السیسی و محمدبن سلمان

مجری سوریه شبکه الجزیره قطر به کنایه، از سکوت کشورهای عربی در قبال تجاوزگری صهیونیست‌ها در سوریه و محکوم کردن عملیات ترکیه در شمال سوریه انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، موضع‌گیری کشورهای عربی در قبال عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و محکومیت این عملیات از سوی این کشور، باعث تعجب مجری معروف شبکه الجزیره شد.

«فیصل القاسم» مجری سوری شبکه الجزیره قطر با انتقاد از دوگانگی و نفاق کشورهای عربی در قبال این عملیات و نقض حریم هوایی سوریه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نوشت: «آیا می‌دانستی که هواپیماهای اسرائیل، از سال‌ها پیش هر روز [با نقض حریم هوایی سوریه] حاکمیت ملی این کشور را نقض می‌کرد، با این حال، ندیدم عرب‌ها روزی این تجاوزگری‌های اسرائیل را نقض کنند یا حتی در مورد آن، صحبت کنند».

از دیروز که ترکیه عملیات نظامی خود علیه شبه‌نظامیان کرد سوریه را آغاز کرده تا به زعم خود منطقه امن در شمال شرق سوریه ایجاد کند، بیشتر کشورهای عربی به‌جز قطر که از ترکیه حمایت کرده، این عملیات را محکوم کرده‌اند.

عربستان سعودی، بحرین، مصر، امارات، اردن، لبنان و عراق این حمله را محکوم کرده‌اند. در این بین، مصر حتی از اتحادیه عرب خواسته برای بررسی این عملیات و «اشغالگری» ترکیه جلسه فوری تشکیل دهد. این جلسه قرار است شنبه آینده (۲۰ مهر) تشکیل شود.

اتحادیه عرب در حالی قرار است موضوع عملیات ترکیه در سوریه را بررسی کند که این اتحادیه از سال ۲۰۱۱ عضویت دمشق در این اتحادیه را تعلیق کرده و حتی برخی از اعضای آن، در آن مقطع خواستار واگذاری کرسی سوریه به مخالفان دولت این کشور بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    0 0
    خخخخخ.بیچاره ها تنها یار رجب در کنار داعش اند.
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    2 11
    اتحادیه عرب چه کسانی درش هستند بجز عراق و لبنان و سوریه الجزایر و تونس یک عده خائن در آنجا جمع شده اند
  • NL ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    2 1
    بله نفاق است اما مجوزی برای ترکیه نیست
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    6 0
    این اتحادیه با رویکردهای دوگانه و مضر خود ارزشش را در حد یک اتحادیه نخود و لوبیا پائین آورده
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    0 0
    این فیصل قاسم خیلی ادم کثیفیه اینقد مطرحش نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس