تحت فرمان آنکارا به شمال سوریه برای اشغال مناطق در تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد (موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه) وارد سومین روز شده است.

 عملیات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی از عصر روز چهارشنبه (هفدهم مهرماه) با چراغ سبز کاخ سفید به اردوغان و پس از خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه آغاز شده و «چشمه صلح» نام گرفته است.

بیشتر بخوانید:

توپ‌های ساخت کارخانه سامسونگ عامل اصلی کشتار غیرنظامیان در شمال سوریه +عکس

حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای به مواضع شبه‌نظامیان کُرد در شهر مرزی «راس العین» + نقشه میدانی

یگان های توپخانه، موشکی و جنگنده های ارتش ترکیه در ابتدا مواضع شبه نظامیان کُرد، زیرساخت ها و مناطق مسکونی را به شدت هدف حملات سنگین قرار دادند تا راه برای پیشروی نیروهای پیاده باز شود.

از سویی دیگر نیروهای شبه نظامی کُرد که پس از رها شدن توسط آمریکایی ها در شوک فرو رفته و می گویند واشنگتن از پشت به آنان خنجر زده است در تلاش هستند از پیشروی ارتش ترکیه و تروریست ها جلوگیری کنند که ناکام مانده اند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی شمال سوریه به شرح ذیل است:

- براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات زمینی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی در حومه شمال غرب و شمال شرق شهرهای تل ابیض (شمال استان رقه) و راس العین (شمال غرب استان حسکه) جریان دارد.

- نیروهای ارتش ترکیه و ترویست ها با پشتیبانی یگان توپخانه و جنگنده ها و پس از درگیری گسترده توانستند ۹ روستا را از کنترل شبه نظامیان کُرد خارج و به اشغال دربیاورند.

- «مشرفه الشیخ، الجنداوی عیساوی، بئر العاشق، ابوقبر، الدیک شرقی، الدادات، الیابسه و تل فندر» روستاهایی به شمار می آیند که در محورهای شمال شرق و شمال غرب شهر «تل ابیض» به تصرف نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها درآمده اند.

- به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان کُرد در جریان درگیری ها در روستای «الیابسه» یک تانک و یک خودروی نظامی ارتش ترکیه و تروریست ها را هدف قرار قرار دادند و منهدم کردند.

- نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی پس از اشغال روستای «الیابسه» در حومه غربی شهر تل ابیض، عملیات دیگری را به سمت شهرک «عین العروس» آغاز کردند؛ اگر این شهرک به اشغال دربیاید، شبه نظامیان کُرد در شهر تل ابیض در شبه محاصره قرار خواهند گرفت.

-نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها با اشغال شهرک های «ابو قبر و بئر العاشق» موفق شدند ارتباط شبه نظامیان کُرد را از شهر تل ابیض با شهر «السلوک» قطع کنند.

- از حومه شرقی شهر راس العین در شمال غرب استان حسکه سوریه خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها برخی از مناطق مرزی از جمله بخش هایی از غرب منطقه علوک غربی و شمال منطقه ابوحجر را به اشغال درآوردند.

- نیروهای اشغالگر در محور غربی شهر راس العین توانستند منطقه «کشتو تحتانی» را از تصرف شبه نظامیان کُرد خارج کنند.

- از سویی دیگر پیشروی نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها از حومه غربی شهر راس العین به سمت شهرک «تل ارقم (نفوذ ۵ کیلومتری در عمق) ارتباط شبه نظامیان کُرد را از راس العین تا تل ابیض تا حدود زیادی قطع کرده است.

- نیروهای متجاوز همچنین عملیاتی را از محور شرقی شهر راس العین برای اشغال شهرک صنعتی انجام دادند اما شبه نظامیان کُرد تاکنون حملات آنان را دفع کرده اند.

- سرعت گرفتن پیشروی نیروهای ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی باعث شده شماری از فرماندهان شبه نظامیان کُرد با پوشش مردم عادی از مناطق درگیری متواری شوند.

- براساس اطلاعات به دست آمده، هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش نیز همزمان با تجاوز نظامی به شمال سوریه فعال شده اند و با ارتش ترکیه همکاری می کنند.

- به گفته منابع میدانی، عناصر مخفی داعش عملیاتی را در حومه روستای «التویمیه» در جنوب شهر راس العین انجام دادند اما نیروهای شبه نظامی کُرد توانستند حملات را دفع کنند.

- برخی رسانه ها از حمله نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی به فرودگاه بین المللی شهر قامشلی در شمال استان حسکه خبر دادند که یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق این خبر را تکذیب کرد. (شهر قامشلی در کنترل نیروهای ارتش سوریه است)

روند تحولات میدانی نشان می دهد، اولویت نخست نیروهای ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی اشغال کامل مناطق حومه شهرهای «تل ابیض و راس العین» است؛ نیروهای اشغالگر اگر این مناطق را به تصرف دربیاورند علاوه بر اینکه به طور کامل ارتباط تل ابیض و راس العین را قطع می کنند، این دو شهر نیز به طور کامل محاصره خواهند شد.

به گزارش مشرق، شهرهای راس العین در شمال غرب استان حسکه و تل ابیض در شمال استان رقه دو پایگاه مهم شبه نظامیان کُرد هستند و در صورتی که به اشغال درآیند، مناطق حومه از لحاظ نظامی ساقط شده به شمار می آیند و سایر مناطق تحت کنترل شبه نظامیان به صورت دومینووار سقوط خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • احسان NL ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    مقاومت نیروهای مدافع شرق فرات پیروز خواهد شد ...بی شک توطئه جنایتکارانه مشترک تبهکاران ترکیه/داعش/اپوزیسون سوریه علیه مردم بومی کرد و عرب بومی شمال و شمال شرق سوریه مواجه شکست خواهد شد...خداوند یاور مظلومان است
    • علی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
      9 30
      ان شاء الله
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
      5 209
      بهترین کار اینه داعش آزاد کنند بر علیه ترکیه
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    مشرق بدبخت هرچی الفاظ اشغالگر و تروریست را نثار ارتش قهرمان ترکیه کردی و پشت موش مرگه های کرد پ ک ک بر آمدی ولی دوباره مثل عفرین همه کسانی که شما آنها را قهرمان میدانید با خاک یکسان خواهند شد خدا با ترکهاست اینو بدون
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
      17 15
      با نمک بود
    • عبدالله مومن IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      خداوند هیچوقت پشتیبان اردوغان فراماسون نخواهد بود و نقشه اسراییلی تجزیه سوریه به دست ترکیه. شکست خواهدخورد
    • FR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      خودت ميداني بيش از ٨٠ درصد تركيه امروز متعلق به كردستان است !
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      ترکیه کم به داعش خدمت نکرد و کم دستش به خون و ناموس مسلمان آلوده نشد .
  • علی US ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    22 17
    الله اکبر
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    سرعت گرفتن پیشروی نیروهای ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی باعث شده شماری از فرماندهان شبه نظامیان کُرد با پوشش مردم عادی از مناطق درگیری متواری شوند.
    • NL ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
      4 79
      نیروهای دموکراتیک معروف به نیروهای فدایی هستند...صد در صد دروغه...جنگ سختی در گری سپی و سرکانی در جریان است.
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    0 2
    رجب زده؟
  • هوشیار CO ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    ترکیه میخواهد بافت جمعیتی شمال سوریه را تغییر دهد و پس از کشتار و آواره کردن بومیان منطقه (کردها، عرب های سوریه ایی ، مسیحیان ، ایزدی های...) بجایش ترکمن ها و اویغور ها و داعشیهای وفادارش را در شمال سوریه اسکان بدهد و پس از چند سال عملا آنرا به خاک ترکیه ملحق کند .
  • NL ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    4 22
    خبرنگار مستقر در سریکانی گفت: هیچ سرباز ترکی وارد خاک شمال و شرق سوریه نشده است وی گفت:در حال حاضر تحرکی وجود ندارد فقط ارتش ترکیه در حال توپباران است. دیار حمی افزود: در اطراف شهرک صنعتی سریکانی نبردها شدت دارد. وی در پاسخ به این‌ سوال که چند روستا در کنترل ترکیه است،گفت: در حال حاضر هیچ روستایی در کنترل ترکیه باقی نمانده و آن روستاهایی که ترکیه به آن وارد شده بود، در فاصله یکی دو کیلومتری خط مرزی بود که الان توسط نیروهای ی.پ.گ بازپس گرفته شده است.
  • NL ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    8 25
    پس از کشته شدن سرباز آمریکایی در تپه مشته نور با حمایت توپخانه ارتش آمریکا نیروهای ی.پ.گ از مرشد پنار وارد ترکیه شدند و با عملیاتی تاکتیکی 17 نظامی ارتش ترکیه را کشتند و جنازه های آنها را به کوبانی منتقل کردند.انتظار می رود تا ساعات آینده تصاویر این عملیات بزرگ منتشر شود.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    182 3
    ما باید اوضاع سیاسی وجغرافیای باید با دقت مطالعه کنیم اون موقع متوجه می شویم پ.ک.ک.شاخه های سوری ان چه نیت شومی داشتند درحال حاضر قلمرو کردهای طرفدار پ.ک.ک...یک چهارم سرزمین سوریه را دراختیار دارند هفتاد درصد ساکنان این قلمرو کرد نیستند قبلا بیشتربود چون اهداف رسیدن به دریای مدیترانه راداشتند چون لابی اسراییل درجهان کشورهای غربی وعربستان وغیره پشت این قضیه بودند اما با تصرف عفرین توسط ترکیه این طرح شوم ناکام ماند اعلام استقلال اقلیم کردستان عراق در این راستای بود طرح اسراییل وغرب بود کردهای طرفدار پ ک.ک. بافت جمعیتی سوریه به هم زدند چون ساکنان بومی در ترکیه اواره هستند الان خودشون به مظلوم نمایی زدند تا جلوی حمله ترکیه را بگیرند ...
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    3 0
    این بزدل های ...
  • سعید DE ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    14 16
    هرجا اخبار رو میخونی همش از درگیریهای کردها و نیروی های وابسته به ارتش ترکیه میگه و تمام کشته شدگان ارتش ترکیه از نیروهای ارتش آزادسوریه هستن واقعا برام سواله این سربازان ارتش ترکیه کجا هستن که نه میجنگن نه کشته میشن؟؟!!!
  • سعید IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    2 3
    هرکجا اخبار رو میخونی همش از درگیریهای کردها و نیروهای وابسته به ارتش ترکیه دارن میگگ؛ هرچقدم کشته میشه از طرف ترکیه همه نیروهای ارتش ازاد سوریه هستن معلوم نیست سربازان ارتش ترکیه کجا هستن که نه میجنگن نه کشته میشن نه اصلا در خط مقدم نبرد هستن!!!!!؟؟؟؟ واقعا خیلی واسم جالب و جای سواله....
  • سعید IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    6 5
    هرکجا اخبارو میخونی همش از درگیری کردها و نیروهای وابسته به ارتش ترکیه میگه؛و تمام کشته شدگان طرف ترکیه از نیروهای ارتش آزاد سوریه هستن معلوم نیست این سربازان ترکیه کجا هستند که نه در خط مقدم نبرد هستند نه در حال جنگ هستن نه کشته میشن کلا نیستن.... واقعا خیلی واسم جالبه که اینها کجا هستن؟؟
  • علی CA ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    ان شاءلله که موفق نشن و ایران بره کمک کردها بهترین کاری که میشه کرد این هست که جنگ رو به داخل خود ترکیه کشوند
  • مهدی IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    87 22
    اردوغان اگر قدرت روسیه و آمریکا را داشت مثل جدش چنگیز تمام دنیا را اشغال میکرد.
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      252 5
      فعلا شما پژاکی ها سوختین بسوزید
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      6 1
      خوب پسرم دوستای امریکاییت و روسیت اشغال نکردند ولی سایه سلطه گری بر کل کشورها سنگینی میکنه
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    26 5
    تمام فتنه های دنیا زیر سر کسانی است که خودشون را وکیل تام الاختیار و نماینده خدا روی زمین می دونند و به خاطر همین تصور خودشون را مجاز به انجام هر کاری میدونند
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    لعنت به رجب اردوغان کثیف و رویای احیای امپراطوری خونخوار عثمانی!کردها از اصیل ترین اقوام آریایی و ساکنین قدیمی خاورمیانه هستند درست برخلاف ترکان
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      8 3
      تو اصل بقیه فیک.بدبختی پ ک ک و ... اینه هیچی نیستن ولی چشم به خاک کشورهای دیگه دارن
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    18 19
    مشرق بیشتر اوقات کامنتهای انتقادی از ترکیه و اردوغان را غیر قابل انتشار می کرد حالا افتاده به نشر اخبار حملات ترکیه به سوریه. به طور قطعی وقتی ترکیه از داعش حمایت لجستیکی می کرد و نفت غارتی سوریه را از داعشیها می خرید، مشرق هم در این جنایت شریکه
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    10 2
    بهترین کار برای کردها پذیرفتن حکومت یکپارچه سوریه هست. و ایران نیز هیچ کمکی نخواهد کرد مگر تشویق کردها از طریق سیاسی به تن دادن به این موضوع است. کردها توان مقابله با اعتلاف ترک و تکفیری را ندارد هر چند بعد از اشغال ممکن است جبهه مقاومت تشکیل شود که خیلی دیر است.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    233 3
    اگه مشرق پیام منو سانسور نکنه باید بگم اشخاصی میگند کردها اریایی اند و ایرانی اولا نبرد انکارا و کردهای منحد امریکا در سوریه ربطی به ایران نداره که ما مردم ایران با هم دچار اخنلاف بشیم دوما شما کجا دیدی کرد سوری بگه من ایرانی ام پرچم ایران رو برداره؟اونها دنبال سود خودشونند و زمانیکه به دردسر افنادند مساله همبسنگی نژادی رو پیش میکشند مردم رو فریب بدن و با خودشون همراه کنند در اصل هدف اونها ایجاد کشور و حداقل منطقه خودمخناره دوما برخی شواهد میگه کردها از اقوام اشوری هسنند که مطابق کردن نقشه کشور اشور با منطقه کردهای اکنون میشه دید کاملا نطبیق داره که گله دار بودند و از شبه جزیره امدند بسوی منطقه و زبانشون با زبان فارسی پهلوی امیخنه شد از سویی نرکها هم مسکن اصلیشون چین بود و بدا به اسیای مرکزی وارد شدند و با ایران همسایه شدند با نحقیق زبانشناسان مشخص شده نرکی زبان جدا با مقولی و منچو و کره ای و ژاپنی هس و بخاطر همجوار بودن این اقوام در اسیا اشنراکانی دارند با هم و در یک گروه زبانی قرار میگیرند در کل نبرد دو گروه ربطی به ایران نداره پاینده ایران
    • خطاب به مسئولان عراقی تبار IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      2 0
      البته در کشمیر اقدامات سربازان هندی با کشمیریها بشدت مذموم است.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    1 6
    اس 300 سوریه بدرد چی می خورند
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    18 11
    نصر من الله و فتح قریب آفرین ارتش ترکیه
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    2 225
    بعد تصرف شمال سوریه و عراق نوبت شمال و غرب ایران و تشکیل ترکستان بزرگه بانتورکهای وطنی میت ترکیه میدونن واسه چی خوشحال هستن
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    1 1
    قرقیسیا؟!...
  • اسلام، IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    1 5
    چون اسرائیل جنایتکار از مقاومت فلسطین و سید مقاومت حسن نصرالله کست سنگینی خورد و نتونستن سوریه رو تجزیه کنن،آلان به پیاده نظام خود ترکیه دستور حمله داده، اسلام پیروز است فاشیست نابود
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
      8 0
      خخخ نرکیه که با فلسطین و کردها با اسرائیل یارند 180 درجه چپه گفنی
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    5 9
    لعنت خدا بر رجب اردوغان داعشی که سرطان مهار شده داعش در منطقه را با حماقت و توهمات عثمانیگری جاهلانه اش دوباره فعال کرد.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    5 9
    بدون تردید هدف اصلی رجب خردوغان داعشی نمک به حرام ، فعال کردن دوباره داعش و النصره و به کارگیری آنها برای اهداف توسعه طلبانه و توهمات احمقانه عثمانیگری است.
  • ناشناس IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    5 10
    ترکیه هواپیما نداشت چی میکرد اگه مرده رودرو بجنگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس