کد خبر 1000203
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
خالد بن محمد العظیه و حلوصی آکار

«خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، حمایت دوحه از عملیات نظامی در شمال سوریه را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «خالد بن محمد العظیه» و «حلوصی آکار» وزرای دفاع قطر و ترکیه بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی  وزیر دفاع قطر در این مکالمه تلفنی گفت که کشورش از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه حمایت می‌کند. بنابراین قطر اولین کشوری است که آشکارا جانب ترکیه را می‌گیرد. پیش از این کشورهای عربستان سعودی، امارات، لبنان، عراق، مصر و بسیاری دیگر از کشورها حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه محکوم کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

نخستین تلفات ترکیه در عملیات چشمه صلح

گفتگوی وزرای خارجه انگلیس و ترکیه درباره سوریه

«حلوصی آکار» نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با شرح روند عملیات در شمال سوریه، مدعی شد که این عملیات طبق قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد و ترکیه حق دفاع از خود را طبق قوانین سازمان ملل دارد.

او تأکید کرد که عملیات نظامی ترکیه، تمامیت ارضی سوریه را تهدید نمی‌کند؛ بلکه هدف از این عملیات هدف قرار دادن سازمان‌های تروریستی و سلاح‌های آنهاست.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه (دیروز) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.

اردوغان با بیان اینکه اسم رمز این عملیات، «چشمه صلح» است، اعلام کرد که عناصر تروریستی «ارتش آزاد» سوریه نیز در این عملیات شرکت دارند. هدف ادعایی ترکیه، «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه» است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جعفر آقا IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    3 3
    حالا قطر که خود در ابتدای ایجاد داعش تامین کننده مالی آنها بود چنین نظراتی میده که هیچ کجا بجز اردوغان،خریدار نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس