کد خبر 1000299
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
ترامپ: آمریکا از اول نباید وارد خاورمیانه می‌شد

رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد آتش بس میان ترکیه و کُردها دو دیپلمات را مامور میانجی‌گری قرار داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دو دیپلمات این کشور را برای میانجی‌گری بین ترکیه و کُردهای سوریه برای آتش بس مامور کرده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: اگر داعشی‌ها فرار کنند، به اروپا می‌روند

از سوی دیگر رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه با انتشار پیامی در توئیتر سه راه درباره عملیات ترکیه در سوریه پیشنهاد کرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «ما خلافت داعش را صد در صد شکست دادیم و دیگر در مناطق تحت حمله ترکیه در سوریه هیچ نظامی‌ای نداریم. کارمان را بی‌نقص انجام دادیم! حالا ترکیه به کردها حمله کرده است. آنها ۲۰۰ سال است که با هم سر جنگ دارند.»

ترامپ در پیامی دیگر نوشت: «ما یکی از این سه گزینه را پیش رو داریم: هزاران نظامی بفرستیم و از لحاظ نظامی پیروز شویم، ترکیه را با تحریم‌ها و مسائل مالی به شدت هدف قرار دهیم یا اینکه برای رسیدن ترکیه و کردها به توافق میانجی‌گری کنیم.»

ارتش ترکیه از روز چهارشنبه به بهانه «مقابله با تروریسم» و «پاکسازی مرز سوریه و ترکیه» از حضور شبه نظامیان کردی که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌داند، به شمال سوریه حمله کرد.

روز چهارشنبه بعد از آغاز این عملیات، آنکارا اعلام کرد سفرای تمام کشورهای عضو شورای امنیت را در جریان این عملیات قرار داده است.

آغاز عملیات نظامی ترکیه یک روز بعد از آن صورت گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با اردوغان، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه خبر داد. کردها این اقدام آمریکا را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس